Er 47" for stort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er 47" for stort?

Sitter å skal bestille meg ny lcd, men er usikker på om jeg skal bestille 42" eller 47". Er redd min samboer skal synes 47" er for stort Selv har jeg fryktelig lyst på en. Til film må det jo bli helt fantastisk, men er det for stort til hverdagslig tv-titting. Avstanden fra sofaen til tv'en blir drøye 3 meter. Noen som kan hjelpe meg?

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 42" selv, det er ganske stort. gikk fra 32" da :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp 47"

Noen jeg kjenner har en 70" bakprojeksjonsskjerm. De koser seg både med film og Dagsrevyen på storskjerm! Tror din samboer blir fort vant, men spørs på størrelse på stua. Er den under 20 kvm. blir vel en 47" litt dominerende for et kvinnfolk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke for stort synes jeg. Her i huset diskuterte vi enten 46" eller 52", det ble en 52 tommer. Ingen av oss er lei oss for det. Vi sitter i underkant av 4 meter fra TVen.

Rent teknisk som TV er det helt flott, men det har blitt vanskeligere å få oppsettet med lyd og bilde til å se ryddig ut.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aly
    Sitter å skal bestille meg ny lcd, men er usikker på om jeg skal bestille 42" eller 47". Er redd min samboer skal synes 47" er for stort Selv har jeg fryktelig lyst på en. Til film må det jo bli helt fantastisk, men er det for stort til hverdagslig tv-titting. Avstanden fra sofaen til tv'en blir drøye 3 meter. Noen som kan hjelpe meg?
    Absolutt ikke for stort. Har en 42" på ca 3,5 meter fra sitteposisjon. Kunne selv tenkt meg større tv. Gå for 47" du

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra 28" til 40", og var kjempeentusiastisk over størrelsen. Det var gedigent!

- Vel, den følelsen varte bare i rundt 1-2 uker, før det pluttselig slo meg at "52 ville vært tingen"... Med andre ord, du vender deg fort til størrelsen, ville nok valgt 47" i dag

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 40 tommer samsung her nå, og merker at vi heller burde gått for noe nærmere 50 i stua vår.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vel saken grei da

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har en 37" men har bestemt meg for å bytte den i en rundt 50" da det ikke tok lang tid før jeg synes den ble for liten. Sitter ca 3 m fra.......har i tillegg ikke noen WAF faktor å ta hensyn til.
    Men jeg skal gå for en med 1080p pga. HD formatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hollow***Man
    Noen jeg kjenner har en 70" bakprojeksjonsskjerm. De koser seg både med film og Dagsrevyen på storskjerm! Tror din samboer blir fort vant, men spørs på størrelse på stua. Er den under 20 kvm. blir vel en 47" litt dominerende for et kvinnfolk
    Vi har ei tv-stue som er litt over 20 kvm. I og med at det er ei tv-stue, gjør det ikke noe om den blir litt dominerende.

Stort sett sier dere det jeg vil høre :-D Blir nok en 47"

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi gikk fra 28" til 50" Dama's kommentar til den nye Pioneer'n var: Den er ikke sååå stor . Jeg var ikke overbevist da jeg så den i butikken men den virker faktisk ikke så stor der den henger på veggen! Nå kunne vi tenke oss en på 100+ (Planlegger kino!)

Lars.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra 37 til 50, angrer ikke. Sitter nesten 3 meter unna og kunne faktisk ønske med litt større. Blir vel 60 tommer om ett par år

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du vet hva du har å gjøre ;)

Har samme sitte avstand som deg, ca.3,2m. Og har en 40", og angrer litt på at jeg ikke gikk for 46" til Sony. Spesielt etter jeg så brodern sin på 50", etter det så følte tv`n min ut som en 28" hehe..

Etter alle disse innleggene du har fått så har du ikke noe å tenker over

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter ca 3,7 m fra en 50", og kunne fint ha hatt litt større skjerm.
    Om jeg hadde vært deg ville jeg ikke gått for noe mindre enn 42", men det kan hende 50" blir litt på grensen, så 47" vil sikkert bli midt i blinken
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter 3 meter fra skjermen som er 50". Er på grensen, men kunne aldri tenkt meg til å gå ned i størrelse. Merker det spesielt ved spill, da må man bevege blikket ofte fra den ene siden til den andre. Jeg ville helt klart kjøpt 47" fremfor 42"

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gedigent er veien å gå hvis du vil fortsette å være fornøyd med størrelsen i fremtiden :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    gedigent er veien å gå hvis du vil fortsette å være fornøyd med størrelsen i fremtiden :-)
    He, he...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Totalstørrelsen teller

En ting er størrelsen på selve skjermen. En annen ting er størrelsen på selve TV'en. Det er stor forskjell i hvor mye ekstra ramme og dill de forskjellige produsentene og modellene har rundt bildeskjermen.

En 50" Pioneer 508xd har f.eks nesten identiske mål som en Sony 46x3500, siden Pioneeren bare har en enkel svart ramme rundt uten høyttalere, mens Sony har høyttalere og ekstra plastikk. På veggen vil de med andre ord være like store, men med Pioneer får du 50" og med Sony får du 46" bilde...

Sitter selv 4 meter fra og har Pioneer 50". Selve TV-bildet bør ikke være noe mindre spør du meg.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for 47" du jeg har det og sitter 2.5m fra skjermen. hadde liksom ikke gjort meg noe om den hadde vært noen hakk større

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •