Koble Mac til TV. Trenger hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble Mac til TV. Trenger hjelp!!

Hei!

Har en ett år gammel stasjonær iMac 17", 2GHZ osv. Har koblet denne med mini dvi til DVI og så DVI til HDMI og så inn i min Sony 40W2000. Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke får noe bilde på skjermen?? Har prøvd å stille på alt mulig og trykket på finn skjermer (detect screens) osv.

Mvh
    David

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken DVI variant har du? Hvis det er DVI-a, må du bruke overgang til vga og koble på den måten.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en DVI-HDMI kabel. Finner oppløsningen med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så jeg må muligens ha en annen type DVI på macen for at det skal fungere med hdmi? Men hvordan finner jeg ut hva slags DVI utgang jeg har? Jeg har en DVI mini utgang, hvor jeg bruker en mini dvi til dvi overgang og så dvi til hdmi videre. DVI mini er det det samme som dvi a?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes DVI-I (analog + digital), DVI-D (digital) og DVI-A (analog). Gitt at du bruker den originale mini-DVI til DVI adapteren som fulgte Mac-en din så er koblingen du har skissert korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også et tilsvarende problem med mitt LCD-TV fra Samsung. Det har en vga-inngang som funker fint. Nå har jeg akkurat kjøpt en AppleTV og har derfor lyst å plugge den i HDMI/DVI-inngangen på TV. Men jeg får ikke bilde på denne inngangen. Har nå testet denne inngangen med minst 3 PCer og nå ATVen, med både DVI til HDMI adapter og "ekte" HDMI utgang (ATV).

Når jeg kobler opp min MacbookPro med DVI til HDMI adapter så finner maskinen TVen som en ekstern skjerm. På TVen blir da HDMI aktiv som et valg i source-listen. Jeg velger HDMI som source og får svart skjerm. Ettersom Macen viser skjermvalg for oppløsning på hver skjerm, så får jeg ikke tilgang til å hverken se eller endre på oppløsningen på DVI-utgangen. Tar jeg derimot og bruker VGA-inngangen på TV via DVI-VGA adapter så finner Macen med en gang riktig oppløsning til TVen og jeg får riktig bilde....

Ble mye dette, men for meg virker det som om HDMI-inngangen på TVen er stokk dum.. (alle kildene jeg har prøvd er nemlig "top notch"). ATVen har til og med en funksjon der den går syklisk gjennom alle oppløsninger den har å by på, uten at noen gir resultat i form av bilde. Skulle ikke en HD-ready TV kunne vise input som er skalert til 720p ( selv om native oppløsning på panelet er 1366x768 )?!

Hadde vært veldig fint om noen gidder å forklare ordentlig hva som blokkerer her, for jeg er ganske blank . Er ikke HDMI en standard som alle andre?

Evig takknemlig for alle innspill!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •