Samsung M86/87 vs. Toshiba REGZA Z3030

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung M86/87 vs. Toshiba REGZA Z3030

Skal som mange andre her på forumet kjøpe ny flatskjerm. Velger LCD pga PS3. Budsjettet ligger 10-15.000

De mest aktuelle blir for meg enten en Samsung M86 (37 eller 40") eller en tilsvarende Toshiba Regza Z3030.

Har funnet en test hvor 37" toshiba ble testet mot 40" samsung, denne ble i ettertid mye utskjelt og virker ikke helt balansert på meg.

Er det noen som har erfaringer med disse 2 modellene som de er villige til å dele?

Ser flere andre steder at toshibaen ofte kritiseres for sortnivået mens samsungen oftere kritiseres for bildebehandling og manglende 100hz.

Noen som har en ide om hva som gir mest for pengene og dermed er det smarteste kjøpet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samsung har veldig bra sortnivå, spesielt 40" i M86 serien. Ulempen er at Samsung har trikset litt med gammakurven for å oppnå dette, og at dette går litt på bekostning av detaljer i mørke partier. Utgaven i 40" har også glossy skjerm som fremhever farger og kontrast. Jeg tror 40M86 vil være det beste valget til PS3 spill og Blu-ray.

Nå har jo både Samsung og Sony kommet med nye modeller og det virker som om disse først og fremst har en mye bedre fargegjengivelse i forhold til M86/W2000 som har til dels oversaturerte farger. Så hvis det med realistisk gjengivelse av farger er viktig vil nok 40F86 og 40W3000 være bedre (og dyrere) valg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •