Panasonic Plasma Vertikale Striper

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic Plasma Vertikale Striper

På min så å si helt nye 37PX70 har jeg fått 2 vertikale 1 pixel wide striper. En grønn og en blå. Søkte litt på nett og det kan se som dette er en svakhet på Panasonic sin nye Plasma serie. Flere har opplevd akkurat det samme. Nå må jeg leveren tv til rep. Jeg regner med panelet er def. og at jeg får ny TV. Men vil jeg egentlig det? Hvis dette er en svakhet på Panasonic ønsker jeg ikke en ny Panasonic. Noen andre her som har erfart samme problem? Kan man forlange kjøpet hevet? Tv'en er jo helt ny (6mnd).

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobben
    På min så å si helt nye 37PX70 har jeg fått 2 vertikale 1 pixel wide striper. En grønn og en blå. Søkte litt på nett og det kan se som dette er en svakhet på Panasonic sin nye Plasma serie. Flere har opplevd akkurat det samme. Nå må jeg leveren tv til rep. Jeg regner med panelet er def. og at jeg får ny TV. Men vil jeg egentlig det? Hvis dette er en svakhet på Panasonic ønsker jeg ikke en ny Panasonic. Noen andre her som har erfart samme problem? Kan man forlange kjøpet hevet? Tv'en er jo helt ny (6mnd).
    6mnd er litt lenge for å heve et kjøp eller bytte til en annen modell. Selger har krav på å reparere tv-en din flere ganger før du kan gjøre noe slikt. Jeg husker ikke hvor mange, men det er noen runder. Det er jo også slik at en svakhet betyr ikke at det gjelder alle panasonics plasma modeller, men det er snarere et problem som går igjen hos de som får problemer med den.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger har to reparasjonsforsøk. Om samme feil oppstår for tredje gang er det hevingsgrunnlag. Med samme feil menes det at feilen framstår som den samme for forbrukeren, uansett årsak. Det vil si at striper på skjermen teller som samme feil selv om det er forskjellig årsak til dette ved gjentatte reklamasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendte en mail til noe service repratør for panasonic for å høre hva en av de mente om PV70 og de probleme med den, fikk det svaret :

Hei

Generelt er det vedlig lite feil på Pansonic modellene, og det er et merke som trygt kan anbefales.

Når det gjelder den konkrete feilen med stripe over skjermen på pv60/PV70 modellene, så skyldes dette en produksjonsfeil ved fabrikken som lager plasma-paneler (altså ikke hos Panasonic). Dette gjelder kun for en periode nå i høst, og er ikke aktuell for de modellene som selges nå. Disse er det montert inn nye oppgraderte paneler på.

Mvh
    Oddvar Malt
    Camera & Videoteknikk AS

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smygen
    (.....)så skyldes dette en produksjonsfeil ved fabrikken som lager plasma-paneler (altså ikke hos Panasonic).
    Trodde en av greiene til Panasonic var at de produserte panelene selv?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Trodde en av greiene til Panasonic var at de produserte panelene selv?
    Panasonic er en av flatskjermprodusentene som lager sine egne paneler, sammen med LG og Pioneer. Tror også at Sony og Samsung lager sine egne.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smygen
    sendte en mail til noe service repratør for panasonic for å høre hva en av de mente om PV70 og de probleme med den, fikk det svaret :

Hei

Generelt er det vedlig lite feil på Pansonic modellene, og det er et merke som trygt kan anbefales.

Når det gjelder den konkrete feilen med stripe over skjermen på pv60/PV70 modellene, så skyldes dette en produksjonsfeil ved fabrikken som lager plasma-paneler (altså ikke hos Panasonic). Dette gjelder kun for en periode nå i høst, og er ikke aktuell for de modellene som selges nå. Disse er det montert inn nye oppgraderte paneler på.

Mvh
    Oddvar Malt
    Camera & Videoteknikk AS
    heh...lurer på hvor mange pv60 panasonic har produsert i høst jeg virker ikke å ha så mye peil denne mr. malt fra camera & videoteknikk (som er et kameraverksted først og fremst...)

jeg kan bekrefte det andre sier her, selger har krav på to forsøk på å fikse feilen, og hvis feilen oppstår igjen (den må inn til verksted for undersøkelse, men ikke rep den tredje gangen) så har du krav på omlevering eller heving.

det er generelt veldig lite feil på panasonic sine tv-er, de stiller på lik linje med philips, hakket bak sony og pioneer som begge har ekstremt lav feilprosent.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •