CRT instillinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CRT instillinger

jeg har akkurat fått et Sony KV-32FX60E ( 5 år gammel CRT) i hus og er godt fornøyd med lyden, men ikke bildet. Synes at hvittbalansen heller mot magenta og lurer på om det er mulig å justere dette. mangler bruksansvisning; kanskje noen vet hvor jeg kan finne det på nettet?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

Sitat Opprinnelig postet av tom e
    jeg har akkurat fått et Sony KV-32FX60E ( 5 år gammel CRT) i hus og er godt fornøyd med lyden, men ikke bildet. Synes at hvittbalansen heller mot magenta og lurer på om det er mulig å justere dette. mangler bruksansvisning; kanskje noen vet hvor jeg kan finne det på nettet?
    Det er vel noen faste oppsett på fargetemperatur, kald, varm osv osv. Har du sjekket dem ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg har prøvd å justere fra fjernkontrollen; der har jeg begrensede muligheter synes jeg. Så vidt jeg forstår kan man ikke regulere farger individuellt, og det er vel det jeg er på jakt etter, forslag?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Tja, jeg har prøvd å justere fra fjernkontrollen; der har jeg begrensede muligheter synes jeg. Så vidt jeg forstår kan man ikke regulere farger individuellt, og det er vel det jeg er på jakt etter, forslag?
    Det er mulig det finnes en sevice meny på tv-en, men om du kan stille farger og hvit balanse der er jeg ikke sikker på.
    Det er vel 5 års billedrørsgaranti eller noe slikt. Kanskje Sony kan fikse litt på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en meny som heter "installasjon" og der står det RGB oppsett, men denne delen av menyen er ikke aktiv så den får jeg ikke justert. Det må vel være en måte å omme inn på den?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den blir aktiv når du har en kilde med rgb på. jeg har samme tv og er godt fonøyd med bildet.

min heter visst forresten KV-32FX65E , vet ikke om det er noe forskjell..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om bildet blir bedre etter at tven har stått på en stund, og da lurer jeg på om denne Sonyen skal stå i standby. Jeg har fra tidligere pleid å bruke av/på knappen for å slå av. Noen som vet noe om dette?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om bildet blir bedre etter at tven har stått på en stund, og da lurer jeg på om denne Sonyen skal stå i standby. Jeg har fra tidligere pleid å bruke av/på knappen for å slå av. Noen som vet noe om dette?
    Med tanke på brann og slike ting så skal du vel helst skru tv-en helt av om natten.
    Det høres litt rart ut at tv-en blir bedre når den har stått på en stund. Hvor gammel er denne tv-en. Det er ikke billedrøret som begynner å bli slitent?
    Ellers er det jo ofte litt rare ting med analoge tv-er, de har rett og slett litt mer personlighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tven vet jeg ikke helt alderen på siden den ble kjøpt brukt, og alle som selger brukt greier alltid å "glemme" et par år. Men la meg gå utifra at den er mellom fem og syv år gammel. Det som er litt snodig er at den viser et bra bilde når jeg bruker den til film via DVD og scartinngang. Det er på tv fra kabel at den er feil i farger, men som sagt, bedre når den har stått på en stund.
    Hva er levetiden på et bilderør forresten?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På litt nyere billed rør kan du regne med en levetid på mellom 10 og 15 år.
    Det kommer selvsagt litt ann på hvordan tv-en har blitt behandlet.

Hvis du får bra bilde på dvd via scart så kan det høres ut som det er tv signalet det er noe galt med. Det kan også være en liten vakkel i coax inntaket på tv-en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •