Hvilken tv til denne stua?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken tv til denne stua?

Den TV-en som står der er en 28". Vurderer nå 37"-42" (er litt gira på 42, men er også redd at det kan bli stort på såpass kort avstand). 10-15000 er vel det mest interessante prisleiet. Ønsker å slippe billigst mulig, men ikke er fastlåst dersom det må til...

Formiddagssola kommer inn de store vinduene, men treffer i liten grad tv-en direkte. På kvelden er sola godt plassert bak veggen bak tv.

Bruk: Mest tv (viasat+antenne), herunder også noe fotball, en del film (viasat+dvd), og en sjelden gang tv-spill.
    Brukere: barn og voksne!

Spørsmålet er ganske enkelt: Hva bør jeg kjøpe? (Takker for innspill!)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utdyping av spørsmål

Kan utdype litt hva jeg lurer på: Bør jeg ha lcd for å unngå refleksjoner i ei stue med såpass mye lys, eller er det først og fremst med plasma at jeg kan få den gode kinofølelsen? HD eller Full HD?

Avstand til høyttaler? Mad gamle billedrørstv er det slik at de bør stå litt unna høyttaler pga magnetisme. Gjelder dette også flat-tv?

Noen aktuelle kandidater:
    Panasonic:37PV70, 37LZD70, 42PV70, 42PZ70.
    Sony: 40D3000, 40W3000.
    Edit: Føyer på Toshiba også. Liker designet.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe meg pana pz70 men det er 50" jeg skal gå for. Har lest mye bra om denne serien. Har også lest at plasma har blitt litt bedre med tanke på refleksjoner uten at jeg vet dette for sikkert. Er vel kanskje greit å gå for Full HD når man først skal gå til innkjøp av ny tv. Det koster jo nesten like mye med en HD-Ready.. Her er litt om avstand til tv;
    Slik kjøper du flatskjerm-TV - IDG.no

Sony : Feil : Norge

http://avforum.no/forum/tv-apparater...and-ny-tv.html

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plages du med refleksjoner med din nåværende TV? En normal plasma vil gi refleksjoner noe alá din billedrørs-TV. Hvis ikke du plages av slikt, ville jeg helt soleklart gått for Panasonic, enten 42" eller 50". Kjøper du en 37" er risikoen stor for at du ønsker en større TV innen relativt kort tid, gå for minimum 42". Avstanden til to-seteren er såpass stor at "behovet" for Full HD faller bort. Sitter du derimot i tre-seteren kan Full HD gi et ekstra løft på HD/Blu-ray-filmer eller HD-sendinger, ikke vanlige digitale/analoge TV-sendinger eller DVD. En plasma eller LCD skal ikke ha problemer med magnetisme fra høyttalere som står nærme.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Plages du med refleksjoner med din nåværende TV? En normal plasma vil gi refleksjoner noe alá din billedrørs-TV. Hvis ikke du plages av slikt, ville jeg helt soleklart gått for Panasonic, enten 42" eller 50". Kjøper du en 37" er risikoen stor for at du ønsker en større TV innen relativt kort tid, gå for minimum 42". Avstanden til to-seteren er såpass stor at "behovet" for Full HD faller bort. Sitter du derimot i tre-seteren kan Full HD gi et ekstra løft på HD/Blu-ray-filmer eller HD-sendinger, ikke vanlige digitale/analoge TV-sendinger eller DVD. En plasma eller LCD skal ikke ha problemer med magnetisme fra høyttalere som står nærme.
    50" er nok utelukket, for ellers måtte høyttaleren stå helt klemt oppi hjørnet.
    Det virker jo som om av-folket foretrekker plasma foran lcd. 42" pv70 ser jo ut til å gi veldig mye for pengene. pz70 ser mer elegant ut, men sidestilte høyttalere gjør at den tar en del mer plass. Ikke enkelt dette...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Det virker jo som om av-folket foretrekker plasma foran lcd.
    Vi er jo ute etter best mulig bilde.:-D

Lykke til med valget.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg et lite dillemma. Hadde nesten bestemt meg for Panasonic 42PZ70 som jeg så i butikk i går (16K). Overraskende lekker tv! Men for bare 3k mer kan det være mulig å få Pioneer 4280 (som jeg egentlig hadde avskrevet som for dyr). Greier ikke å bestemme meg!

Noen synspunkter? Hvilken er den beste 42" skjermen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •