Bang & Olufsen kommer nu med Full HD TV - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 185
    Newcomer Peter Pan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjulte kabler

Enhver på dette forum ved alt om, at HI-Fi og AV systemer kun er uden ledninger og kablet i udstillings vinduet. Virkeligheden er en anden, specielt når der er kvinder i huset som også gerne vil bestemme :-)

På dette forum betaler en del så meget for deres kabler, at de skal ses, det ræs følger jeg ikke med i, så derfor har jeg arbejdet hårdt på at få det hele gemt væk,

Jeg har indrettet det sådan, at jeg i et hjørne mellem gardin / radiatorrør og hi-fi møblet kan skjule min "TEKNIK BOX".

Jeg syntes det er lykkedes meget godt at skjule alle de nødvendige ledninger og kabler.

På vej til teknik boksen.

Her beskrives af hvad der ligger bag de små nr. du ser på billedet.

1) BeoLink Converter krontrolboks, benyttes, når audio og videoprodukter med Master Link (ML) og 7 polet datalink /MCL) ønskes forbundet. I mit setup har Beocenter 9300 MCL link og BeoVision 7 ML link.

2) Remote mains switch, er en fjernbetjent netafbryder som får et on/off trikkersignal fra pin 4 i PowerLink stikket. I mit setup tilslutter den 230V til min subwoofer. Her udover tændes nr. 2 - nr. 4. - nr. 6 og nr. 5.

3) Er endnu en Remote mains switch som trigger 230V til de to aktive BeoLab 4000 baghøjttalerne i mit surround system.

4) Er en 20 db antenne forstærker som tilsluttet 230V med triggersignal fra (2).

5) Er et højttalerrelæ som sikre at ICEpower modulerne ikke givet "blobs" i højttalerne.

6) Strømforsyning til højttalerrelæet, som tændes med triggersignal fra (2).

7) X-TRA speaker kit, består af en MCL 2A relæboks, en transciver. I mit setup sendes lyd fra Beocenter 9300's 80 Watt forstærker til passive højttaler i vores alrum/køkken.

8) Er fra JJAZ, en IP 205 KV Stainless, 2 X 500 Watt APS ICEpower forstærker, tilsluttet direkte fra BeoVision 7-40 TV's PowerLink front bøsninger med 2 stk. MK III PowerLink kabler til ICEpower modulerne. Strømmen til ICEpower forstærkeren slukkes aldrig.

Mvh. Peter Pan.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller ser det der kraftig brannfarlig ut ?hm

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

m4sta, det er bare dig :-), og så måske lidt for lange kabler.

Mvh. Peter Pan

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test beskrivelse af BeoVision 7-40" LCD TV Mk III

Læs test beskrivelse af BeoVision 7-40" LCD TV Mk III her:

Bang & Olufsen BeoVision 7-40

/ Peter Pan

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projector i link rum.

B&O hjemmebiograf med projector i link rum.

Yderligere information. B&O Integration i Boligen

Læs mere her: HIFI4ALL.DK Forum: Peter Pans adapter tegninger.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du B&O og Panasonic fladskærm

B&O kompatibel fladskærmsløsning for Panasonic fladskærm.

B&O kompatibel fladskærmsløsning

/ Peter Pan.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Non B&O TV / men aktive BeoLab højttaler

En Surround receiver med pre-out og trigger udgang
    kan også bruges hvis du har aktive BeoLab højttaler.

F.eks NAD T765 surround receiver.

Surround - Receiver | Hi-Fi Klubben: NAD T765 surround receiver

8 polet DIN, Chasis bøsning. 2 slags: alm. + spec. Pris 14 Dkr.

Brinck Elektronik

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rart det er dyrt når de pakker tvne sine diagonalt i en eske. Da medgår det jo en Europall per tv! Ser hverken økonomien i den pakkinga eller miljøfordelen ved denne..nei, BO, her har dere en jobb å gjøre.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kezz B&O arbejder på at ændre deres emballage.

NYHEDER

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er virkelig en sann entusiast, Peter Pan!

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&O selger pga prisen.
    I USA solgte dem lite, men når dem satte opp prisen ble det plutselig mye mer populært.

Ellrs, sikkert ganske bra merke, men overpriset.
    Vi har selv et B&O Steroanlegg og TV, greit nok, men i forhold til pris vil jeg si man sikkert kunne fått mye bedre
    Sitat Opprinnelig postet av Kezz
    Ikke rart det er dyrt når de pakker tvne sine diagonalt i en eske. Da medgår det jo en Europall per tv! Ser hverken økonomien i den pakkinga eller miljøfordelen ved denne..nei, BO, her har dere en jobb å gjøre.
    B&O er ikke laget for og være økonomiske

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tak nordic45

Min egen interesse for B&O, vil jeg jo gerne dele med andre interesserede.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peter Pan
    Tak nordic45

Min egen interesse for B&O, vil jeg jo gerne dele med andre interesserede.
    Det store spørmålet er jo hvorfor du ikke har noe info på MinHjemmekiono profilen din..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej igen

Evelen, det er fordi jeg ikke syntes at en MinHjemmekiono tråd kan bygges op på den måde.

Her får du 2 link til mine 2 MinHjemmekiono tråd, der opbygget som jeg gerne vil have det.

Der kan man stilles spørgsmål medens tråden bliver lavet, og lave flere sjove ting end jeg har kunne finde udad her.

Forum : Min hjemmebiograf :

recordere.dk forum: Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio

Emne: Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio:

HIFI4ALL.DK Forum: Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio

Mvh. Peter Pan.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    egentlig litt enig der ja

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo helt supert Peter - rene læreboka. Må si meg enig at dette var meget bra, mye bedre enn det opplegget vi har her på minHjemmekino med noen bilder på toppen og under linjer med mer eller mindre intetsigende pjatt. Har heller ikke brydd meg om å legge ut noe der - men så har jeg også kommet over den alderen der jeg har behov for å skryte av det jeg har....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej Ingeniør'n

Det er altid rart at få ros, tak for det.
    Jeg har jo andet end B&O, så der er måske også et par trick til non B&O freack.

Mvh. Peter Pan

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dolby True HD billede

Man kan download mit hjemmebio billede "True HD" i størrelse 1024x768.

Link: peecee.dk | Vis upload

Billedet kan så printes ud og sættes i ramme.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Hvad ved du om Bang & Olufsen og BeoVision 7 LCD TV.

Bang & Olufsens BeoVision 7 består af en 40 tommer LCD-skærmen og stereo center højttaler BeoLab 7-2 eller mono center højttaler BeoLab 7-4. Perfekt billede og lyd-teknologi sørger for den ultimative hjemmebiograf oplevelse. BeoVision 7 byder på en center placeret integreret DVD / CD afspiller, med Dolby digital surround sound-lyd, og High Definition billeder. Bang & Olufsen, er Danske producent af high-end audio og video udstyr samt brugerdefinerede multi-rum musik systemer, ICEpower forstærker og telefoner.

BeoVision 7 mkIII kombinerer state-of-the-art-teknologi med flot design, og et utroligt komplet underholdning system, der giver den perfekte balance med de Bang & Olufsen teknologier der anvendes til at skabe en optimalt ydeevne.

BeoVision 7 mkIII er baseret på BeoSystem 3's digital platform, som indeholder en meget avanceret signal processer for maksimal tilpasning af signalbehandlings kvaliteten, samt understøtter fuld High Definition billede teknologier.

Med en VisionClear teknologi pakke (automatiske billede kontrol sensorer, sikre et optimalt skærm billede) i LCD panelet, som er udviklet af Bang & Olufsen, og en anti reflekterende kontrast glas skærm. Overvågning sensorer af de aktuelle lysforhold sikre optimalt dagslys tilpasning selv i stærkt lys. Mere naturlige bevægelser bliver opretholdt med et fleksibel bevægelse kompensation algoritme. Automatiske dynamisk støj reduktion af kilde signaler. Til sammen giver disse teknologier bedst mulige billede fra LCD-skærmen i alle situationer.- og fortsætter med at gøre det, indtil dit tv bliver slukket.

Et digitalt lyd modul understøtter surround-lyd i 7.1 kanaler, og gengiver en akustisk klarhed i filmens stemmen spor, og en flot musikalsk lydgengivelse med de tilsluttede aktive højttaler fra Bang & Olufsen, herunder BeoLab 7-4 center højttaleren, der sikrer en perfekt lyd dispersion fra diskanten, på 180 grader i hele lokalet. Dette lader sig gøre med udnyttelse af den B&O patenterede Acoustic Lens Technology.

En følelse af magi:
    Når BeoVision 7 bliver tændt glider et elektroniske gardiner til side, og lukker igen når det bliver slukket.

Når DVD-load aktiveres, svinger en platform for ilægning af disk, tavs ud i en glidende bevægelse fra undersiden af skærmen. Platform indeholder prismatisk belysning som også oplyser teksten på disken. Oplyst tekst giver en overraskende og behagelig bruger oplevelse.

Derudover kan BeoVision 7 udstyres med en motor gulv eller vægbeslag, som giver fuld frihed til at vippe eller dreje skærmen, med et simpelt tryk på fjernbetjeningen. Man kan fast låse to indstillinger. En for automatisk at gå i visnings position når TV'et tændes, og en for automatisk at gå i hvilende position, når TV'et slukkes.

Panel display
    Et lodrette display er indbygget til højre i LCD panelet, og giver lynhurtig overblik over BeoVision 7's operationelle status, volumen, og underholdning kilde.

Projektor tilslutning
    BeoVision 7 understøtter også brugen af en projektor. Du kan også tilslutte et home automation system til fjernsynet, så du kan styre belysning og gardiner.

Peripheral Unit Controller
    Indbyggede Peripheral Unit Controller fungerer som en tolk mellem tilsluttet videoudstyr, fx en set-top box, videooptager eller DVD-afspiller, og Bang & Olufsen fjernbetjeningen.

Pinkode
    BeoVision 7 har aktivering af pinkodesystemet før det kan tages ibrug.

COLLECTION - Bang & Olufsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel litt feil i infoen din der? B&O utvikler ikke LCD-paneler. Panelene i disse skjermene er utviklet og produsert av Sharp. Samme panelene finnes i Pioneers LCD-serie, samt Sharps egne toppmodeller. Det er vel heller ikke glass, men klar plast som ligger forran panelet. Uansett, lysstyrkesensor og antirefelksbelegg er langt fra unikt.

B&O skal derimot ha skryt for lyden i TVene sine, men det skulle da bare mangle til en slik pris.

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •