Kjøp av 32" LCD-TV - Står mellom S3000, D3000, R87, M87 og LXD70F.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av 32" LCD-TV - Står mellom S3000, D3000, R87, M87 og LXD70F.

Hei,

er klar over at dette sikkert har vært oppe for diskusjon mange ganger, men jeg synes det var vanskelig å søke frem gamle tråder om emnet samt at det virker som enkelte av skjermene er veldig nye.

Jeg har fått hevet kjøpet på Tatung makkverket og har dermed en del penger til overs, men ingen tv. 42" ble litt stort for meg samt at jeg har bestemt meg for aldri å kjøpe billig herk igjen.

Tven vil bli brukt hovedsaklig til xbox 360, men også til en del HD-film fra pc. Tv-titting vil være minimalt.

Hvilken av disse tvene mener dere er det beste kjøpet for meg (Er noen av tvene absolutt bedre enn de andre? Og det tross i prisforskjellen?)?

Sony:
    Sony 32" Bravia LCD TV, KDL-32S3000 - MPX (7 995,-ink. mva. ) [Jeg kan få denne for 6000kr]
    Sony 32" Bravia LCD TV, KDL-32D3000 - MPX (10 859,-ink. mva. ) [Jeg kan få denne for 7500kr]

Panasonic:
    Panasonic 32" LCD TV TX-32LXD70F - MPX (9 989,-ink. mva. )

Samsung:
    Samsung 32" LCD TV - LE32M87B - MPX (7 990,-ink. mva. ) [Jeg kan få denne for 7000kr]
    Samsung 32" LCD TV - LE32R87B - MPX (7 995,-ink. mva. ) [Jeg kan få denne for 6000kr]

Hadde jeg kunnet få tak i Panasonicen billig hadde jeg ikke laget denne tråden ettersom det virker som den vinner alt av tester. Men desverre så gjør jeg ikke det og jeg trenger litt hjelp til å bestemme meg.

Jeg har også noen kjappe spørsmål:

- Hva er forskjellen på S3000 og D3000? Virker som S3000 er en ny modell og ut ifra sonys sider var 100Hz-teknologien på D3000 eneste forskjell jeg kunne se på spesifikasjonene.

- Hva er forskjellen på R87 og M87? De koster det samme hos MPX, men prisforskjellen for meg er 1000kr.

- 1:1 pixelmapping er noe jeg må ha. Og jeg ønsker ikke å koble pcen til gjennom VGA-inngangen så 1:1 over DVI eller HDMI vil være å foretrekke. Hvilke av disse tvene støtter 1:1?

Takk på forhånd for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten gladoppdatering, men også et nytt spørsmål.

Jeg kan få Panasonicen til 7000kr så da har jeg egentlig bestemt meg for at dette er tven for meg.

Eneste problemet er at jeg ikke har funnet noe info om 1:1 pixelmapping over hverken VGA eller HDMI på tven.

Hadde vært knall dersom noe kunne bekreftet dette for meg. I mellomtiden skal se om jeg får spurt Panasonic direkte om det.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal kjøpe Panasonicen vil jeg anbefale deg å se den i bruk først, dette da du ikke kan sku av 100hz funksjonen. Er ikke alle som liker hvordan ett 100hz bilde blir.
    Når det gjelder oppløsning på VGA kontakten så står det i infosheet'en att den kun støtter XGA, altså 1024x768 samt SXGA komprimert(vet ikke hva dem mener med det).
    Om den støtter 1:1 pixelmapping over HDMI vet jeg ikke.

Tror nok kanskje jeg hadde valgt sony'en, men 7000,- er jo en meget bra pris.

Uansett her er en link til en review av tv'en.

Her står det forøverig att den støtter 1366x768 WXGA for 1:1 mapping.

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicen er nok et godt valg. Deres LCD-tver har fått gode skussmål.

Teknofil tester 9 folke-tv'er

Samsung R87 er nok også et interessant alternativ. Her er en liten test. Den TV'en er nesten mer et møbel - like fin når den er på som når den er av.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var rimelig sikker, men etter å ha lest gjennom reviewene på HDtvtest lener jeg meg mer mot Sonyen.

Sonyen støtter 1:1 over både HDMI og VGA, samt jeg aner ikke hva den 100hz greia gjør eller hvordan den ser ut. Greit å kunne slå den av som du sier.

Jeg får bestemme meg i løpet av helga.

Takk for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Var rimelig sikker, men etter å ha lest gjennom reviewene på HDtvtest lener jeg meg mer mot Sonyen.

Sonyen støtter 1:1 over både HDMI og VGA, samt jeg aner ikke hva den 100hz greia gjør eller hvordan den ser ut. Greit å kunne slå den av som du sier.

Jeg får bestemme meg i løpet av helga.

Takk for hjelpen.
    Etter å ha lest testen på forbruker.no er jeg også enig at Sonyen er best:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •