Skal kjøpe 42" plasmaskjerm. Hvilken tv burde jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe 42" plasmaskjerm. Hvilken tv burde jeg velge?

Hei,
    Jeg skal kjøpe men en 42" plasma skjerm og har sett på Pioneer PDP-4280XA og Th-42PV70 som er HD Ready og Panasonic TH-42PZ70 som er Full HD
    Ser bare på tv og film.
    Det blir ikke noe bruk av pc eller spill.
    Sitter 2.5-3m fra tv i ett rom som jeg har god lyskontroll på.
    Kom med forslag til hva jeg burde velge av de 3?
    Mvh.
    Morgan

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for PZ modellen med Full HD Pioneer er vel kanskje best...men det koster mer enn det smaker syns jeg...og når du kan få plasma med full HD til denne prisen så tror jeg jeg ville gjort det....om 2 år...tror du det er noe annet enn full HD på markedet da?...så hvorfor ikke kjøpe det nå...har fått gode testresultat iallefall og Panasonic er vel de fleste fornøyd med uansett

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke bruk for fullHD på 42 tommer og avstand på 2,5-3m...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk søkefunksjonen på forumet !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer

Sitat Opprinnelig postet av jamyki
    Bruk søkefunksjonen på forumet !!!
    ...eller kjøp Pioneer så får du det beste!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ikke vil gå for en pioneer, så er panasonic 42, enten pz elr pv/px gode alternativer. hitachi har også et bra tv som heter p42tp01e.
    men vet at pioneer pdp4270xa selger dem billig om dagen. dette er knall gode tv`er men det har kommet ny modell og da synker prisene for å få dem ut.
    mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4270 skal jammen selges meget billig og under PV70 dersom den skal være et godt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står nå mellom Panasonic TH-42PZ70 og TH-42PV70.
    Tv signalene mine kommer fra en Force digital sattelittmotaker og fra en pioneer Dvr-645 dvd opptager.
    Har hørt at bilde blir dårligere på en full HD enn en HD Ready når man kun bruker en digital tuner og ser på kanaler som ikke er full HD.
    Stemmer dette?
    Er redd for at tv bilde skal bli for kornete på en Hd ready enn med en full Hd tv når jeg sitter nærme tv`n
    Noen som vet noe om dette og kan gi meg tilbake melding på det?

Satelitt tuneren har kun scart RGB som jeg da skal koble til dvd opptakeren så Hdmi fra dvd opptaker til sourround recivereren som er en Pioneer vsx-lx70 for så og koble til tv`n med Hdmi.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har noen fremtidige planer om å kjøre 1080p kilder så ville jeg uten tvil ha valgt PZ70 med full HD.

Hvis ikke velger du PV70
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Pv-70 har denne selv (Mest for pengene), og den takler også 1080 P signal dersom dette er nødvendig !!!!!!! Les forøvrig artikkelen jeg har linket til..

Aftonbladet: Hd-tv –*en bluff?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nylig Pioneer PDP 428XD. Jeg hadde tenkt til å kjøpe 4280XA, men skulle ha med veggfeste som i seg selv koster over 2000 kroner. Prisforskjellen på de to modellene var 4000, men med veggfestet iklnudert i prisen på 428XD (original Pioneer veggfeste) ble prisforskjellen kun 2000 kroner. Meget fornøyd med denne. Sitteavstanden er 2,5 meter og det er helt perfekt. Du trenger ikke noen større enn 42tommer og full HD klarer du deg fint uten. Jeg har koblet Pioneeren sammen med Yamahas soundprojector YSP4000 med HDMi. Med Yamaha DVD 1800S og Yamaha YST 150W Sub er dette både et meget pent oppsett som ikke tar mye plass, men som gir meget god surroundlyd såsant rommet er egnet til det. Pioenner plasmaen har også en ekstremt god sidevinkel som kan være nyttig dersom det er mange som skal se på med kun 2,5 meters sitteavstand.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at de to inleggene her over slår fast at full hd ikke betyr noe.

Jeg synes ikke det.

Det man kanskje burde tenke litt over er at en 1080 full hd tv gir deg mulighet til å kjøre kjøre 1:1 pixelmapping.

I tillegg til at bildet blir skarpere så slipper du overscan noe som er en klar forbedring.

PZ70 klarer 1:1 pixelmapping ved 1080p over hdmi.

Derimot kan det være andre faktorer som betyr mer enn oppløsning for god bildekvalitet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppløsning mellom hd-ready og fullhd er nok vanskelig å se forskjell på en så "liten" skjerm, men en ting en skal merke seg er at plasma benytter seg av dithering og pulse width modulation, noe som fører til piksler som blinker og kan oppfattes som støy. Siden pikslene på en fullhd er mindre enn en hd-ready så er dette mindre synlig på en fullhd skjerm.

Var selv i dag og sammenlignet hd-rady og fullhd plasma til samsung i 50" størrelse og så stor forskjell på dette fenomenet. Ditheringen var mye mindre synlig på fullhd modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... vanskelig dette her. Når du var å samenlignet skjermene,var da singnal kilden HDdvd eller Blueray spiller eller vanlige digitale tv signaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også en av de Panasonic TV`ene,men jeg er litt i tvil angående innbrenning!!!??Har en en sønn på 7 år som liker å spille ps2!(Ca 2-3timer 3 ganger i uka)?Kan Plasma da anbefales?
    Ser selv stort sett tv,samt en og annen film....
    Er i tvil om LCD vs Plasma....?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MorganX: Det var blu-ray med istid 2, men dithering kan sees på alle kilder, men mest synlig på dårligere signaler.

Rune Lien: Jeg har spilt masse xbox 360 på min samsung plasma og ikke opplevd noe innbrenning. Man kan skimte litt noen ganger, men dette forsvinner etter noen minutter. Uansett så må man bruke tv'en med måte, som feks ikke har kontrast og lysstyrke for høyt.

Hvis du skal gå for plasma anbefaler jeg fullhd modellene pga av dette dithering problemet jeg har snakket om... Ellers ville jeg vurdert de nye lcd'ene til samsung.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i allefall ikke noe problemer med noe dithering på min 42PZ70 i allefall.
    Kan anbefale denne på det varmeste, desidert beste bildet jeg har sett til 15.000kr.

Men lyden er ikke særlig bra, funker fint til nyhetene etc, men det funker ikke på film. Så eksternt anlegg er å anbefale

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •