Hjelp til å velge ny tv til min far...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å velge ny tv til min far...

Hei!

Da kunne endelig min far innse at det er på tide med ny tv etter at CRT-tvn hans tok kvelden. Han vill da ha hjelp av meg til å finne ny tv til han, siden jeg akkuratt har kjøpt ny tv(46"m86) og dermed er litt oppdatert om hva som er der ute.

Jeg har ikke lyst til å anbefale samsung til han, siden det er høy feilrate og dårlig service(jeg har faktisk ikke hatt de vanlige m86/87 feilene dog).

Han ser for seg en tv i prisklassen 10-15000kr og runt 40". Tvn vil primært bli brukt til:
    - Analoge tv sendinger, sannsynligvis Rikstv neste måned
    - Film, går nok veldig lenge til han kjøper en hdspiller så det blir vanlig DVD.
    - Tekst tv(fortjener eget punkt da han er tekst tv slave )
    - Vil kanskje noen ganger bli brukt PS2,PS3 og 360 på den men svært sjelden.

Rommet tven står på er ganske lyst om sommeren, solskinn på tvn forekommer noen uker om sommeren men ellers ikke.

Kandidatene jeg har kommet fram til hittil er:
    - Panasonic PX70(42") 11995kr
    - Sony KW2000(40") 14995kr
    - LG LB2R(42") 15995kr

Kan ikke se for meg at han kommer til å få noe behov for Full HD, men det skader jo ikke. Ser også at Panasonicen får veldig mye skryt, men den er Plasma og som sagt er pappa tekst tv slave-hvordan vil det gå? Han vil sikkert tvile når han hører om innkjøringstid og innbrenning, men etter hva jeg har skjønt er dette den beste tv'n til hans bruk?

Men av LCD tvene da? Burde han gå for sonyn da? han hadde snakka med en på elkjøp å det var han som prøvde å prakke på han LG tv'n, og jeg vet at etter min leten etter LCD tv så er det ytterst få på elkjøp osv som har peil.

Sorry for langt innlegg, men tenkte det var best med mest mulig opplysninger for å velge tv til han. Så kom igjen å fyr løs med erfaringer og velg tv for han(oss).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg kan desverre ikke bidra med så veldig mye her, siden jeg faktisk ikke vet. Men vil alikavell svare på innlegget ditt.
    Panasonic PX70 eller PV70 som er omtrent helt lik, har fått utrolig god kritikk! Skal selv kjøpe en sånn 42 tommers!

Men hadde jeg vært deg, ville jeg tatt med faren din til en butikk der dem har både LCD og Plasma, så han kan finne ut av hva han liker best. Vil han ha plasma, tror jeg den Panasonicen er den beste til den prisen!! Er ihvertfall mange som sier det, og tror ikke akkurat at de tuller.
    Det med innbrenning har jeg hørt har forsvunnet, men skulle det likevell skje så går det tydeligvis bort ganske fort?

Er sikkert noen andre her som kan svare deg litt bedre på spørsmålene dine, lykke til videre ihvertfall!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicen er et soleklart valg. Sikker og god TV og den beste i prisklassen.

Går man selv og titter i butikkene kan man bli bra lurt av sitt eget syn. En TV kan se kjempebra ut i flombelysning i butikken, men når man får den hjem kan bildet plutselig väre blast og rart. Jeg anbefaler å lese tester og anbefalinger.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, ikke velg Tv i butikken. Synes ikke Panasonic ser så imponerende ut i butikken, ser mørk ut i forhold til LCD(fordi de har skrudd kontrastene opp i skyene).

Med en gang det er sagt, så er LG det merket Elkjøp har størst påslag på av alle Tv'er, dvs. det merket de tjener mest på. Expert har Samsung, så du vil nok oppleve at de pusher det merket på deg der. ALDRI hør på noen av de selgerne, de får betalt for å juge.

Har selv Panasonic TH42PX70, og er KANONfornøyd! Tv'n blir mye brukt til film og xbox 360 samt Canal Digital(riktignok analogt siden jeg ikke har fått fingern ut). Alt jeg forer den med ser helt ypperlig ut. Veldig lite artifacts og et fint naturlig og behagelig bilde som minner om den gode gamle CRT skjermen. Fargene blander seg ikke, og tv'n er best i prisklassen på svart.

Du som har LCD vil nok se nøyaktig hva jeg prater om etter et par minutter med Panasonicen, og jeg tror både du og din far vil verdsette denne tv'n høyt.

Innbrenning er intet tema, jeg lar ofte tv'n stå lenge med samme bilde når jeg spiller. Midlertidig innbrenning er å antyde, men dette forsvinner etter et par minutter(merk, da skal tv'n ha stått med samme bilde godt over 10 min). Overhodet ingenting å bekymre seg over.

Jeg håper for din fars skyld at han velger Panasonic, ihvertfall fremfor LG da de etter min mening har et direkte slitsomt bilde med mindre den er profft innstillt. Sony liker jeg godt, men jeg ser ingen grunn til å bruke ekstra penger på et bilde som til din fars bruk vil bli dårligere enn hva Panasonicen klarer.

Her fant jeg forresten Panasonicen til 9000 kr :
    STRETTO / PANASONIC 42IN 107CM PLASMA-TV HDREADY TH-42PV70F 2XHDMI PC INPUT IN
    At det står PV70(F) er bare bagatell, samma tv, men den er vel ment til det finske markedet eller hva f'n står for.

Men da er jo valget soleklart da!

Newcomer lionheart@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Panasonicen er et soleklart valg. Sikker og god TV og den beste i prisklassen.

Går man selv og titter i butikkene kan man bli bra lurt av sitt eget syn. En TV kan se kjempebra ut i flombelysning i butikken, men når man får den hjem kan bildet plutselig väre blast og rart. Jeg anbefaler å lese tester og anbefalinger.
    +1

Totaly agree.....

Vil selv mene at plasma er safest i forhold til vanlig tvtitting og dvd..
    Annbefaler plasma til min mor, kan fort bli fustrerende om lcd'n ikke holder til f.eks sportsendinger. Min mening er at lcd er mer egnet for gearheads:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for alle innspill hittil. Dere er til veldig stor hjelp Bra dere virker samstemte også, så blir det hele litt enklere

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner det bli vanskelig å få tak i PV70 tro? Pappa hadde vært på elkjøp idag, og de hadde den ikke i sortemanget lenger å kunne ikke bestilles. Det ville vært veldig dumt da det sannsynligvis blir denne tvn valget faller på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det forresten bare engelsk meny på panasonicen? Eller er det mulig å aktivere nordiske språk som det var på min M86 i service menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er norsk meny på, og det har det vært helt siden jeg fikk tv'n. Har PX70, vet ikke hvordan det er med PV70.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •