Innbrenning på flatskjerm ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av offpist
    Hva med alle displayene du finner rundt om kring pä norske flyplasser?
    De fleste er 5. generasjon pioneer plasma sä vidt jeg veit...

Selv har jeg hatt bäde 5. ,6. og nä 8. generasjons pioneer plasma.. aldri merket noe til innbrenning.
    Og de fleste av dem som viser statiske bilder er mer eller mindre totalt fubar. Husker maskinen deres hadde bluescreenet en gang og da fikk man se innbrenning da. Jeesus.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung PS-42Q7H

Jeg har en Samsung PS-42Q7H og får ved enkelte farvetoner i bildet tydelig flere blå flimrende prikker der force har det grå feltet oppe i venstre hjørne og nede i venstre hjørne. Tydeligheten varierer, men en gang så vi helt tydelig at det stod force der.

Nå har aldri force tuneren stått med text-tv, epg, meny etc så lenge, men under oppdatering med påfølgene kanalsortering blir det for 10-20min, kan skjermen brenne seg på så kort tid? Dette så jeg omentrent med det samme tv var innkjøpt, men det var kun sylig ved skifte mellom inngangene med soutce knappen.

Tv er jo egentlig kun utsatt for vanlig bruk, er det ikke noe som man kan reklamere på?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av outback
    Jeg har en Samsung PS-42Q7H og får ved enkelte farvetoner i bildet tydelig flere blå flimrende prikker der force har det grå feltet oppe i venstre hjørne og nede i venstre hjørne. Tydeligheten varierer, men en gang så vi helt tydelig at det stod force der.

Nå har aldri force tuneren stått med text-tv, epg, meny etc så lenge, men under oppdatering med påfølgene kanalsortering blir det for 10-20min, kan skjermen brenne seg på så kort tid? Dette så jeg omentrent med det samme tv var innkjøpt, men det var kun sylig ved skifte mellom inngangene med soutce knappen.

Tv er jo egentlig kun utsatt for vanlig bruk, er det ikke noe som man kan reklamere på?
    Går ut i fra at du vet hvordan du fjerner evt innbrenning på skjermen ?,ved og gå inn på beskyttelse mot fastbrenninng og velge helt hvit og signalmønster.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er prøvd ja, (begge mønster)men når den kjører kommer det ingen forstyrrelse frem, har satt den på i flere timer uten at det har hjulpet nevneverdig. Og den fastbrennings beskyttelsen ved og flytte bildet litt med gjevne interval er også på.

Skal prøve en annen tuner og se om dette forsvinner, men om det er tuneren som forårsaker det er det vel ikke rimelig at en tv ikke skal tåle at man ser på epg, text-tv og sånt på tuneren! Litt skuffet Samsung eier

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av outback
    Den er prøvd ja, (begge mønster)men når den kjører kommer det ingen forstyrrelse frem, har satt den på i flere timer uten at det har hjulpet nevneverdig. Og den fastbrennings beskyttelsen ved og flytte bildet litt med gjevne interval er også på.

Skal prøve en annen tuner og se om dette forsvinner, men om det er tuneren som forårsaker det er det vel ikke rimelig at en tv ikke skal tåle at man ser på epg, text-tv og sånt på tuneren! Litt skuffet Samsung eier
    Har hatt litt innbrenning på min flotte tv, men har alltid fått det helt bort igjen.Min erfaring er at de forskjellige brukere har apparatet helt feil innstilt fra de er nye.Fra fabrikk er de fleste apparat innstilt med nesten full kontrast og dette er ille gæli!!:twisted: Det lønner seg og stille ned kontrast til kun 50% i de første 100 -200 timer.Dette har jeg hatt meget god erfaring med.Har hatt flere plasma skjermer og testet ut diverse ting og kommet frem til dette.Også hørt "eksperter" har nevnt bla dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått innbrenning på min pio 427. En Canal Digital meny er brent seg fast. Veldig godt synlig under lyse farger. Vanvittig irriterende. Kontrasten satt på 1/3 av maks de 200 første timene. Tven kan uumulig ha stått mer enn 1 natt med denne menyen. Dette ble litt svakere de neste første dagene men gikk sa 10 dager uten noen tegn til forbedring

Har tven inne til test og vasking hos pioneer nå. De sliter litt med å få det bort tror jeg. Så det er absolutt noe man burde være klar over om man vurderer å kjøpe plasma. Vurderte jo sterkt om en skulle kjøpe plasma eller lcd. Spesielt når man hele tiden blir fortalt av "eksperter" at det skal veldig mye til for å få innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma gir gode bilder,men teknoligien er dårlig for de som ikke er påpasselig med stillestående grafikk å bilde.Det er greit at noen fåreslår å gå ned på feks kontrastverdien til ca 50%,men noen liker det skarpere,noen vil ha mere kontrast,vi har alle forskjelig oppfatning om hva som er bra bilde,noen liker mindre farger enn andre.Fra da fargetv kom på markede så har det vært mulig å bruke de forskjellige innstllinger slik noen å hver måtte ønske uten skader,men med plasma går det ikke,derfor er plamateknologien svak,men at de har et gnistrende bilde er i alle fall rett.

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt noen plasmaskjermer nå, og kan bare si at dette varierer kraftig fra skjerm til skjerm MERK! ikke nødvendigvis fra merke/modell til merke/modell. Har sett enkelte skermer der eks Toon disney logoen har stått på i timevis uten tegn, andre skjermer av samme type kan man se dette på etter bare kort tid.

Sliter litt med at bildet fort blir hengende på min PZ700, men regner med at dette blir bedre med tiden.

Pioneer har vel alltid hatt litt mer problemer med innbrenning enn andre, eller kanskje er det bare at pioneer kunden er mere kvalitets "bevist" og ser etter akkurat dette. Noe kanskje ikke en lg kunde nødvendigvis gjør.

Når det gjelder hva som leverer best bilde av LCD og Plasma er det vel egentlig ingen tvil, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har inntrykk at Panasonic generelt har mindre problemer med innbrenning enn feks Pioner,men det er kansje blitt bedre.
    Så forøvrig en test av Pioner/Philips LCD på en av de norske sidene,der Philipsen får like god karakter som den gromme Pionerer Plasma selv om svartnivået ikke er det samme.Så det begynner å jevne seg ut.
    Men film er best på plasma

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grøstad
    Jeg har fått innbrenning på min pio 427. En Canal Digital meny er brent seg fast. Veldig godt synlig under lyse farger. Vanvittig irriterende. Kontrasten satt på 1/3 av maks de 200 første timene. Tven kan uumulig ha stått mer enn 1 natt med denne menyen. Dette ble litt svakere de neste første dagene men gikk sa 10 dager uten noen tegn til forbedring

Har tven inne til test og vasking hos pioneer nå. De sliter litt med å få det bort tror jeg. Så det er absolutt noe man burde være klar over om man vurderer å kjøpe plasma. Vurderte jo sterkt om en skulle kjøpe plasma eller lcd. Spesielt når man hele tiden blir fortalt av "eksperter" at det skal veldig mye til for å få innbrenning.
    En løsning for å kvitte seg litt med innbrenning er å pumpe opp max kontrast og la den stå på snø

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer denne "vaskingen" egentlig? Det kan vel bare fungere ved retention, ikke ved faktisk innbrenning?

Det jeg mener er at slik jeg alltid har forstått det, blir selve fosforet i de plasmacellene som blir brukt mer enn andre (f.eks. i en statisk logo eller lignende) rett og slett mer 'slitt' enn i de cellene som er i konstant endring rundt (den statiske logoen).

Og dersom man har et område med mere slitte celler enn andre - altså innbrenning - kan man vel ikke "vaske vekk" dette ved f.eks. å sette på et støybilde?

Kan skjønne at dette ville kunne fungere på LCD med retention (eller hva det nå heter der) fordi der 'brenner' ingenting seg fast eller blir mer slitt sånn sett (tar i så fall meget lang tid vil jeg tro), og man burde da kunne "røske opp" i de pikslene som "sitter fast" - - men på plasma som er "innbrent"?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Hvordan fungerer denne "vaskingen" egentlig? Det kan vel bare fungere ved retention, ikke ved faktisk innbrenning?

Det jeg mener er at slik jeg alltid har forstått det, blir selve fosforet i de plasmacellene som blir brukt mer enn andre (f.eks. i en statisk logo eller lignende) rett og slett mer 'slitt' enn i de cellene som er i konstant endring rundt (den statiske logoen).

Og dersom man har et område med mere slitte celler enn andre - altså innbrenning - kan man vel ikke "vaske vekk" dette ved f.eks. å sette på et støybilde?

Kan skjønne at dette ville kunne fungere på LCD med retention (eller hva det nå heter der) fordi der 'brenner' ingenting seg fast eller blir mer slitt sånn sett (tar i så fall meget lang tid vil jeg tro), og man burde da kunne "røske opp" i de pikslene som "sitter fast" - - men på plasma som er "innbrent"?
    Veit ikke hvordan denne vaskingen fungerer. Snakket med en serviceteknikker hos pioneer, han sa bare at de hadde et vaskeprogram som de kjørte. De hadde visst greid å fått det svakere. Mne ville ha den noen dager til.

Prøvde selv å pumpe opp kontrast med snøbilde, men nevnte person sa også at det kunne jeg bare glemme. Hadde ingen særlig effektiv ved en permanent innbrenning. Dette funker vel kun viss det er snakk om retention?

Håper og tror de fikser det, måten de gjør det på bryr jeg meg egentlig ikke om.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •