46W3000 vs 46X3000/3500 "Motionflow or not"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

46W3000 vs 46X3000/3500 "Motionflow or not"

Hei W3000 og X3000/3500 eiere!

Det er like før jeg blir en av dere, men sliter litt med å velge model. Har lest det meste av tester/forum på disse to modellene, men savner fakta rundt Motionflow.

Da jeg ser mye fotball, via digital tuner fra CD, må TV håndtere dette godt. Motionflow skal være en fordel i så måte, men hvor stor fordel? Dere med W3000, hvordan er denne på fotball? Noen som har sett begge modellene vise fotball side ved side og merket stor forskjell?

For 1 år siden var det X2000 som ble anbefalt hvis man skulle se mye sport. W3000 har også Bravia Engine EX og burde derfor også være god nok på fotball. Eller?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål!
    Håper noen kommer med tilbakemld på dette. Det sies veldig mye godt om "MotionFlow". Men erfaringer tilsier jo at det meste av slik prossesering ofte fører med seg artefakter og bieffekter. De fleste tester ender opp med å slå av alle slike kretser. Hva har Sony fått til denne gangen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel rapportert av X3500 modellene støyer litt også.
    dette kan ha med 100hz å gjøre.

min w3000 er helt lydløs.

kan ikke rapporte om den er bra på fotball, siden jeg ikke er så fotball-interessert..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar mogul.

Lite respons på denne. Har lest en del om Motionflow på andre forum og det er ingen som ønsker å mene noe særlig om den.... Den generelle tilbakemeldingen ser ut til å være "merker ikke noe særlig til dette, men kanskje det fungerer bra med SD"...

Jaja, kanskje man får være forsøkskanin selv... ikke mye hjelp å få i butikkene i Tromsø i alle fall... :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har digital TV fra GET, og ser heller ikke mye på fotball.
    Switchet innom litt fotball i går, og var ikke voldsomt imponert over bildekvaliteten.

Jeg vil anta at det generelt er et større problem for 1080p/Full HD-TVer enn 720p TVer, da man oppskalerer mer fra standard oppløsning til full HD enn 720p.

Det er bare å smøre seg med tolmodighet og vente på HD-TV. Fotball-EM og OL i Bejing blir vel de store prøvekaninene for dette...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROla
    Jeg har digital TV fra GET, og ser heller ikke mye på fotball.
    Switchet innom litt fotball i går, og var ikke voldsomt imponert over bildekvaliteten.
    Hvilken TV er det du har da?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anta at det generelt er et større problem for 1080p/Full HD-TVer enn 720p TVer, da man oppskalerer mer fra standard oppløsning til full HD enn 720p.
    Hvis billedbehandlingen er god, er ikke dette et tema. Se testen av Pioners siste plasma modeller i L&B. 768 varianten og LX(1080) modellene testes og SD materiale ser like bra ut på LX.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å smøre seg med tolmodighet og vente på HD-TV. Fotball-EM og OL i Bejing blir vel de store prøvekaninene for dette...
    Canal+ sender Premier League i HD hver helg. Det ser bare helt fantastisk ut:-)

CD vil også gi oss fotball-EM 2008.
    Skal vi tippe OL i Bejing blir NRKs første HD-prosjekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plukket opp denne fra mogul i x3000/x3500 tråden:

Sony KDL40X3500 Review: 40” Bravia 100Hz HD 1080p LCD TV

Inneholder en liten seksjon om Motionflow som sier at funksjonen er god på sportssendinger...... samme siden har en test av w3000 også hvor det blir kommentert at den, som alle andre skjermer uten 100Hz-teknologi, har sine problemer med sport...

Meeen..... er det bra nok? :???: Er Motionflow verdt 7K ekstra? For når jeg sammenligner resten i testene er det ikke så fryktelig mye som skiller... Uansett, nå gikk lagrene tomme for w3000 i Norge så da kan jeg vel vente litt til før jeg bestemmer meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da løste hele saken seg for meg. 46D3000 er på vei!!! Kan vel ikke bidra så mye mer i denne tråden, men jeg kan etterhvert kommentere om D3000 viser fotball "tilfredstillende" via digital kabel (CD).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •