HD ready vs. Full HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD ready vs. Full HD

Heisan, og unnskyld at jeg spør om dette. Vet det finnes flere tråder, men jeg finner ikke akkurat det jeg er på jakt etter....

Spørsmålet er: Vil det være stor forskjell på bildet ved avspilling av BlueRay/HD DVD på en Panasonic 37"PV70 (som kan oppskalere til 1080p) vs. en full HD skjerm, eksempelvis Toshiba 37" X(Z)3030?

Jeg har en Oppo 980H, vil det være veldig store forskjeller på bildet fra en BlueRay spiller kontra Oppo'en?

Jeg tror egentlig ikke det med mindre du sitter veldig nære TV'en, men er usikker.

Grunnen til at jeg spør er at jeg er lei av å vente på Panasonic'en som aldri kommer :twisted: , og vurderer å kjøpe Toshibaen istedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke heng deg så mye opp i pixler.
    På en så "liten" skjerm skal du bra nært for at du vil oppleve noen forskjell i bildekvalitet.

Det du heller burde tenke på er hvor god den innebyggede bildebehandlingen er.
    Det har mye mer å si for bildekvaliteten enn antall pixler.
    En annen ting du bør se på er hva du skal bruke skjermen til.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en såpass liten skjerm vil ikke forskjellen være så åpenbar i oppløsning, men toshibaen vil allikevel virke litt skarpere mest pga av at det er lcd og ikke bare høyere oppløsning. En ting du skal være klar over er at plasma langt i fra er like klart som lcd. Så skal du bruke mye spill og pc så lønner det seg med lcd. Men derimot film og tv så er plasmaen best så lenge du sitter langt nok i fra og det er dempet belysning. Lcd'en vil tåle at du sitter nærmere uten at bildet virker "uklart".

Det er ikke mange ukene siden jeg kjøpte meg 50 tommer samsung plasma, og jeg angrer litt nå på at jeg ikke ventet på den nye z modellen til toshiba. Jeg har ikke lest noen tester av den enda, men det virker som en spennende serie.

Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •