50pz70 Vs 46w3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50pz70 Vs 46w3000

Som tittelen sier, er jeg meget i tvil om hvilken tv jeg skal kjøpe. Håper noen tar seg tid til å lese gjennom hele posten min, og kanskje hjelpe meg videre.

Etter å ha lest en del tester har jeg inntrykk av at Sony er veldig bra på LCD, mens Panasonic er flinke på plasma.

Har nettop anskaffet PS3, så er interesert i å kjøre Full-HD.

Samtidig er jeg stor fan av å se film, og da trenger jeg svartnivå...

Hvor stor er faren for innbrenning på PZ70? Og nyere generasjon plasmapaneler for øvrig?

Tv'en kommer til å bli brukt 50/50 til tv-titting /spill og film.

Og da begynner problemene å dukke opp...

Med tanke på brukssituasjonen, og det at jeg er pirkete på bildekvalitet, burde jeg velge plasma eller lcd? Hver teknologi har sine fordeler og ulemper:

Plasma. +: svartnivå -: Fare for innbrenning ved statiske bilder
    LCD: +: Lysstyrke, ingen fare for innbrenning ved statiske bilder -: svartnivå..

Sikkert andre fordeler og ulemper, men dette er hva jeg vet om per tid.

Noen som har innspill på hva jeg burde velge? Jeg vil ha en tv som fungerer bra til både tv og spill/film, og som også takler at jeg kobler en pc opp mot den. MEN, bildekvaliteten er viktig. Er svartnivået på nye lcd tv'er noe som kommer opp mot plasma??

Takker for alle svar og all hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Min tvil, og mitt valg!

Jeg har også sett på akkurat de to modellene du nevner. Etter å ha lest tester av disse to, er jeg kommet fram til at jeg går for W3000. PZ70 fikk en heller lunken kritikk på Dingz(tror jeg det var). Den var god på sortnivå, men manglet innstillinger for perfekt bilde. Alt i alt en alminnelig god TV hvis du ikke er helt oppsatt på å få det beste.
    W3000 derimot har fått mye skryt i tester. Meget god på sortnivå(puster Pioneer-plasmaene i nakken), og har meget gode innstillingsmuligheter for bedre bilde. Den har nok bedre billedbehandlingskretser, og er utstyrt med det nyeste som HDMI 1,3 og 24p billedvisning. Med tanke på at du skal bruke den mye til spill, er jeg ikke tvil om at jeg ville valgt W3000. Innbrenning er jo ikke et problem med LCD.
    Jeg har sett priser ned mot 22000 i nettbutikker på W3000 46". Jeg selv vil vente litt til, kommer nok under 20000 om ikke så lenge. Lykke til med valget, er bra kjøp begge..;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W3000 modellen må du være forberedt på at du må stille den inn endel for at du skal finne det bildet du vil. Har hørt at modellene fra Panasonic har nesten perfekt bilde out-of-the-box.

personling så synes jeg designet på W3000 er mye penere enn på pz70 modellen.

jeg har ikke ps3 - så det har jeg ikke fått testet, men på film er tv'n veldig bra. Og som Hollow***Man sier så får du ene fremtidsrettet tv med tanke på HDMI 1.3 og 24p.

men for at du skal bli 100 % fornøyd må du nesten teste tvene hjemme i din stue. bestilt de på en nettbutikk, teste de - og send tilbake den du ikke vil ha.
    noen sverger til plasma og noen sverger til lcd, selv jeg har vurdert plasma(kanskje jeg kjøper det neste gang)

ang innbrennning, så sier de som har de modellene at det ikke finnes lengre. det kan anbefales at man er litt "forsiktig" i innkjøringsperioden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett sony tven, men ikke den modellen av panasonic.

Det du burde tenke på er om du synes bildet på lcd er tilfredstillende. Plasma har et mer naturlig bilde, og kan gjerne få lcd til å virke litt kunstig. Spesielt når man ser på fargene.

Har selv plasmatv og bruker ps3 på dette, og innbrenning er ikke noe problem. Mitt råd ville være å se en film og spille litt ps3 på begge. Er du fornøyd med bildet i lcd er det det tryggeste valget.

Hvis ikke bør du kanksje se på pioneer sin 42" plasma i kuro serien? Den har fått gode kritkker mange steder og er sagt å kunne måle seg med flere full hd tver... Les test i hjemmekino(8.07) eller lyd og bilde (10.07) av denne.

Skulle jeg valgt ville jeg gått for plasma siden du ser mye på film, men som sagt, hvis du er fornøyd med bildet i lcd så er ikke det noe å tenke på.
    Det at plasma skal være lyssvak er egentlig ikke noe tema så lenge tven ikke står i dirkete sollys...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar hittil!!

Virker som om det beste er å få begge tv-ene hjem for sammenligning. Evnt dra til en forhandler som kan gi en demo i mørke omgivelser av skjermene. Har ingen tidligere erfaring med "flatskjerm", derfor er det vanskelig å bestemme seg for en teknologi, og selvfølgelig skjerm, uten å ha god kjennskap til begge.

Noen som vet om en og samme butikk i Oslo området som fører Panasonic OG Sony?

Pioneer er selvsagt konge, men vil ha større enn 42", og da begynner det å koste når man skal ha Pioneer. Pana 50 og Sony 46 er større skjerm til lavere pris, og dermed mest sansynlig kanskje mer value for money.

Noen som har first hand erfarng med svartnivået på nyere lcd vs plasma??

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten kun HDMI 1.2 på PZ70?? Vet ikke hvor mye man merker kontra 1.3, men nå støtter jo PS3 HDMI 1.3, og det er jo greit å være forberedt for fremtiden. Kommer jo til å skulle ha skjermen noen år. Samtidig sliter vel PZ70 med 1080P/24hz? Der er vel W300 mer på hugget..?

Noen som har innspill på hvordan Sony er på LCD teknologimessig?? Slik jeg forstår det er det mange konkurrenter som tilbyr 100Hz, bevegelseskompensasjon i ful hd, samt led baklys (?) fremfor "lysstoffrør" som vel er det Sony bruker. Likevel får Sony cred for svartnivå i tester. Er Sony ledende på dette punktet, slik jeg oppfatter det fra testene, eller er det andre produsenter som puster dem i nakken / passerer dem på disse punktene?? Hvor mye har slik teknologi å si for det endelige bildet?? Sony har jo Bravia Engine, som får en del skryt i tillegg.

Alle svar og innspill mottas fremdeles med takk!!

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Er det forresten kun HDMI 1.2 på PZ70?? Vet ikke hvor mye man merker kontra 1.3, men nå støtter jo PS3 HDMI 1.3, og det er jo greit å være forberedt for fremtiden. Kommer jo til å skulle ha skjermen noen år. Samtidig sliter vel PZ70 med 1080P/24hz? Der er vel W300 mer på hugget..?

Noen som har innspill på hvordan Sony er på LCD teknologimessig?? Slik jeg forstår det er det mange konkurrenter som tilbyr 100Hz, bevegelseskompensasjon i ful hd, samt led baklys (?) fremfor "lysstoffrør" som vel er det Sony bruker. Likevel får Sony cred for svartnivå i tester. Er Sony ledende på dette punktet, slik jeg oppfatter det fra testene, eller er det andre produsenter som puster dem i nakken / passerer dem på disse punktene?? Hvor mye har slik teknologi å si for det endelige bildet?? Sony har jo Bravia Engine, som får en del skryt i tillegg.

Alle svar og innspill mottas fremdeles med takk!!
    Litt sent ute her, men ser du ikke har kjøpt ny TV enda;
    Forskjellen på HDMI 1.2 kontra 1.3 er så vidt jeg vet at 1.3 kan overføre et bredere fargespekter (som igjen TVen må kunne vise). HDMI 1.3 er også eneste måten å overføre DD TH/Master og DTS HD på. Så man kan vel fint klare seg med en HDMI 1.2 løsning på en TV tror jeg.
    Skal du først dra nytte av 1.3 er du vel nødt til å kjøpe plasma siden de har muligheten til å vise mye flere fargenøyanser enn LCD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •