Bang & Olufsen kommer nu med Full HD TV - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 185
    Newcomer Peter Pan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tryk på animationen

Hej mr samsung

Det har du nok ikke den rigtige forudsætning til at udtale dig om, når du aldrig har prøvet BV.7 Full HD hjemme hos dig selv. Men om man ikke kan lide B&O's produkter er jo en privat sag. Jeg er meget glad for mit AV system med kun en fjernbetjening.

Peter Pans hjemmeside: B&O - DIN - Adapter - Kabler - Connection.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går du med tanker om at dit næse lyd og billede system skal være fra B&O, er der en del udover økonomien der skal tages stilling til. Vil du have fladskærmen på væggen eller skal det være fritstående. Hvad for aktive højttaler bør man vælge osv.

Til væggen er der det nyeste BeoVision 4 som er er plasma tv der fås i to størrelser, og hvor billede motor og lyd system leveres fra System 3. Der vil så stadig mangle radio dvd og cd samt højttaler. ( Bemærk at BeoVision 4 også findes i gamle versioner med billede/lyd System 1 eller 2).

Som fritstående TV er det klart BeoVision 7-40 LCD 1080p Full HD MkIII Tv'et man skal gå efter. Her er DVD og CD afspilleren, billede og lyd System 3 med sin 7.1 Dolby digital surround dekoder integreret i Tv'et. Her mangler så stadig en radio. BeoSound 4 er den mest moderne radio fra B&O lige nu, men tøv lidt, der er en afløser på vej der blandt andet vil have Internet tilslutning.

Tænk grundigt over dit højttaler valg.

Du kan nøjes med en aktiv BeoLab 7-2 som er en stereo højttaler som monteres under skærmen, og den giver en fin lyd hvis du kun bruger dit tv til at se tv på. Vil du derimod udnytte alle det dette tv kan, vælger man BeoLab 7-4 som også monteres under skærmen. Dette er en mono højttaler som er specielt konstrueret som center højttaler i et surround setup.

Hvis man gennemgående ønsker BeoLab højttaler der lydmæssigt passer sammen, er det de nye højttaler med akustisk linse man bør gå efter, og BeoLab 7-4 er af denne type, med 2 x 250 watt Class D. ICEpower forstærkere moduler indbygget.

Front og baghøjttaler.

Ofte får vi mænd en verbal kamp med vores kvinder netop om højttalerne. Kvinderne vil have BeoLab 8000 som front højttaler og BeoLab 6000 som baghøjttaler, for som de siger, de er så pæne at se på. Drenge bøj jer ikke. de to omtalte højttaler spiller nemlig ikke særligt godt, hvis musikken efter TV-udsendelserne skal have en høj prioritet.

Gå derimod efter højttalerne med den akustisk linse, BeoLab 5 er en meget anerkendt højttaler, men til den vil jeg sige, i et rent B&O setup kan du ikke udnytte denne højttaler fuldt ud. BeoLab 5 er opbygget som analog og digital højttaler og hvis den tilsluttes digitalt direkte til en super CD eller DVD afspiller er den fantastisk at lytte til, men når den tilsluttes i et B&O setup modtager den kun et analog lydsignal. Den spiller skam stadigt godt, men til den halve pris kommer den nye BeoLab 9 ind i billedet. Personligt syntes jeg den giver en rigtig god lyd, og har man råd til 4 af dem er det absolut at foretrække. De har en meget detaljerede diskant og mellemtone, men bassen er ikke som på BeoLab 5.

Subwoofer og baghøjttaler.

BeoLab 2 er en subwoofer, som ved alle andre højttaler valg end BeoLab 5 et must. BeoLab 2 har den evne, at dens frekvens tilpasser sig det setup den tilsluttes, og yder dermed sit bedste som sub i et rent stereo/surround BeoLab højttaler setup.

Som baghøjttaler og evt. side højttaler vil BeoLab 3 kunne gøre det ganske godt. BeoLab 3 har også med akustisk linse og ICEpower forstærker moduler, men vil naturlig vis ikke give den samme fyldige lydeffekt når helikopteren flyver ind bagfra, som BeoLab 9.

Der er altså nogle valg der skal tages. Start med en seriøse lytning i din B&O butik med dine ynglings-cd'er, og husk at det oftest vil lyde beder under hjemlige former, da langt fra alle B&O butikker har optimale forhold eks. rungende papvæge, dårligt tv billede grundet for mange tv tilsluttet antenne anlægget osv.

Vælges Aktive BeoLab højttaler med den nye akustiske sprednings linse, er der kun kvaliteten i det materiale vi får fra TVstationerne-DVD-CD der giver begrænsninger i lydoplevelsen for os der går mindst lige så meget op i god lyd som i god billede kvalitet. Held og lykke.

Er du mand og ikke allerede er gift, er her et spare råd. :-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Dansk B&O prisliste 2008

Opdateret:

Download Vejl. Bang & Olufsens dk. Prisliste, Pr. 1-1-2010. på pdf fil.

http://www.beoslagelse.dk/files/file...01-01-2010.pdf

Mvh. Peter Pan.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjon!
    Skal man se på tv, eller tv-en?

Det finnes langt billigere produkter som yter like godt som B&O, men for all del det ser flott ut og har man en snaisen leilighet, høye materielle krav og økonomien til det... Så hvorfor ikke.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej dudeeven

Hvordan man nyder livet er en smags sag. Vi tvinges ned i miniput biler ved at lade brændstoffet stige, men har vi ikke fået udlevet vores drenge drøm så skal man sku' gøre det, og købe den bil man drømmer om. Man får godt nok lidt mere travlt med at tjene penge i en periode, men har fulgt sin drøm, og det er at leve.

Sådan er det også med Hi-Fi grej, interessen starter ofte med noget aflagt grej fra familien, og hvis interessen blev vakt så vil det udviklet sig efter hvordan man prioriterer. Som ung mand er det som regel store højttaler der er in.

Så en dag bliver mange gift, og en fælles smag bliver med tiden lagt. Min familie og jeg prioriterer god lyd, enkelt betjening, og noget for os smukt at se på. Idag er jeg enig med min kone, og syntes også firkantede kasser er grimme, og er enige om at B&O's design passer bedst til os.

Mvh. Peter Pan

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peter Pan
    Hej dudeeven

Hvordan man nyder livet er en smags sag. Vi tvinges ned i miniput biler ved at lade brændstoffet stige, men har vi ikke fået udlevet vores drenge drøm så skal man sku' gøre det, og købe den bil man drømmer om. Man får godt nok lidt mere travlt med at tjene penge i en periode, men har fulgt sin drøm, og det er at leve.

Sådan er det også med Hi-Fi grej, interessen starter ofte med noget aflagt grej fra familien, og hvis interessen blev vakt så vil det udviklet sig efter hvordan man prioriterer. Som ung mand er det som regel store højttaler der er in.

Så en dag bliver mange gift, og en fælles smag bliver med tiden lagt. Min familie og jeg prioriterer god lyd, enkelt betjening, og noget for os smukt at se på. Idag er jeg enig med min kone, og syntes også firkantede kasser er grimme, og er enige om at B&O's design passer bedst til os.

Mvh. Peter Pan
    Det er jo det jeg sier... Hvis du har muligheten så hvorfor ikke?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&O katalog 2008

BeoVision 7, bruger manual.

http://www.bang-olufsen.com/UserFile...ide_danish.pdf

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peter Pan:

Sikker på at du ikke jobber for B&O?.. Hele tråden virker som en stor reklame for B&O.
    Hvis ikke, så må du være veldig besatt av B&O, for å si det mildt. :P

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar

Jeg arbejder IKKE for Bang & Olufsen. For mig er B&O en hobby gennem mange år, og de penge jeg bruger på B&O tjener jeg som bager svend.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&O katalog 2008-2009

Du kan hente et nyt B&O katalog hos din forhandler fra på mandag.

Mvh. Peter Pan

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selector og BeoVision 7-40" TV

Er du ejer af Samsung SMT-H3106 HD Selector og BeoVision 7-40" TV.

Bang&Olufsens STB-tabel 5.20b understøtter Samsung SMT-H3106 HD.
    Du kan få din BeoVision 7's STB listen flashopdateret af dit lokale Beocenter,
    hvor efter du kan fjernbetjene Samsungs HD selector med Beo4 fjernbetjeningen.

Selector kan betjenes via Beo4 på følgende måde.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tok turen til Danmark i sommer var 93k danske kroner en del mer omgjort til norske kroner. Må vel ut med 100k NOK vil jeg tro..

Fin TV, men jeg har nok ikke råd å bruke så mye penger på en TV. Jeg drømmer om Pioneer sin 60 tommer som er halve prisen men må nok nøye meg med 50 til 1/4 av denne prisen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Integreret audio video system.

Hej EldarH

Med et BeoVision 7-40" MkIII Full HD får man også en indbygget DVD afspiller,
    en Dolby digital 7,1 dekoder, en forforstærker i rigtig god kvalitet, så man kan
    styre alt med Beo4 fjernbetjeningen, osv. osv. Så man køber altså ikke kun et
    fjernsyn men et integreret audio video system.

Her en opdateret 2008 oversigts tegning af mit AV system.

Mvh. Peter Pan

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke fatte hvorfor de har bygget inn en DVD-spiller og ikke en BD-spiller?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej AndreWerdenskrieg

En god nyhed til alle os med BeoVision 7-40" Full HD TV.

Her en officielle erklæring fra B & O:

-- Gode nyheder!

Et BeoVision 7-40 Full HD er Blu-ray-kompatibel! Teste serien i Struer er blevet afsluttet, og den blev en succes.

For kunder, der allerede har et BeoVision 7-40 til fuld HD, har vi besluttet at give muligheden for Blu-ray til eftermontering på et senere tidspunkt.

Med disse oplysninger er vores kunder teknologisk fremtids sikkert! detaljer og tidsplaner vil de kommende uger blive udviklet løbet på vores partnerskabet møder.

Med venlig hilsen Grßen. Bang & Olufsen Central Europa.

Mvh. Peter Pan

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

AndreWerdenskrieg

I Sonnys BDP-S300 ligger en 7.1-kanals surround dekoder osv.
    I BeoVision 7 Mk III ligger Beosystem 3 delvis tilpasset, som gør det
    samme, og det er et Bang & Olufsen udviklet system.

Derfor.

http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=135

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mange penger ogt ingen Blu ray?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Töft oppsett, Peter Pan. Hvorfor ikke legge dette ut på minhjemmekino-sidene?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å se noen bruke så mye penger for ett produkt som overhodet ikke holder mål i forhold til pris, men det er min personlige mening har man ett lass av penger og er glad i designet dems så er det vel bare å kjøre på

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hej rwksz

Du skulle læse denne tråd, så måske du forstår det bedre :-)

recordere.dk forum: B&O debatten raser

Mvh. Peter Pan.

Hej AndreWerdenskrieg

Tak skal du ha'.

Jeg vil overveje at lave en sidene side på minhjemmekino.

Mvh. Peter Pan.

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •