PC tilkoblet Panasonic PX70E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC tilkoblet Panasonic PX70E

Jeg har prøver å koble til PCen til min nye TV.
    PCen har følgende hardware:

AMD Opteron 170
    DFI nforce4 LP Ultra
    2GB DDR OCZ minne
    XFX 7900GT

Jeg har koblet PCen til TVen via DVI'en som er omformet til HDMI ved en adapter. Jeg får opp bilde på TVen uten problemer, men mangler noen pixler både vertikalt og horisontalt.

Hvilket program bør brukes på PCen for å sette TVen korrekt opp, slik at jeg har mest mulig korrekt bilde.

Velger jeg 1280x768 eller 1024x768 er tekst og slikt leselig og bilde ser OK ut.
    Velger jeg 1920x1080 er det fremdeles en del pixler som ikke vises og på denne oppløsningen er tekst så og si uleselig.

Jeg har nå valgt 1024x768 som oppløsning, men når jeg f.eks starter FIFA08 så har jeg valgt 1920x1080 som oppløsning inne i spillet. Dette ser bra ut på TVen når jeg spiller, men er av og til plaget av hakking når ballen f.eks beveger seg fort til siden.

Noen tips hva jeg kan gjøre for å få best mulig bilde uten å miste for mange pixler ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du 37", 42" eller 50" PX70, og har du deaktivert overscan og satt aspect ratio til 16:9?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 42", beklager glemte å skrive det. Hvordan disabler jeg overscan? Brukte powerstrip og valgte 1024x768 med 16:9, men det er masse annet der som kan stilles.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du vil få alle pikslene til å vise best mulig så anbefaler jeg at du leser om PowerStrips´ muligheter via Front og Back Porch.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •