Bildeoppsett på Panasonic?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildeoppsett på Panasonic?

Jeg har en Panasonic TH-50PV60. Det jeg lurer på er hva har dere har stilt inn kontrast, lysstyrke, farge og skarphet på for å få best mulig bilde? Kan godt ta med de andre bildeinnstillingene og. Har Denon 2930 med HDMI, CD hd-mottaker med HDMI og Nokia 9902s med scart.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaeger
    Jeg har en Panasonic TH-50PV60. Det jeg lurer på er hva har dere har stilt inn kontrast, lysstyrke, farge og skarphet på for å få best mulig bilde? Kan godt ta med de andre bildeinnstillingene og. Har Denon 2930 med HDMI, CD hd-mottaker med HDMI og Nokia 9902s med scart.
    Anbefaler at du kjøper deg en kalibrerings-DVD (Avia, DVE, GetGray) og stiller inn selv. Andres innstillinger gir ikke nødvendigvis bra resultet hos deg.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innkjøring

Hva bør innstillingene være i innkjøringstiden da? Skal det bare stå som det står fra forhandler? Noen anbefalinger av kalibrerings-DVD?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Noen anbefalinger av kalibrerings-DVD?
    Tja, GetGray er billigst (http://www.calibrate.tv/), men vanskeligst å bruke. Krever at man vet en del om kalibrering og hvordan de ulike testbildene skal brukes. Avia (finnes i nettbutikker) er vel den som best forklarer hvordan men utfører kalibreringen, mens DVE (Digital Video Essentials, i nettbutikker) er et sted mellom Avia og GetGray i brukervennlighet.

Alle diskene er kapable til å gi samme sluttresultat, men utifra det jeg skrev over tror jeg at jeg vil anbefale Avia til å begynne med. Selv har jeg alle sammen, og bruker litt fra hver alt ettersom

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel greit som du sier å prøve Avia først, også får man heller prøve noe litt mer avansert senere når man vet litt mer hva man driver med!

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som har Avia men den er NTSC... Blir det feil eller har det ikke noe å si så lenge jeg får spilt den av?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •