Ny lcd tv og etterslep?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny lcd tv og etterslep?

Heisann. Fikk i dag min Toshiba 37X3030 dg. Bildekvaliteten er ganske bra og fargene kan jeg ikke si noe spesifikt enda for jeg har ikke fått tid til å kalibrere den.

Tingen er at jeg merker at etterslepet er betydelig, i forhold til CRT som jeg hadde og irriterer meg.

Mulig filmen skulle være sånn for jeg merka ikke noe særlig til det når jeg spilte xbox360.

Kan etterslepet ha noe med at jeg har en relativt dårlig dvd spiller ( i utgangspunktet en karaokedvd :P) og at jeg ikke bruker HDMI kabel? Eller må jeg rett og slett innfinne meg i dette?

Merkelig at ikke lydogbilde vektla etterslep i forhold til film for i action filmer er det ganske relevant i mine øyne. Svartnivået er bra på tven, ikke noe å si på det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scamps
    Heisann. Fikk i dag min Toshiba 37X3030 dg. Bildekvaliteten er ganske bra og fargene kan jeg ikke si noe spesifikt enda for jeg har ikke fått tid til å kalibrere den.

Tingen er at jeg merker at etterslepet er betydelig, i forhold til CRT som jeg hadde og irriterer meg.

Mulig filmen skulle være sånn for jeg merka ikke noe særlig til det når jeg spilte xbox360.

Kan etterslepet ha noe med at jeg har en relativt dårlig dvd spiller ( i utgangspunktet en karaokedvd :P) og at jeg ikke bruker HDMI kabel? Eller må jeg rett og slett innfinne meg i dette?

Merkelig at ikke lydogbilde vektla etterslep i forhold til film for i action filmer er det ganske relevant i mine øyne. Svartnivået er bra på tven, ikke noe å si på det.
    Har du kun testet med en film? DVD-spilleren i seg selv lager ikke etterslep, men du kan få betraktlig bedre bildekvalitet ved å bytte den ut med en som har god oppskalering og de-interlacing samt selvfølgelig HDMI eller DVI utgang.
    Forøvrig, slå av alt du finner av støyreduksjoner og andre "forbedringsfunksjoner" for å fjerne etterslep. Prøv deg frem og se hva som fungerer best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, fordi disse funksjoner krever prosessorkraft? som igjen gir etterslep? Skal teste litt frem ja. Har enda ikke gjort noe med den. det virker som det er bedre nå uten at jeg har gjort noe med de,t men kanskje det er var noe med scenene i filmen som var sånn?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •