Hjelp med valg av TV til familien (32"-37")

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Frozi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med valg av TV til familien (32"-37")

Hei.

Familien skal kjøpe ny TV og derfor trekker jeg til forumet for å høre hva som er det beste kjøpet og hvilke TV-er vi bør ta en titt på. Vi har kabel-TV fra Canal Digital med digital dekoder i dag og det er dette TV-en skal brukes mest til, foruten en DVD-film i ny og ne.

Kort og greit: Hvilken TV 32"-37" (gjerne 37") er det beste til vårt bruk? Pris er ikke så vesentlig, men et sted mellom 10-20k høres fornuftig ut.

Takker for alle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic pv70 er et godt kjøp og bør være en aktuell kandidat i prisklassen. Den fikk testkarakteren 6 i bladet Hjemmekino etter hva jeg kan huske...

Mvh Riceman

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Hvordan er dette med LCD kontra Plasma? Ser også at PV70 har 1024 x 720 oppløsning, er ikke det litt lite, eller er det bare jeg som ikke vet hva jeg snakker om?

Hvordan blir det å for eksempel se Canal + Sport HD på denne TV-en med denne oppløsningen?

Jeg bare spør fordi jeg er uviten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk ut tatung MCGI 32 og/eller 37
    32 tommern får du for 4500 kr levert på døra fra bestbuy.no så den er ihvertfall ett bra kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei 1024x 768 holder helt fint til vanlig tv titting, hd materiale, dvd osv.

1920x1080 som er full HD er mest til folk som ønsker å bruke PC, eller MÅ ha det aller aller beste.

LCD og Plasma finner du masse info om her på forumet, men kort fortalt er LCD best til PC pga skarpe bilder, mens plasma er best til generell tv titting fordi den har et mer naturlig og behagelig bilde. Dessuten er innsynsvinkelen på plasma bedre enn på LCD, og noen LCD tv'er har treg responstid som skaper mye etterslep av bildet ved raske scener, fotballkamp osv.

Til ditt bruk vil jeg anbefale Panasonic TH42PX(PV) 70 42 tommer. Mest tv for pengene. Hvis ikke får du den også i 37. Koster fra 9000- 120000 kr, men kan være litt leveringsvansker.

Har selv TH42PX70 og kan med hånden på hjertet si at denne tv'n er knallbra rett ut av pakka. Trenger ikke stilles inn, utrolig fine farger og bra fargemetning, behagelig bilde og et svartnivå nesten ingen kan matche. Ihvertfall ikke i denne prisklassen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flere svar. Vi skal ut en tur i dag og se hva elkjøp, elprice, expert og lefdal har å by på. Plasma er med andre ord å foretrekke til stuebruk, selv for 37"?

Jeg skulle gjerne ønsket at vi hadde gått for en større TV, men 37" er maksgrensen. Sånn er det bare.

Flere som har anbefalinger? Pris er som nevnt ikke så veldig viktig, men den kan ikke være større enn 37".

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi vært ute en tur og fått demonstrert en del skjermer. Sharp LC37RD2E ble anbefalt flere steder. Og den virket lekker å se på også. Noen som har noe å si om denne skjermen? Kostet 17k.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •