Anbefaling av 32".

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av 32".

hvilke 32" er best for tiden?. Slektninger skal handle og har ingen anelse om hva som er bra og mindre bra. Pris opp mot 10K. Skal kun brukes til TV titting (les: Rikstv).

Slik jeg tolker det så er spesielt bildebehandling svært viktig her, da det er kun SD materiel den skal vise.

Kan noen anbefale noen bra TVer? Større en 32" er uaktuelt.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke prøvd denne tven selv men denne panasonicen har fått veldig mye skryt iallefall:

Panasonic TX-32LXD70: LCD-kongen fra Panasonic - teknofil.no

Panasonic TX-32LXD70

Kan også lese litt om den i lydogbilde.
    Test av Panasonic TX-32LXD70 LCD-TV - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    hvilke 32" er best for tiden?. Slektninger skal handle og har ingen anelse om hva som er bra og mindre bra. Pris opp mot 10K. Skal kun brukes til TV titting (les: Rikstv).

Slik jeg tolker det så er spesielt bildebehandling svært viktig her, da det er kun SD materiel den skal vise.

Kan noen anbefale noen bra TVer? Større en 32" er uaktuelt.

Kjelli
    Har nettopp vært en test på forbruker.no om dette, der får Panasonic 4, Philips 5 og Sony 5, men Sony vinner totalt

Tre gode 32-tommere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var klar til å bestille meg en 32D3000 idag, men så at den ikke er på lager, og bare ubekreftet innen slutten av månden der jeg tenkte å kjøpe og mange andre plasser også.

Tror faktisk derfor jeg går for 32S3000 isteden. Sparer 2000kr, mister 100Hz-greia (som jeg sikkert ikke ville brukt uansett), og kanskje litt andre ting, men virker som S3000 er nesten like god som D3000 etter det jeg har lest.

Begge tvene har 1:1 pixelmapping over HDMI og det var viktig for meg, så egentlig er det win-win med S3000.

Du kan se her hvilke tv'er jeg vurderte:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...87-lxd70f.html

Leste masse om alle tvene, og utelukket samsungene ganske fort pga det gyselige designet, dårlig med pc-støtte, og generelt dårligere plassering i tester.

Panasonicen var jeg helt bestemt på å kjøpe en liten periode, men den hadde også dårlig pc-støtte. Dessuten etter å ha lest en del tester i det siste virker det som Sony 32D3000 er litt sterkere enn Panasonicen.

Så da sto det bare mellom Sonyene og jeg endte opp på den billige. Dersom den ikke har mye billigere komponenter enn D3000 så tror jeg ikke jeg vil bli skuffet.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lillebroren til denne på Lillestrøm messen, og det var med hakeslepp!!
    Velkommen til AGON AS Den fåes i 32" eller 37".
    Prisen på denne er jeg usikker på, men den er under 10k.

Se om du finner en forhandler? :-D

A.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicen bør nok testes for den får litt blandede kritikker. Noen steder står det at den har et helt rått sortnivå, men andre mener den ikke henger med de beste tv-ene. Go figure!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow, her var det mye bra info. Tusen takk.
    Den Sony skjermen ser jo ut som modellen å gå for. Skal prøve å finne noen i nærheten som forhandler disse.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mye det haster for deg, men jeg kjøper meg nok en 32S3000 i morgen tidlig (Såfremt ingen her griper inn med en erfaring og sier jeg ikke må kjøpe S3000... :-D ).

Håper å få den i løpet av onsdagen/torsdagen. Kan skrive litt om den da.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker å handle i helgen, så hvis du kunne delt dine erfaringer ang. skjermen hadde det vært alle tiders. Jeg er spesielt interessert i bilde med SD kilder.

K

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Jeg tenker å handle i helgen, så hvis du kunne delt dine erfaringer ang. skjermen hadde det vært alle tiders. Jeg er spesielt interessert i bilde med SD kilder.

K
    Jeg hadde en Sony KDL D3000 og jeg leverte den tilbake. Jeg synes ikke fargene var så gode. Bildet var både blast og litt hardt. Tv-en funker veldig bra med dekoder. Det blir ikke mye slep iallefall!

Faktisk er det den beste tv-en jeg har vært borti på slike tv signaler. Sortnivået var ikke særlig godt, men dette kan fikses ved å gå inn i service menyen. Dette prøvde jeg ikke selv så akkurat hvor mye du kan hente her er jeg ikke sikker på.

På dvd synes jeg ikke den leverte særlig godt dessverre. De flate bildene ble veldig fremtredende her.
    På HD derimot, så leverte den sakene som bare det. Blu-Ray var en liten fest.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 32" til tatung og er strålende fornøyd med den... og den koster jo bare 4999kr.

så den kan jeg absoultt anbefale

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tven nå. Sitter fortsatt på jobb, men skal se om jeg får tid til å teste den litt senere idag. Temmelig opptatt for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven er i hus og testet med xbox 360 og analog kabel (dersom det er riktig betegnelse).

Synes det er umulig å koble opp en flatskjermtv uten å bli skuffet over den i forhold til CRTene man er vant med. Brukte før en 21" CRT til 360'en og en 29" Sony Triniton som tv og synes ikke 32S3000 kan måle seg med noen av de annet enn på størrelsen.

Når det gjelder tvbildene så synes jeg de var helt ok rett ut av boksen. Skarpere , klarere og bedre farger enn det jeg så på min Tatung 42" FullHD og bedre enn det bror min sin 37" Dell LCD-tv leverer. Men dog en del dårligere enn det Trinitonen pumper ut. Annet sammenligningsgrunnlag har jeg desverre ikke.

Fant også en fotballkamp jeg så litt på. Var ikke like grøtete som jeg var vant til fra Tatungen, men spesielt mye bedre var det ikke.

Jeg ser aldri på tv, men hadde jeg sett mye på tv hadde jeg aldri klart å gjøre det på en lcd.

Har ikke stilt noe på den enda, men jeg trodde Sony hadde tonnevis med innstillingsmuligheter. Det jeg så i menyen var bare sharpness, contrast, backlight, color og litt til. Til og med Tatungen hadde jo mer enn det (der kunne man bl.a stille rød,grønn og blå hver for seg osv.)

360'en koblet jeg opp gjennom VGA og der ble oppløsningen satt til 1280x768 og strukket i bredden for å dekke hele skjermen. Uansett om jeg velger 1360x768 eller 1280x768 på 360'en så får jeg 1280x768. Er dette vanlig? Hadde trodd jeg skulle få 1360x768. :/ Kvaliteten på bildet var det dog ingenting å utsette på.

Var også litt redd for motion blur og "smearing" som mange har rapportert med 360 koblet til S3000 og D3000. Så ingenting til det.

En ting jeg lurer litt på. Når det snakkes om innsynsvinkel, er det vinkelen før bildet får et slags "sølvbelegg" over seg, det? Synes iallefall innsynsvinkelen før dette "sølvbelegget" kom var kriminelt liten. Måtte se rett på tven for å unngå det. Så man litt fra siden så var hele skjermen mer eller mindre sølvgrå. Kan ikke huske å ha sett noe slikt på Dellen eller Tatungen.

Har ikke fått testet med pc enda (må finne en dvi->hdmi kabel først ).

Grundig testing og tukling med innstillinger har jeg nok ikke tid til før i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba 32c3500pg er absolutt et godt valg, den er blant de bedre på vanlige tv-signaler også, men har noe dårlig innsyn!

LG 32LB75 er også et godt valg, men også her dårlig innsyn!

Samsung R88 er en fantastisk fin skjerm på gode kilder, men noe høy feilratio!

Men hadde jeg skulle kjøpt tv i den prisklassen så ville jeg helt klart valgt Philips 7862! Mer eller mindre lik philips toppmodell 9732, bare uten ambilight!
    Dette er også en fantastisk god tv på vanlige tv-signaler!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Tven er i hus og testet med xbox 360 og analog kabel (dersom det er riktig betegnelse).

Synes det er umulig å koble opp en flatskjermtv uten å bli skuffet over den i forhold til CRTene man er vant med. Brukte før en 21" CRT til 360'en og en 29" Sony Triniton som tv og synes ikke 32S3000 kan måle seg med noen av de annet enn på størrelsen.

Når det gjelder tvbildene så synes jeg de var helt ok rett ut av boksen. Skarpere , klarere og bedre farger enn det jeg så på min Tatung 42" FullHD og bedre enn det bror min sin 37" Dell LCD-tv leverer. Men dog en del dårligere enn det Trinitonen pumper ut. Annet sammenligningsgrunnlag har jeg desverre ikke.

Fant også en fotballkamp jeg så litt på. Var ikke like grøtete som jeg var vant til fra Tatungen, men spesielt mye bedre var det ikke.

Jeg ser aldri på tv, men hadde jeg sett mye på tv hadde jeg aldri klart å gjøre det på en lcd.

Har ikke stilt noe på den enda, men jeg trodde Sony hadde tonnevis med innstillingsmuligheter. Det jeg så i menyen var bare sharpness, contrast, backlight, color og litt til. Til og med Tatungen hadde jo mer enn det (der kunne man bl.a stille rød,grønn og blå hver for seg osv.)

360'en koblet jeg opp gjennom VGA og der ble oppløsningen satt til 1280x768 og strukket i bredden for å dekke hele skjermen. Uansett om jeg velger 1360x768 eller 1280x768 på 360'en så får jeg 1280x768. Er dette vanlig? Hadde trodd jeg skulle få 1360x768. :/ Kvaliteten på bildet var det dog ingenting å utsette på.

Var også litt redd for motion blur og "smearing" som mange har rapportert med 360 koblet til S3000 og D3000. Så ingenting til det.

En ting jeg lurer litt på. Når det snakkes om innsynsvinkel, er det vinkelen før bildet får et slags "sølvbelegg" over seg, det? Synes iallefall innsynsvinkelen før dette "sølvbelegget" kom var kriminelt liten. Måtte se rett på tven for å unngå det. Så man litt fra siden så var hele skjermen mer eller mindre sølvgrå. Kan ikke huske å ha sett noe slikt på Dellen eller Tatungen.

Har ikke fått testet med pc enda (må finne en dvi->hdmi kabel først ).

Grundig testing og tukling med innstillinger har jeg nok ikke tid til før i morgen.
    Til HD og spill så er lcd helt overlegen, det sier seg selv, men nå er det jo en gang slik at vi ikke har HD tv eller HD dvd som standard, enda. Det vil ta noen år før 720P tv sendinger blir standard.
    I mellomtiden vil en og annen kanal, samt et og annet program være i HD. Selv sverger jeg enda til crt når det kommer til tv og dvd, rett og slett fordi lcd-en ikke kan slå et skikkelig bra crt bilde. Crt er konstruert for de tv signalene vi har i dag, det er ikke lcd-en.
    Jeg undres mer og mer på hva det er som gjør at folk et så innmari gale etter dem, hvis man ikke skal bruke det til HD da.

Når det gjelder smearing på Sony lcd så opplevde jeg at dette var noe som kom å gikk litt. Iallefall på den jeg hadde... Skru av all støyreduksjonen så blir dette uansett bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering av min erfaring med tven.

Først av alt så var jeg kanskje litt streng med hvordan tvbildene var. Venninne som lå over i natt og absolutt skulle se tv. Da hadde jeg imidlertid fått satt opp tven skikkelig slik at den sto 2,5-3m fra senga samt var stilt inn litt bedre. Fra den distansen så tv veldig bra ut på de fleste kanalene.

Er fortsatt ikke noe CRT-bilde, men jeg synes det var mer enn akseptabelt og absolutt mye bedre enn det jeg trodde da jeg testet den rett etter at jeg hadde satt den opp.

Så også en film via pcen. Hadde ikke noen DVI->HDMI kabel for hånden så prøve over vga, og der klarte jeg ikke å få til 1:1. Ble 1280x768 og strukket isteden. Ser andre sier de får 1:1 bare de kobler til pcen så skal se litt mer på dette. Har også en DVI->HDMI kabel så skal teste det senere idag. F

ilmen var 720p og den så rett og slett rå ut på tven. At det ikke var 1:1 var ikke mulig å se på filmen, men at det var bra svartnivå og kontrast var veldig synlig.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle innspillene folkens. Det blir å gå i morgen og se hva de forskjellige butikkene i stavanger området har inne av de anbefalte modellene som er nevnt her. Nå vet jeg iallefall hva jeg skal kikke etter.

Kjell

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk koblet opp DVI->HDMI uten problemer nå. Satte oppløsningen til 1360x768 og fikk rett og slett perfekt bilde på tven.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært en runde i butikkene nå.
    Svigers ble veldig forelsket i samsung LE32M87, en flott skjerm til en latterlig (høy) pris på Expert.
    Noen som vet om andre butikker i stavanger-egersund regionen som fører Samsung?

Kikket og på en 100Hz sharp skjerm, detaljene i mørke partier var meget imponerende på denne (LC32RD2E).

K

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, jeg trenger hjelp. Jeg ser at det er en skjerm som heter Samsung LE32M87BD og en som heter det samme bare med x i slutten (LE32M87BDX). hva er forskjellen på disse? BDX har 100Hz, men har den uten X dette og? Noen som vet?

Mvh
    Kjelli

oppdatert. jeg ser at jeg blingser. Den ene heter 32M87BDX og den andre heter 32R87BD. hvordan skal en kunne orientere seg i denne jungelen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •