Hvordan oppskallere til Hd lcd tv fra vanlig dvd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan oppskallere til Hd lcd tv fra vanlig dvd?

Så noe snakk om det i en tråd der kornete bilde fra dvd kan skylles at den ikke får beskjed om å oppskallere bildet. Hvordan gjør jeg dette? hva kalles det i menyene? Har alle dvder mulighet til det i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topic viser feil, men dere skjønner nok hva jeg mener. Mener oppskallering fra dvd til tv.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags TV og DVD ? Du kan ikke lage gull av gråstein

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BBK dvd spiller og karaoke-dvd avspiller. Den er sikkert ræva og jeg bør vel strengt tatt kjøpe ny.

Tven er en Toshiba Regza 37X3030DG. Testvinner i lyd og bilde men vet ikke om jeg er helt enig, på grunn av noe jeg tror er etterslep.

Vurderer å kjøpe ny dvd spiller, men har brukt så mye penger allerede så må ta en liten "pust" i bakken.

Vurderer å kjøpe HD dvden til Xbox360 men har denne mulighet for å spille vanlig dvd også?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven din kjenner jeg ikke , men tvilsomt om noen av de spillerene har oppskalering og er nok det du kaller dem Vil tro at HD drevet til boxen tar vanlig DVD men om den oppskalerer vet jeg ikke ,men sikkert noen her som kan svare på det ...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVen din oppskalerer uansett allerede innkommende signaler til sin egen oppløsning, det vil si at dersom inngangssignalet er vanlig DVD (720x576), må TVen oppskalere signalet for å 'dekke' skjermens alle bildepunkter (f.eks. 1366x768 eller 1920x1080).

Det man kan oppnå med en oppskalerende DVD-spiller, er at den rett og slett gjør oppskaleringsjobben bedre enn TVen gjør selv. I ditt tilfelle vil vel kanskje også en noe dyrere, oppskalerende DVD-spiller gi et bedre bilde rett og slett fordi spilleren gjør en bedre jobb på flere områder enn din nåværende billige spiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •