HD-Ready best for PC-bruk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-Ready best for PC-bruk?

Jeg sitter i disse dager og lurer på om jeg skulle kjøpt meg en ny LCD-TV og tenker at kanskje HD-Ready vil være best.

Hvordan er det når man kobler en PC til en full HD TV? Jeg ser det ikke som noe gunstig å kjøre 1920 x 1080 (1080p?) i spill og lignende, det kommer til å kreve et monsterskjermkort. Samtidig så blir vel desktoppen og text veldig liten om man sitter 2-3 meter unna skjermen?

Det jeg egentlig lurer på er hvordan ser det ut om man kjører f.eks 1680x1050 på en skjerm som egentlig skal kjøre 1920 x 1080? Blir pixlene veldig strukket og ikke like bra?

Har noen en liten utredning eller tanker rundt om kanskje HD-ready vil egne seg bedre til PC-bruk? Skal brukes til film, tv og xbox også forsåvidt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av spørsmålene dine er besvart i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/generell-vid...smal-svar.html

Merk at du kan sette "dpi" til en annen verdi i windows slik at teksten blir større, men det gir ikke en fullgod løsning. Hvis du setter PCen til en lavere opplløsning enn skjermen så vil nok tekst og lignende bli litt blurry.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    best å ha full hd skjerm når du skal bruke den til pc bruk.. men vis du kjører spill på den så gjør det ikke noe om oppløsningen ikke er maks er skjermen du vill få bra bilde får det..
    men ossen skjermkort har du? ossen spill vil du spille? men alle spill funker på lav oppløsning å blir like bra selv om du har full hd som bare hd ready vis du kjøper en bra skjerm.. f.eks.. sony full hd.. 40 eller 46.. osv..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Nvidia 8800GT for øyeblikket.

Har lest gjennom en del av de linken fra innlegget over her, men ble ikke så mye klokere.

Tror jeg kan snevre det ned til ett spørsmål, egentlig:

Vil det ikke alltid være best å kjøre alt i TVens native oppløsning så ting ikke blir strukket?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du greier å spille alle spill på markede i dag i full hd med alt på max med det skjermkorte der.. med et untak kansje crysis.. men vill tro du greier det på det å men ikke med alt på max da vis du kjører full hd.. unasett har du et av verdens beste skjermkort da.. like bra som gtx på de laveoppløsingene ( under full hd)

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når du skal koble en tv skjerm og hvilken som helst skjerm for den saks skyld så blir det best å sette den oppløsningen du har på skjermen uansett. på spill er det høyeste oppløsning som teller, full HD er definitivt bedre enn HD ready. og så sant resten av pcen din står litt i stil med det skjermkortet du har så greier du full oppløsning og grafikk på alle dagens spill, jeg har et 8800gts kort eller no sånt og har enda ikke kommet borti et spill som jeg ikke greier maks grafikk på min skjerm som er 47" full HD skjerm, sitter bare 2.5m ifra skjermen og trives veldig godt med det
    konklusjonen min er alltså at skal du ha skjerm til pcen din så gå for Full HD, grafikk kortet ditt er mere enn bra nok. tekst og slik er passe stort på 2.5 meters avstand hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, om enn hvor uenig jeg er i mye av det som skrives

1920x1080 blir for heftig for mange av spillene for min del. Jeg er kanskje mer kresen enn de fleste hva frames per second gjelder, så jeg kommer nok til å kjøre en oppløsning nærmere 1280x720. Det er her hovedsaklig Crysis og Bioshock som skal spilles i første omgang.

Mulig jeg har ordlagt meg litt klumsete tidligere her så jeg prøver igjen:

Hvor grusomt vil det se ut å kjøre f.eks 1280x720 fra PCen på en TV som egentlig skal kjøre 1920x1080? Hvor grumsete og strukket vil det bli?

Kan jeg også bare spørre sånn i forbifarta - Sony KDL40W3000 - Yay or Nay?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk på en ting. Grafikkort vil du sannsynligvis kjøpe deg nytt innen 2 år. TV'en vil du beholde over 5 år eller mer. Tenkt derfor litt framtidsrettet og ikke kjøp noe som du kommer til å angre på . Kjøp heller en skikkelig TV nå og oppgrader PC etterhvert.

Sannsynligvis kommer vi til å sitte med både film og spill og digitalbilder på en masse rare apparater etterhvert. Litt kjipt å tenke på at du kjøpte en dårligere tv den gang bare for at den skulle funke bedre med din dårligere PC.

Mine 2 minutter....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du senere har oppgradert skjermkortet og maskinen så vil spillene allikevel være på samme nivå og fremdeles hakke, det er ganske sikkert.

Men, jeg er enig. Tenke litt fremtidsrettet. TV er ikke noe jeg kjøper hver dag.

Valget har falt på KDL40W3000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •