Hd ready eller full HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hd ready eller full HD?

Da skal jeg endelig kjøpe ny tv og det er sannelig ikke lett å bestemme...
    Skal jeg velge HD-ready eller Full HD?

Jeg tenker jeg bør velge hdready pga følgende:

-jeg har ikke så mye hd materiale, synes filmer fortsatt er litt dyrt men kommer selvfølgelig til å kjøpe mye HD-filmer etterhvert...
    Men per dags dato og i en tid fremover kommer jeg til å se mye på vanlig dvd filmer og du får en kornete bilde med en full hd tv når en ser på vanlig dvder..
    (det var jeg på butikken og testa på Pioneer,Samsung og Panasonic og alle viser en kornete bilde med vanlig dvd (men hvis en bruker en hd spiller istedet for vanlig dvdspiller når man skal se på vanlig DVD filmer så blir det mye mindre kornete og bedre bilde (men det er ikke bra bilde uansett)

-har playstation 3, men de fleste spill har 720 i oppløsning,
    og om de har 1080 så står det bak på at de også kan spilles av i 720
    (dermed tenker jeg at det er greit siden bilde ikke blir "nedgradert")

-jeg ser for det meste på viasat, vurderer canal digital når bindingen er over men de har vel bare 2-3 kanaler som viser HD,og det er vel ikke full HD det heller??

-hvis en tenker fremover at om ikke så lenge til (slutten av 2008??)
    så kommer alle kanalene til å bli sendt i HD, så er det jo bare 720 de kommer til å sende i første omgang....

Så den dagen tv kanalene kommer til å bli sendt i fullHD 1080 (kansje 5-10 år til) så kan jeg kjøpe en full HD-TV da med tuner for mpeg4 bakkenett inkludert..(noe kun sony har per idag, men regner med alle produsenter kommer til å ha det da..) (det er forresten ikke viktig for meg å ha inngang fra det didgitale bakkenett som kommer da jeg som sagt får de kanalene jeg trenger via parabol...)

jeg vil liksom ikke kjøpe den beste tven på markedet og så sitte der og se på kornete bilde og tenke :jaja dette er fremtidens tv, og snart kommer full HD materiale... må liksom bare vente noen år.....
    når den store svære tven jeg har nå har et bedre bilde på det materiale jeg bruker enn den tynne kjempedyre full hd skjermen jeg har tenkt å kjøpe...

hva synes dere om denne tankegangen?
    er det noe vits i å satse på Full HD nå med en gang
    eller burde man bare kjøpe en HD ready nå og heller kjøpe ny tv om noen år ?

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig valg ja....med 42" så ser du så og si ingen forskjell på HD og Full HD
    Og den forskjellen som evt er....den er så marginal at en må se tvene ved siden av hverandre for å i det hele tatt se det...Full HD teknologien kan jo også gå utover andre ting som ikke er så bra igjen...men det er ditt valg prøv å se på i butikk og danne deg ditt eget bilde...det er DU som skal være fornøyd...ikke en som sier at DET er bra for det syns jeg:twisted: ...det hjelper ikke deg når du er fornøyd med noe annet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke ps3 kunne oppskalere dvden til 1080p? Eller er det jeg som har misforstått?

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter du mer enn to meter vekk fra tv`n så er det faktisk et fett om du kjøper full hd eller hd ready. Man ser rett og slett ikke forskjell.
    Med mindre du ser på stillbilder.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

søk og du skal finne.....

Sitat Opprinnelig postet av Daffed
    Vil ikke ps3 kunne oppskalere dvden til 1080p? Eller er det jeg som har misforstått?
    Du finner sikkert noe om det i den tråden her: PS3

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til ditt bruk er jeg enig i at du burde gå for en HD ready tv. kan ikke si meg enig i kornete bilder på full HD skjerm med vanlig film, men dog hvis du stort sett bare bruker tven til å se på tv og film så er nok hd ready best for deg. jeg bruker tven stort sett til data, så jeg var ihvertfall ikke tvil om at jeg skulle ha Full HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har nå endelig kjøpt: