Hjelp til kjøp av ny tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av ny tv

Hei! Ønsker tips / forslag her. Skal kjøpe meg ny tv, og sitter da og lurer på om jeg skal kjøpe LCD eller Plasma og hvilke merke/modell jeg burde kjøpe...

Jeg ser Mye på filmer type Divx ( altså via pc, skjermkort typen: Radeon x800 Pro/GTO, tror skjermkortet har en dvi utgang, vga utgangen benyttes til pc skjermen pr dags dato )
    Benytter meg også noe av dvd via dvd spiller( uten HDMI kontakt, antar dvd spiller fornyes etter hvert )
    Ser lite på vanlige tv sendinger, men når jeg først gjør det så ønsker jeg ikke at det "hakker" på skjermen
    Spiller en del pc spill og kunne evnt tenkt meg å spille via tv skjermen ( kanskje ikke ett must da jeg føler filmer er viktigere, da pc skjermen funker til pc spilling )
    Ønsker å annskaffe meg en ps3 etter hvert.
    Pris klasse max 20000
    Størrelse: ikke mindre en 40" og ikke større enn 46" ( ønsker heller en 40" som er bedre på bilde og fargegjengivelse enn en tv på 46" og middelmådig bilde kvalitet om man kan si det slik )
    Optisk lyd utgang er ett stort + da jeg kobler all lyd via min H/K AVR 7300

Forslag mottas med stor takknemlighet

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og velkommen til forummet her.
    så lenge du vil bruke skjermen til det meste så vil jeg si du burde kjøpe lcd tv. kan si det at jeg er skikkelig fornøyd med den skjermen jeg har nå. koster 25-26k ny i butikken, men jeg fikk den for 17k på netthandelen. den er riktignok 47" men regner med det ikke gjør noe, selv om du sier maks 46". regner med at du sier det fordi større vil gå for mye ut over bildekvaliteten som jeg er enig i.
    den er fullHD, noe som du vil få nytte av når du bruker den til spilling, den har faktisk optisk ut også. 2stk hdmi inganger.
    selges desverre ikke akkurat nå men den kommer og går med jevne mellomrom. du ser hvilken skjerm jeg har på signaturen min
    lykke til med hva du bestemmer deg for

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil spare litt peng så anbefaler jeg Philips 42PFL3312.. kjøpte det selv sist uke og er ganske fornøyd sålangt. Merk: dette har ikke vga inngang men om skjermkortet ditt har dvi utgang så kjøper du bare en dv->hdmi kabel så får du bra bilde

Tv'n koster 9-10 000 i butikk

Her har du bilder og informasjon: http://www.p4c.philips.com/files/4/4...10_pss_nor.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hurtig respons på en søndag
    goldeneagle: grunen til at jeg skrev max 46" var at jeg har hørt fra folk på elprice og expert at man ikke skal ha for mange tommer i forhold til hvor langt man sitter fra tv'n, jeg har en relativt liten stue, så jeg sitter vel ca 3 m fra tv'n.... mener å huske at dem sa det var ca 10" pr m som var anbefalt....

petter smart: takker for forslaget ditt men hva får man for 10000 med tanke på hva man får for si 15-20000?
    men om du mener at en tv til 10000 kvalitets messig er like bra som en til 15-20000, så velger jeg selvfølgelig den til 10

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe å sei på bildet iallefall fra min kant. klart det kan bli bedre på et tv til 15 000, men det er jo helt opp til deg hvor nøye du er. Greieste er jo å kjøpe tv på Elkjøp. teste det og så bytte om du ikke likte det så godt :P

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LFG
    Tusen takk for hurtig respons på en søndag
    goldeneagle: grunen til at jeg skrev max 46" var at jeg har hørt fra folk på elprice og expert at man ikke skal ha for mange tommer i forhold til hvor langt man sitter fra tv'n, jeg har en relativt liten stue, så jeg sitter vel ca 3 m fra tv'n.... mener å huske at dem sa det var ca 10" pr m som var anbefalt....

petter smart: takker for forslaget ditt men hva får man for 10000 med tanke på hva man får for si 15-20000?
    men om du mener at en tv til 10000 kvalitets messig er like bra som en til 15-20000, så velger jeg selvfølgelig den til 10
    det er jeg noget uenig i jeg trudde også det var tilfellet før jeg kjøpte tven min, men jeg sitter ca 2.5 meter fra min 47" og trives skikkelig med det faktisk så hadde det ikke gjort meg noe om tven hadde vært 50" eller enda litt større

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    goldeneagle: genialt da er det ett problem mindre å ta hensyn til

leste på Hjemmekino.no - Guide - TV guide - Råd og tips
    Det er slik at mange TV-apparater har mangelfull støtte til de forskjellige PC oppløsningene. Det er faktisk slik at det er bare et fåtall av apparatene som støtter korrekt oppløsning i forhold til det som er apparatet egen oppløsning. De vanligste PC oppløsningene er VGA (600 x 480), SVGA (800 x 600 ), XGA (1024 x 768 ), WXGA (1280 x 768 /1360 x 768 ), SXGA (1280 x 1024), UXGA (1600 x 1200) og WUXGA (1900 x 1200).

Vil begrensning på oppløsningen ha noe å si om tv'n støtter 1:1 pixelmapping
    Eller har 1:1 pixelmapping ikke noe å si på hva slags oppløsning pc'n benytter seg av?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender at tv'en ikke støtter samme oppløsning fra pc som panelets fysiske oppløsning. Dette medfører ett dårligere bilde fra pc. Den philips skjermen som nevnes er ikke godt egnet til pc bruk, og jeg synes den ikke er spesielt god på pc bruk. Hadde jeg vært deg hadde jeg sett litt på LE46M8 serien til samsung, KDL46D3000 til sony, LY95 til LG, LF75 til LG, samt nye sony/samsung modeller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •