Sharp LC46X20 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53

Tråd: Sharp LC46X20

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kennethhansen
    Jeg vurderer å få tak i meg en Sharp LC46X20. Dette er full HD, 100Hz
    Sikker på at denne har 100HZ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke 100 hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Den har ikke 100 hz.
    Det er korrekt som du sier at den ikke har 100 hz.
    Har forstått på mange andre at 100 hz ikke alltid er til det bedre på flatskjermer som har en del høyere oppløsning enn tjukktv'en Det skal en del prosessering til for å doble bildefrekvensen og det krever antagligvis at du kjøper en flatskjerm i øverste prissjiktet for å få dette bra.

Jeg har ikke sett noe antydning til noe hakking ved panorering eller ved raske bevegelser på X20'en, så 50 hz fungerer fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i butikk i dag, og ble ekstremt imponert!

Meget godt sortnivå, den sto ved siden av en LG plasma (42pc56), som ble direkte lyse grå sammenlignet med Sharpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er nå strengt talt den LG'en alltid grå da :-D Har fått testet den selv også, bra sortnivå, kan godt sammenlignes med M86/87, muligens litt mer detaljer i det svarte (ihvertfall med de instillinger som stod på). Og så har jo Sharp også endelig skjønt at det går ann å lage en TV med 3 HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Så denne i butikk i dag, og ble ekstremt imponert!

Meget godt sortnivå, den sto ved siden av en LG plasma (42pc56), som ble direkte lyse grå sammenlignet med Sharpen!
    Høres lovende ut Fikk du se noen scener med hurtige bevegelser? Hvordan taklet den det? Og var lokalet godt opplyst når du så på dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres lovende ut Fikk du se noen scener med hurtige bevegelser? Hvordan taklet den det? Og var lokalet godt opplyst når du så på dem?
    Jeg så håndballkampen mellom Norge-Danmark i går på denne tv'en og det var kjempebra. Kan ikke si at jeg opplevde noe hakking eller etterslep.
    Kilden var GET PVR, dvs digital kabeltv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lokalet jeg så den i var en lefdal butikk, så lysrørene var fjernet rett over LG'en då var ikke like mye lys som det vanligvis er, men det var lyst. fikk sett en fotball demo som var ganske bra. Så ikke ut som sharp'en slet med bevegelser, ihvertfall ikke i forhold til de TV'ene som hang rundt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva det koster med frakt, og hvor lang tid det tar fra netshop? Tenker å bestille denne tv'en

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thor79
    Noen som vet hva det koster med frakt, og hvor lang tid det tar fra netshop? Tenker å bestille denne tv'en
    Har hørt av en som har kjøpt den på netshop.no at det kostet 700 kr, og at den da ble levert på døra. Tiden er nok som alt annet som kjøpes på netshop, i underkant av en uke vil jeg tro, men det kommer jo ann på om de har den på lager eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    700 hjem på døren til meg også. Koster 300 for frakt til nærmeste firma-hentested. Frakt er avhengig av hvor i landet du skal ha den sendt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig sett ut enten sony w2ooo eller samsung m86, 46".
    Etter å ha vært innom mange butikker endte jeg opp hos euronics som hadde begge merkene, men henoldsvis 50" (som blir for dyr) og 40 " til sony, men w3000. Selger spør hvor mye jeg skal legge idet, og jeg svarer maks 18 000,-. Han står og regner litt på det og sier han kan gi meg en Sharp 46", helt ny modell, til 19 000,-
    Den har jeg jo ikke vært innom i det HELE tatt. Etter å ha lest meg forvirret på tester og annbefalinger så gikk det jo igjen med sonyer og samsunger og alle andre merker egentlig enn akkurat Sharp.
    Anyway, kikket på den, fant ut at den var jo ganske bra, tenkte at det er sikkert ikke sååå innmari mye lureri i att han fikk kjørt ned prisen fra 23 000 til 19 000. Så jeg kjøpte den :-)
    MEN.....så kommer jeg hjem og klikker meg litt rundt på nettet og finner dere.....og henvisning til Netshop som selger den, med frakt, til 2500 billigere. :shock:
    Regner egentlig ikke med at de vil være villige til å gå ytterligere ned i pris og leverer vel tv fra meg og bestiller gjennom Netshop istedenfor. ELLER????
    Hva synes dere? Noen fordeler med å kjøpe det fra en butikk kontra nettet?
    Selger sa at vi kan testkjøre tv'n og komme tilbake hvis vi ikke var fornøyde. Kanskje benytte sjansen og se om vi faktisk liker tv'n før vi tar den med tilbake.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Banding

Har lenge vurdert Sony W3000, Samsung M87 eller F87 opp i mot Sharp. Jeg har så og si bestemt meg for å bestille 52" en på Pixmania (22.350,- + 1.400 i frakt). Er en del dyrere enn 46 tommeren, men sitter et stykke fra TV'n så lurer på om ikke det er verdt det, og ligger allikevel tilsvarende som W3000 46". Føler Samsung kanskje gir mer for pengene, men kan ikke fordra blanke skjermer.

Jeg leste over at noen hadde hatt problemer med såkalt banding ved bruk av hdmi kilder. Jeg har nå en 2 år gammel Aquos 32", og sliter med akkurat det samme når jeg kobler til ps3 via hdmi. Dette gjør seg mest gjeldende på hovedmenyen, med relativt ensfarget bakgrunn, der man kan tydelig se 4 loddrette striper ca 2 cm brede. Er dette et generelt problem med Sharp? Hva med Sony, Samsung? Jeg lurer derfor på om det er noen som har testet X20E med PS3 via hdmi, og kan si noe om dette er et stort problem. Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dro tilbake til Euronics for å høre om de klarte å nærme seg prisen til Netshop, men det klarte de ikke. Fikk en forklaring at forskjellen lå i garantien. Hos f.eks Euronics så er det Sharp som står inne for den, mens hos nettbutikkene er det butikkene selv som må stå for dette. Mao, hvis butikken skulle finne på å gå konkurs så har du heller ikke noen garanti på produktet.
    Da blir det å sette seg i tenkeboksen....igjen :-?
    Dere høres ut som dere har ok erfaring med netshop....noen tanker?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hatai
    Dro tilbake til Euronics for å høre om de klarte å nærme seg prisen til Netshop, men det klarte de ikke. Fikk en forklaring at forskjellen lå i garantien. Hos f.eks Euronics så er det Sharp som står inne for den, mens hos nettbutikkene er det butikkene selv som må stå for dette. Mao, hvis butikken skulle finne på å gå konkurs så har du heller ikke noen garanti på produktet.
    Da blir det å sette seg i tenkeboksen....igjen :-?
    Dere høres ut som dere har ok erfaring med netshop....noen tanker?
    Ja, dette stemmer. Sjekket opp dette jeg også. Netshop driver med paralellimport. Dvs at netshop får dårligere garantier overfor leverandører. Netshop har kanskje 1 års garanti hos leverandør. Mens euronics sannsynligvis har 2 års garanti + 5 års reklamasjonsrett, som leverandør sharp norge/nordic må forholde seg til.

Altså, netshop har dårligere garantier overfor leverandør, men har overfor deg som kunde i norge fortsatt forpliktelser med 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett for din del. Men hvis netshop en dag skulle gå konkurs (som er lite sannsynlig) så vil du stå der med en tv uten garanti siden sharp norge ikke er interessert i å hjelpe deg. Snakket med en på sharp norge om dette, han snerret nesten av sinne når jeg snakket med han og nevnte at netshop ikke har noen avtaler med dem

Skal være liten sjangs for at det blir problem for deg. For det første må tv'en gå i stykker (noe som ikke skjer med alle), og skal du ha riktig uflaks er netshop konkurs i tillegg. Et lite tankekors kan være at netshop ikke er helt klar over hvilke dårlige reklamasjonsretter de har hos leverandør (de har alikevel forpliktelser overfor deg som kunde) har en mindre velvilje/goodwill å hjelpe deg hvis du skulle få mindre problemer med tv'en etter det 1-2 året. Da er det reklamasjonsretten som gjelder. Og det er ofte på den at butikker er mindre velvillig og dette er en rett som ikke er like "sterk" som garantien.

Du må nesten vurdere om du vil ta sjangsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret :-)

Vi har vurdert det slik at vi sitter litt på "gjerdet" med apparatet vi allerede har i hus(fortsatt innpakket :cry: ). Vi skal prøve å ta kontakt med Netshop i morgen og høre om de kan si når varen kommer inn på lager igjen. Har de det innen uken er omme så går vi tilbake til Euronics med tv'n og bestiller fra nettet. Har bare ikke lyst å måtte vente i ubestemt tid på den.
    Jeg er også litt usikker på om denne modellen er den siste fra Sharp,det var det jeg fikk opplyst hos Euronics. Finner den ingen steder i sharp.no. Men fikk også opplyst at den er å finne på f.eks. sharp.co.uk. Den som er å finne i den norske siden skal være en nyere, men dyrere modell. ....Stemmer dette?
    Når kom denne modellen ut? Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du leser litt på hw.no forumet så er det ganske mange som er missfornøyd med "reklamasjonsavdelingen" til netshop, så her er det nok et aldri så lite sjangsespill!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hatai
    Takk for svaret :-)

Vi har vurdert det slik at vi sitter litt på "gjerdet" med apparatet vi allerede har i hus(fortsatt innpakket :cry: ). Vi skal prøve å ta kontakt med Netshop i morgen og høre om de kan si når varen kommer inn på lager igjen. Har de det innen uken er omme så går vi tilbake til Euronics med tv'n og bestiller fra nettet. Har bare ikke lyst å måtte vente i ubestemt tid på den.
    Jeg er også litt usikker på om denne modellen er den siste fra Sharp,det var det jeg fikk opplyst hos Euronics. Finner den ingen steder i sharp.no. Men fikk også opplyst at den er å finne på f.eks. sharp.co.uk. Den som er å finne i den norske siden skal være en nyere, men dyrere modell. ....Stemmer dette?
    Når kom denne modellen ut? Noen som vet?
    Hvilket mod. navn fikk du pris på hos euronics? X20 er en ganske ny mod. Spesifikasjonsmessig er den ganske lik forgjengeren XD1. Spesifikasjoner er dog ikke alt og det er lett å se seg blind på det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var x20 ja :-)
    Man leser seg blind på det meste har jeg erfart hehe.... Man leser gjennom tester og anbefalinger og sjekker priser...og så kommer noen andre med enda ett produkt/merke som man ikke har sjekket ut....sukk.... :razz:

Men jeg er ganske sikker på at vi ikke kommer til å ombestemme oss når det gjelder denne tv'en. Har jo lyst på så mangt og meget, men siden Hamar ikke ser ut til å tenke seg å ringe meg med det første, så må vi moderere oss litt med hensyn til ønskene:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket mod. navn fikk du pris på hos euronics? X20 er en ganske ny mod. Spesifikasjonsmessig er den ganske lik forgjengeren XD1. Spesifikasjoner er dog ikke alt og det er lett å se seg blind på det
    Jeg kjøpte X20 tv'en direkte fra Sharp via noen som hadde litt kontakter. En kompis har også observert den på elkjøp. Har også sett at den ikke har kommet på nettsidene til sharp.no enda, men de er kanskje bare treige med å oppdatere.

Kan ikke forstå at garantier ikke er på lik linje med alle andre steder hvis du kjøper hos netshop som hos elkjøp. De og sharp må jo forholde seg til norsk lov som alle andre.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •