Hvem bruker Plasma til Xbox/PS3 og serier via pc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem bruker Plasma til Xbox/PS3 og serier via pc?

Skal etterhvert kjøpe tv, og jeg er veldig opptatt av bildekvalitet for minst mulig spenn. Var hos kusina mi og typen hennes hadde en plasma tv som de brukte til både film og tv-serier fra pcen til plasma og de hadde også prøvd litt ps2 på den.

De hadde ikke hatt noen erfaringer med innbrenning som er eneste grunnen til at jeg er litt skeptisk til plasma kontra lcd.

Vil egentlig en ny plasma tv ha noe problemer med spill/tv serier og filmer fra pc? Så sant jeg ikke surfer på den og lar den stå stille vil vel ikke innbrenning kunne skje uansett?

Så er det jo dette med oppløsning da, men den jeg så Heroes på (av de som måtte følge den serien) på en 50 tommers plasma, så hadde jeg ingen invendinger mot bildekvaliteten. (Jeg vet ikke hva den støtter men generelt sett lavere enn LCD såvidt jeg vet).

Er det mange som har gode erfaringer med plasma til det bruket jeg ser for meg? Ikke surfing i stor grad men bruk av film/serier på plasma+ Xbox360 spilling

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker mye PS3 på min plasma (Pana 42px70), og det fungerer helt ypperlig. Kanon bilde rett og slett. Så lenge du tar noen forhåndsregler og er litt forsiktig er det ikke noe problem med innbrenning på de nyere plasmaene. Oppløsningen spiller ingen rolle. På en skjerm som er under 60" tommer ser du ikke forskjell uansett. Og ved PC-bruk er jo tekst mye lettere leselig enn på full-HD skjermer. Thats my two cents...

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv HTPC på min PV70 og det fungerer utmerket. Var godt fornøyd med de vanlige SD-seriene jeg lastet ned helt til jeg prøvde meg på 720p versjonene. De er tre ganger større, men er så absolutt verdt den ekstra tiden det tar å anskaffe seg de.

Men BTT, har ikke hatt noen problemer med varig innbrenning. Har opplevd at jeg ser skrivebordet en stund etter at maskinia har gått i hvilemodus, men dette forsvinner med en gang jeg får ett nytt bilde på skjermen.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning kan skje på alle skjermer men bare man har dette litt i tankene og ikke lar f.eks Windows-logoen stå på skjermen i mange, mange timer så skal det gå bra. Og det zicoz opplever er nok noe som blir kalt "ghosting", at bildet på en måte henger igjen på skjermen, dette er vel ikke direkte innbrenning.

Det er flere tråder som omhandler akkurat dette emnet her hvis du søker litt.

Her er en tråd: http://avforum.no/forum/tv-apparater...latskjerm.html

EDIT: Det jeg referer til som ghosting er vel egentlig image retention, ghosting er f.eks hvis noe vises dobbelt på skjermen.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=zicoz]Kjører selv HTPC på min PV70 og det fungerer utmerket. Var godt fornøyd med de vanlige SD-seriene jeg lastet ned helt til jeg prøvde meg på 720p versjonene. De er tre ganger større, men er så absolutt verdt den ekstra tiden det tar å anskaffe seg de.

Eg og bruker og Panasobic Px70 frå HTPC, har heller aldri hatt problem med innbrenning, kun image retention.. Snøver tv`kvar gang eg har sittet på internett å surfet noken tima.. Eg bruker hdmi inngang...Men lurte på korleis du får 1:1 pixel mapping?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •