Sharp LC46X20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53

Tråd: Sharp LC46X20

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LC46X20

Jeg vurderer å få tak i meg en Sharp LC46X20. Dette er full HD, 7cm tykk. Noen som har sett denne i virkeligheten? Hvordan er den i forhold til LC46XD1E?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Sharp XL2E, X20E Aquos Series - HDTV Lounge

Sharp X20E Series
    Along with the XL2E sets, Sharp has also released five full HD LCDs in the Sharp X20E Aquos series. The x20E’s will be available in five sizes from 32 to 52-inches, the 32-inch LC-32X20E, 37-inch, LC-37X20E, 42-inch LC-42X20E, 46-inch LC-46X20E and finally the huge 52-inch LC52-X20E.

All feature a full 1080p Full HD LCD screen also with 24p (24fps) support. Not too many details are currently avaliable, but we do know the X20Es have three HDMI 1.3 inputs, 2x scart, component, and also a CI slot for pay TV support.

Sharp has also announced the launch of five new 1080p TVs apart of the X20E series. The new models will come in 32-inch, 37-inch, 42-inch, 46-inch and 52-inch models. Prices should be announced in the next few weeks, and the sets should be out before the end of the year.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...den er i det minste griselekker, så den på IFA tidligere i år... Bildekvaliteten så også veldig imponerende ut, gode panoreringer, fine farger, men sortnivået var det vanskelig å vurdere på messegulvet gitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra det jeg har sett, så har xl2`en meget bra sort-nivå, faktisk noe av det beste jeg har sett fra en lcd!

Nå skal det sies at skjermen jeg så var en "demomodell" sharp brukte i salgsopplæring, og jeg ikke fikk studert den opp mot andre merker sine toppmodeller!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp LC46X20 er ikke 100Hz har jeg fått vite, men den er vel bra likevel vil jeg tro. jeg kommer nok til å gå for den.

Noen som har noe informasjon om 100Hz er nyttig eller ikke? Jeg ser ikke fotball eller noe særlig sport på tv, som jeg har forstått er bedre på 100Hz tv'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100hz på Sharps (og alle andre tver jeg har sett) tidligere modeller har vært bare søppel! Elektronikken henger overhodet ikke med, og bakdelene er langt større enn fordelene, så tror ikke jeg hadde orket å betale ekstra for 100hz!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    100hz på Sharps (og alle andre tver jeg har sett) tidligere modeller har vært bare søppel! Elektronikken henger overhodet ikke med, og bakdelene er langt større enn fordelene, så tror ikke jeg hadde orket å betale ekstra for 100hz!
    Det jeg har sett av 100hz har også fungert dårlig.. Tror ikke lcd verdenen er klar for 100 hz enda, siden de ikke klarer å utnytte fordelene det kan gi.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av tv'en...
    Fant litt review på Sharp LC46X20E LCD TVs, Edinburgh, Glasgow, Scotland, UK

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesifikasjonsmessig er denne tv'en lik de 2 siste slippene fra sharp (bl.a. xd1). Så hva er egentlig forskjellen? Er det bedre komponenter som utgjør forskjellen eller vil sharp tjene enkle penger på nye men omtrent samme tv med annet navn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet hvertfall at den er tynnerer, har hdmi 1.3, og vil tro ca 5000 billigere.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5000 billigere enn hvilken pris? Virker som det er små forskjeller på denne og xd1 spør du meg. Men tynnere og billigere er jo ikke dumt Noen som vet om denne tv'en vil få støtte for det norske digitale bakkenettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo hende at den har riktig dekodertype, dvs at den takler mpeg-4, men det hjelper nok ikke da bakkenettdekoder og kort er i par og må derfor være konfigurert for hverandre.

Ang pris så mente jeg veiledene pris. Xd1 kostet vel ca 24.000 veiledene før den kom på salg til ca 20.000.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tv'en (LC46X20) i hus og det er julekveld i stua
    Sykt lekker skjerm og bra bilde. Utfordringen nå er å få stilt den inn riktig slik at bilde blir best mulig. Veldig mange innstiller, så hvis noen har noen tips for å få kalibert en sharp tv best mulig så blir jeg glad

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...den er i det minste griselekker, så den på IFA tidligere i år... Bildekvaliteten så også veldig imponerende ut, gode panoreringer, fine farger, men sortnivået var det vanskelig å vurdere på messegulvet gitt...
    Noen som tør å si noe om farge/sort nivå på denne kontra en pana pv70 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Denne tv'en er observert hos netshop.no for 14995,-
    Sharp LC-46X20E 46" LCD-TV Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Jeg har den selv og er sykt fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jo sykt deilig. Og behagelig pris.

Snuser litt på Samsung (46F86 og) 46M86, men kanskje dette er et bedre valg?

Noen som vet noe mer? Fant lite på nett

Og er keen på kjøpe meg tv til kabel, film, pc og ps3

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo ganske billig. Skulle gjerne likt å sett denne tv'en opp mot f.eks sony w3000 og en pana pv70 på både xbox og blueray/hd dvd.

Fant litt om den på en svensk forum side: Sharp X20E serien - fullt 24p stöd - Minhembio forum

EDIT:
    Hva er forskjellen på mod. som slutter på E og S? På yatack selger de en mod som slutter på S som koster 20. På netshop slutter den på E og koster 15.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennethhansen
    Denne tv'en er observert hos netshop.no for 14995,-

Jeg har den selv og er sykt fornøyd!
    Har du problemer med såkalt "banding" eller døde pixler? Bestilte du også gjennom netshop?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan dele noen erfaringer med denne?

Hvordan fungerer den på tv-signaler? Sortnivå? osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hatt den siden 22 desember, og er veldig fornøyd. Vanskelig for meg å si noen om sortnivå da jeg ikke har så mye annet å sammenlikne med, men jeg synes bilde er veldig bra.
    Jeg har ikke testet tv'en med analog tv rett fra antennekontakten, men jeg bruker GET sin PVR. Jeg må si at bilde er knallbra på tv sendingene. Det er selvfølgelig stor kvalitetsforskjell på forskjellige kanaler og hva de sender, men nyere programmer på NRK, TV2 og DR1 har veldig bra bilde. Prøvde å se litt på fotball også, og kunne ikke merke at det var noe problem med etterslep eller hakking der. Jeg sitter ca 4-5m fra tv'en.

Har hørt at det er noen som plages med "banding" på skjermen. Dvs at bilde får loddrette skjoller. Jeg har forstått at det er mest på HDMI, og det har jeg ikke fått testet enda. Har kun brukt Sony DVD spiller (scart RGB), GET PVR (scart RGB), og xbox (scart RGB, men nå s-video pga brudd i scartkabel). Litt synd at den ikke har 3 scart innganger, da alle kildene mine foreløpig kun har scart...

Fant disse innstillingene på nettet og testet de i går:

Backlight: +10
    Contrast +30
    Brightness 0
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness (Depending on HD or SD) SD: +5 HD: 0 - +3
    Colour temp MID-LOW
    Action OFF
    Film ON
    Active contrast OFF
    OPC OFF

Merker at forskjellige kilder (dvd spiller, PVR, xbox) trenger forskjellige innstillinger. Brukte disse innstillingene som basis i går og brukte et stillbilde med ansikt fra dvd til å stille videre. Husker ikke settingene mine her nå, men jeg kan prøve å legge de ut her snart.

Uansett så er denne 46 tommeren til 15990 på netshop.no verdt hver krone. Forrige uke kostet den 14990 på netshop.no

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •