fargede pixler problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy fargede pixler problem

Hei! Jeg har nettop kjøpt en ny LG42PC1R. Plasma TV...

problemet er det at bildet viser masservis av fargede pixler som ikke hører inn i bildet. pixlene er aldri på samme sted, men flytter seg over hele skjermen kjapt. Problemet oppstår når tven viser mørke scener/bilder... pixlene er som regel røde, men vises ikke under lyse bilder...

Hva kan dette være? kan magnetisme påvirke dette? MVH en frustrert tv eier...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags kilde bruker du? Er det under TV-titting, DVD, eller noe annet?

For dårlig HDMI-kabel kan gi slike prikker i mørke områder.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både TV og DVD er koblet til Scart kabel, og pixlene vises på begge... Problemet ser ut til og variere, av og til er det nesten ikke synelig mens andre ganger er det ille... jeg har ikke prøvd andre signal kilder enn scart...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg dro ut alle signalplugger slik at strømmen var det eneste som sto i. Så åpnet jeg meny vinduet (som er i farger). Det viste seg at pikselene var der da og, men som grønne...

Kan det være en annen kilde som forstyrrer bildet? jeg legger merke til at det er mer pixler nederst til høyre side av skjermen, der forsterkeren min er plasert under tven... i tilegg til det har jeg 2 store 15 tommere på hver sin side av tven...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett tv'n et stykke unna de andre kildene dine. Gjør det samme med dvd spilleren å se om problemet fortsatt er tilstede. Bruk gjerne litt forskjellige kabler bare for å prøve det også.

Hvis ikke noe av dette hjelper så ta kontakt med forhandler. Det er nok det tryggeste, for slik skal det ikke være. Gi tilbakemelding så vi får vite hva problemet var

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for masse hjelp folkens Jeg tok kontakt med expert og forklarte problemet... Til min store overaskelse var de meget service ytende og tilbød meg en ikke bare ny tv, men en enda bedre versjon.

LG'en var en utstillingsmodell så de kunne ikke gi meg en identisk. Den nye jeg får er en Hitachi 42pd7200, som vistnok skulle være av noe helt annet kaliber enn LG'en. I tilegg er hitachien dobbel så dyr som den "gamle".

Kan si at dette var litt hell i uhell for nå er jeg en stolt eier av en råflott tv uten pikselfeil

Takker igjen for all hjelp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •