Koble høytalere til tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble høytalere til tv.

Har to c.vega høytalere å en forsterker. Har brukt dette til å koble til mp3 spiller å pc tidligere. Da har det gått fra cd utgang på forsterkern og så har jeg brukt en overgang på kabeln og over til mp3 eller pc. Kjøpte meg i dag en ny tv, Lefdal - Philips 32" LCD-TV <---- denne. Og får ikke til å koble til!! Eneste måten jeg får lyd på er å koble kabeln i phone utgang på forsterker og bruke overgangen og så inn til hodetelefonutgang på tvn, men da blir det lyd fra tv + diiiiirrring. Noen som vet hvordan dette skal kobles??

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge din beskrivelse har du koblet en utgang til en utgang? Det høres ikke helt fornuftig ut.
    Finnes det et par phonoplugger bak på TV som er rød og hvit?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det ikke finnes en dedikert linjeutgang på TV´n, så kan du antakelig løse dette ved å hente signalet via en scart-kontakt m. rca-overganger.
    Det bør fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Ifølge din beskrivelse har du koblet en utgang til en utgang? Det høres ikke helt fornuftig ut.
    Finnes det et par phonoplugger bak på TV som er rød og hvit?
    Ja det er en hvit å rød utgang på tvn som det står audio på, å så er det på siden av tvn som det ikke står noe på.Har prøvd alle de koblingene å det blir ingen lyd. Får enest lyd på phono bak forsterker å koblet mot høretelefonutgangen på tvn men da blir det forstyrrelse på lyden i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Om det ikke finnes en dedikert linjeutgang på TV´n, så kan du antakelig løse dette ved å hente signalet via en scart-kontakt m. rca-overganger.
    Det bør fungere.
    Hehe å hvordan ser en sånn ut? Må sikkert ringe butikken i morgen å høre....men tenkte å forhøre meg litt så jeg slipper å kjøpe masse ting å tang å så fungerer det ikke.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du slipper å kjøpe noe somhelst, ettersom du tydeligvis har phono- (rca)utganger på TV´n.
    Kobler du en kabel mellom disse og inngangene på forsterkeren din, så skal jo det fungere!
    Får du det ikke til, så spør en nabo om hjelp. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Tror du slipper å kjøpe noe somhelst, ettersom du tydeligvis har phono- (rca)utganger på TV´n.
    Kobler du en kabel mellom disse og inngangene på forsterkeren din, så skal jo det fungere!
    Får du det ikke til, så spør en nabo om hjelp. ;-)

Det står ikke noe phono på tvn. Det er en utgang som er rød og en hvit som det står audio på (det er bak på tvn), på siden er det det samme men det står ikke noe der. På forsterkern står det phono. Uansett så har jeg prøvd alle koblingene som man kan prøve med det jeg har å det blir bare lyd fra det jeg nevnte tidligere, som ikke er så bra. Får heller ringe butikken å høre.
    Ps: naboen er nok ikke skikket til å bli spurt om slike ting :P crazy man :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hama LEDNING SCART 2 RCA+S-VIDEO 2M kjøp billig sammenligne pris tilbud

Vil en sånn gjøre nytten? Da er det scart delen inn i tvn å pluggene inn i forsterkern? To av de tre pluggene hvertfall.

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobl en ledning fra de rød/hvite pluggene bak TV'en inn på (f.eks) CD eller Tape eller AUX på forsterkeren - husk å stille inngangsvelgeren på forsterkeren til den inngangen du koblet til. Nå bør det bli lyd :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sws
    Kobl en ledning fra de rød/hvite pluggene bak TV'en inn på (f.eks) CD eller Tape eller AUX på forsterkeren - husk å stille inngangsvelgeren på forsterkeren til den inngangen du koblet til. Nå bør det bli lyd :-)
    niks...funker ikke..har prøvd all mulige koblinger med det jeg har

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sol-angelica
    niks...funker ikke..har prøvd all mulige koblinger med det jeg har
    Det er ikke en meny på TV'en der du må slå på at det skal sendes lyd ut da?

Edit: Ser av bruksanvisningen at det bare er lyd inn. Du kan bruke en slik, bare sett velgeren på "out" for å få lyd ut av TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sws
    Det er ikke en meny på TV'en der du må slå på at det skal sendes lyd ut da?

Edit: Ser av bruksanvisningen at det bare er lyd inn. Du kan bruke en slik, bare sett velgeren på "out" for å få lyd ut av TV'en.
    Sånn er det jo i tvn...snakket med lefdal og fikk beskjed om skru lyden på max, fra telefonhøytaler utgang (på tv)å inn i cd utgang på forsterkern

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sol-angelica
    Sånn er det jo i tvn...snakket med lefdal og fikk beskjed om skru lyden på max, fra telefonhøytaler utgang (på tv)å inn i cd utgang på forsterkern
    Det KAN du gjøre, men tror du likevel vil oppleve støyproblem. (For ikke å snakke om den dagen du kobler på et par hodetelefoner uten å huske å stille ned lyden :-) ). Den boksen jeg lenket til har du IKKE på TV'en. Det er en overgang fra SCART til phono, poenget er at den er toveis - altså den kan koble enten lyd+composit bilde inn til en SCART-kontakt eller koble lyd+composit video UT fra en SCARTkontakt (som er det du er ute etter). I bruksanvisningen til TV'en vil du finne at de phono-kontaktene du har på TV'en bare tar signal INN til TV'en - de sender ikke signalet ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja det her fungert det. har fin lyd å alt som det ska værra å ingen ulyda. Trøng itj å stå på max heller. men godt over midtlyd. Kobla fra hodetelefon utgang på tvn å inn på video1 på forsterkern
    Nå har jeg ett annet problem som jeg får se å få fikset

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •