Finlux Marimekko!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finlux Marimekko!

Har kjøpt en Finlux marimekko 82XM310. Men jeg syntes at bilde ikke blir skarpt nok på ansikter. Sitter jeg kanskje for nærme tv'en da? Sitter 2 meter fra. Tar man skarpheten på fullt blir det ikke særlig pent i andre områder. Kjører på 3 av 5 på skarphet. er jeg rett og slett for kresen?? :shock:

En annen ting er diagonale linjer som flimrer litt. Hva kan man gjøre med det?

Har h/k 506 og en monster cable til ca 400 kr..

Vil gjerne ha synspunkter fra andre Finlux eiere..

takker for svar.
    joakim

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!
    Nå kan jeg ikke snakke for alle slags tv'er og dvd spillere etc.
    Men det som jeg har merket med min tv (Philips) og dvd spiller (nå også philips, men før toshiba) var at når jeg hadde mye skarphet så flimret bilde endel og jeg trodde jeg hadde gått på en kjempe smell. Har hørt at å sette skarphet på maks/"mye" så¨vil bilde bli kjempe bra. For meg er det helt annerledes. Har skarphet på 0, eller minus. Prøv gjerne med en thx sertifisert film med thx optimiser slik at du kan prøve deg frem der. Den hjalp meg iallefall. Før den så flimret det på tekst og når ting beveget seg raskt.
    Har du en god tv og en passe bra dvd spiller så kan du stille inn fargene slik at det blir like naturtro uten skarphet på maks, og uten flimmer.
    Får håpe dette hjalp litt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •