Samsung 50Q96 i hus, men ikke uten problem...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 50Q96 i hus, men ikke uten problem...

Var på svinesund i går og kjøpte meg en Samsung 50Q96 kom hjem og satt den opp. Tv'en er fin den og jeg syntes svartnivået var bedre på denne enn på Panasonic PV70 som i mine øyne ser mere gråbrun ut på det svarte.

Kjørte xbox 360 og fikk pixelmapping på 1360x768 og grafikken ser ved første øyekast bra ut.

MEN! når jeg er ca innen for 2 meter til skjermen så ser jeg det er masse små prikker/støy som er over hele skjermen også er det dårlige fargeoverganger. Dette opplevde jeg også på min oppo gjennom hdmi. Selv menyene på tv'en er preget av dette. Bildet kan sammenlignes med dårlige gif bilder der man ser bildet er oppbygget av fargede prikker.

Jeg kan ikke huske å ha sett dette i butikk noen sted, men sør allikevel om slikt kan forekomme på plasma? Eller har jeg fått ett mandagsprodukt?

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå av DNIe, samt sku ned kontrasten noe de første 200 timene. Husker det var slik på min P7. Er borte nå.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrudd av alle jalla funksjoner deriblant DNIe. Lest litt på avforums.com at det er flere som har samme problem med diverse plasma. Noen av de har fått fikset dette ved å justere noen spenninger på tv og noen fått byttet elektronik.

Får vel høre med forhandler først om evt bytte av tv eller så blir det vel noe service om det ikke forsvinner av seg selv.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også det er tydelige graderinger mellom farger og kontraster. Skulle tro tv'en operer med 8 bits farger, men skal være 16 bits. Men kan hende det er noe feil med min, da jeg ikke fikk dette inntrykket når jeg så den i butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk bare på to ting: 2 meter unna på en 50" er for nære for å få godbildet, og TV`ene du ser i butikk er nesten uten unntak foret med HD-signaler. Det er noe ganske annet enn vanlig DVD. Men er det sånt at dette virkelig er påfallende ille, kan det jo være en feil på din TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Husk bare på to ting: 2 meter unna på en 50" er for nære for å få godbildet, og TV`ene du ser i butikk er nesten uten unntak foret med HD-signaler. Det er noe ganske annet enn vanlig DVD. Men er det sånt at dette virkelig er påfallende ille, kan det jo være en feil på din TV.

Så denne tv'en hos Elkjøp i dag, når jeg kom nærme tv'en og så den ovenfra eller fra siden så fikk jeg nesten sjokk. Det så ut som alt bare var en utydelig "grøt" av farger, dette har jeg aldri sett på en tv før. Jeg var like nærme Pioneer skjermen som hang ved siden av, og der var det ikke antydning til det samme.
    Er det dårlig kvalitet på Samsung sine skjermer, eller er det noe annet som var galt. Bildet så jo helt greit ut når man så rett på skjermen, selv når jeg var relativt nærme skjermen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper virkelig det er noe galt med min tv, for selv på menyen på tv'en som er helt stille så ser man at det er piksler som blinker litt. Feks der det skal være svart er det litt farge i pikslene som beveger seg fra piksel til piksel. Litt farget snø på en måte.

Trodde bildet fra en plasma skulle være helt klart jeg, altså fri for støy. Skal jeg bruke denne til htpc så vil det jo prikke over hele skjermen. Selv analog crt eller analog på lcd blir jo helt klart. På denne plasma er det masse støy i form av disse små pikslene som på en måte blinker fra piksel til piksel.

Liddell: Jeg har også kjørt HD-klipp på den, ikke noe bedre der. Er det samme uansett signal. Så enten er det feil på panelet eller elektronikken, eller så er den rett og slett ment for å være slik.

Hadde vært fint med tilbakemeldinger fra andre som har plasma om de kan se noe form for støy hvis de er nærme skjermen feks innenfor 1 meter på 42?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å ta vekk andre elektrobiske kilder hvis det er noen ved siden av. høytalere dvdspillere eller spillkonsoller. sett på den grå ledningsbeskytteren som fulgte med tven på strømkabel til tv. følg også med på lyssettingene i rommet. er det noen forskjell

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos forhandler i går og forhørte meg om problemet. Skal ta med tv'en tilbake og få ny

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett akkurat det du beskriver på TV-en i butikk, ja. Dårlige GIF-bilder er en god beskrivelse. Lurte selv veldig på hvorfor det var sånn, men har ingen forklaring

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ligner mer på 8bit...

Jeg har hatt denne skjermen hjemme i ett døgn, før den gikk rett i retur på nevnte grunnlag som trådstarter her refererer til. Hadde før denne en eldre Samsung av type PS-42S5HX som etter min mening faktisk var bedre!
    Tviler ikke på at panelets spesifikasjoner er bra, kontrast, sort etc, men det hjelper ikke når bildebehandlingen halter så i di grader...
    Beklager, men dette er min erfaring.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helken
    Jeg har hatt denne skjermen hjemme i ett døgn, før den gikk rett i retur på nevnte grunnlag som trådstarter her refererer til. Hadde før denne en eldre Samsung av type PS-42S5HX som etter min mening faktisk var bedre!
    Tviler ikke på at panelets spesifikasjoner er bra, kontrast, sort etc, men det hjelper ikke når bildebehandlingen halter så i di grader...
    Beklager, men dette er min erfaring.
    Jeg dro tilbake til butikken for å se på utstilt modell og kunne ikke se at den var like mye preget av denne "støyen"... Så vel anelsen til noe, men det kan også være fra signalkilden.

Fint å høre om det er flere som har lignende erfaringer med plasma?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min skjerm ingen problemer. det er klart man ser støy på 1m avstand ettersom det er en stor skjerm. lurer på om de som har hatt problemer med den har kalibrert skjermen? kjører man et digitalt signal på denn er det krystallklart

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Q97

Det var riktignok en Q97 jeg hadde, men disse to modellene skal teknisk sett være like.
    Det var min 4. flatskjerm og den ble satt opp med DVE.
    Foret med både RGB signal fra DB samt komponent og HDMI fra spiller og Pioneer AX2 receiveren.
    Har nå Pioneer 4280`en med samme signalkilder og den har ingen slike problemer.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN
    min skjerm ingen problemer. det er klart man ser støy på 1m avstand ettersom det er en stor skjerm. lurer på om de som har hatt problemer med den har kalibrert skjermen? kjører man et digitalt signal på denn er det krystallklart
    Jeg har kun gjort en rask kalibrering etter eget øye, men problemet med min tv har ikke mye med kalibrering å gjøre, det må rett og slett være en feil. "støyen" jeg nevner er for det meste grønne piskler som sprudler rundt på skjermen, uansett kilde. Sel uten kilde kommer dette i menyene, og dette kunne jeg ikke se på tv'en jeg tittet på i butikk. Men jeg skal få byttet den inn så da er problemet forhåpentligvis løst. Ellers leste jeg på avforums.com om noen spenninger som måtte justeres.

Håper iallefall at jeg med ny tv får krystallklart bilde fra pc over vga og dvd over hdmi...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du linke til de postene med spenninger?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke link til de postene men tror du finner det ved å søke på "green tinge". tror posten handlet om lg plasma. De voltjusteringene var på noen trimpot'er bak tv'en under dekselet. var forskjellige trimpot'er man kunne justere på der. Virket for noen i følge de på avforums.com

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 42 tommern av Q97. Og har store problemer med støy i bildet i den også. Jeg leverte faktisk tilbake en meget god dvd spiller, fordi jeg trodde det var den det var noe galt med.
    På tven min blir bildet veldig kornete. Og dette er selvfølgelig til sjenanse. Det gjelder spesielt når man spiller av dvd filmer og ser på andre SD kilder.
    Kan heller ikke si meg så veldig fornøyd med tven. Har sett andre like tver, og de har hatt det problemet med plasmastøy (grønne prikker som danser i det sorte) som er nevnt i en annen tråd. Det har jeg aldrig hatt problem med. Men etter å ha sett pioneer sin 8 generasjon plasma angrer jeg som en gris på at jeg ikke kjøpte en av de isteden...

Eneste gangene jeg får et bra bilde på tven min er når jeg bruker ps3 til å spille av dvd osv. Da er nesten all støy borte. Litt merkelig i grunn..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede fått svar fra samsung, hvilket var veldig raskt Men hjelper meg ikke stort...

Hei Herman!
    Det er tre ting du kan sjekke før vi tar det videre.
    Movie + skal være av
    Sjekke ledninger evnt. prøve andre/bytte
    Kan det være andre ting som forstyrrer, som eks. høttalere som står
    nære.
    Det virker som det er noe som forstyrrer

Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss på telefon nummer:
    815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00.
    Eller du kan sende en email via vår hjemmeside New URL.

Med vennlig hilsen
    Geir
    Samsung Electonics Nordic

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •