Viktig spørsmål om lydutgang på TV!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viktig spørsmål om lydutgang på TV!

Dersom jeg kjøper dette hjemmekino anlegget fra Panasonic, med HDMI ut, og kobler til en (hvilken som helst) HDTV med HDMI innganger, vil jeg da få lyd i hjemmekino anlegget uavhenging av hvilken kilde jeg velger på TV'en?

Praktisk forklart:
    De fleste TV'er hadde/har en helt vanlig analog lyd-utgang (Audio) bak på apparatet, som gir lyd til det anlegget du har koblet til denne utgangen, uavhenging av hvilken kilde du har TV'en innstilt på. (AV1, AV2, AV3, Komponent, PC, HDMI osv)
    Dette funket utmerket "før i tiden" da analog lyd var vanlig. Men nå som jeg har gått mer og mer over til digitalt bilde og lyd, vil jeg også oppgradere hjemmekino recieveren min, den overnevnte som jeg tenker på har HDMI isteden for kompositt (analogt bilde/lyd).

Saken er at det finnes ingen "uavhengige" HDMI kontakter på min TV. (Eller noen TV'er som jeg har sett)
    Alle inngangene er egne kilder som jeg må fysisk stille inn på med fargeknappene på fjernkontrollen.

Vet noen hvordan jeg får (digital) lyd i anlegget, via TV'en, uavhengig av hvilken kilde jeg har den innstilt på?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slik jeg foorstår spørsmålet ditt så lurer du på om du vil få digital lyd på dette anlegget hvis du kobler det sammen med en tv ved bruk av HDMI.

isåfall er svaret nei. Punkt 1 er at du avhengig av digital lydkilde, har du ikke det må du ha et anlegg som kan konvertere lydkilden til digital.

Punkt 2 er at det anlegget har vel bare HDMI ut. Skulle du hatt mulighet til å konvertere lyden i tv'en slik at den sender lyd ut via hdmi port (forutsatt at du finner en tv som kan sende lyd ut fra den) er du avhengig av at anlegget kan ta i mot via hdmi i tillegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •