Sharp 52" HD1E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp 52" HD1E

På elektroworld messen hevdet de på sharp sin stand at dette var messens beste TV. Elkjøp anbefalte denne også varmt med et temmelig bra tilbud på denne (kr 34.000.-) så jeg klinte til

Jeg synes skjermen leverte ufattelige bra bilder - sammenlignet med mye annet jeg så på messen..Kanon skjerm.

Men, kan noen svare meg på om denne støttet 1080p/24p som så mange snakker om er viktig ?
    Er dette et bra kjøp ?

MrG

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda dette er absolutt noe av det beste som finnes av lcd-tver i dag, så du har ikke gjort noe dårlig kjøp i allefall

Du har også fått en relativt god pris, da denne tven har vanvittig god bildekvalitet, og enormt mye funksjoner, for å ikke snakke om griselekkert design!

Men om jeg skulle spandert så mye penger på en tv, så ville det blitt en Pioneer 50"!

Men så skal jeg innrømme at den lcden du har kjøpt også har sine fordeler!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, alltid godt å høre at en har kjøpt noe bra på impuls.

Pioneer full HD koster "litt" mer kan du si
    Så faktisk på disse på messen, nå var det selvsagt ikke samme materiale som ble vist på skjermene - men jeg må si jeg synes LCD'en var flottere uansett..Veldig subjektivt selvsagt.

Men, er det noen som vet om denne støtter 1080/24p, kan ikke se å finne det noe sted ?

MrG

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, snakket med Sharp ang. dette senest idag, da jeg har kjøpt en 45" xd1 skjem..til den latterlige prisen av 15000 kr, mot f.eks messeprisen som var 18 , og de informerte meg om at det IKKE var 1080p/24 på noen av de skjermene som de hadde per dags.dato

Jeg også er av typen som aldri blir helt trygg på tv-valget,særlig når f.eks Panasonic nylig har sluppet full-hd plasmaskjerm og mitt bruksområde er film og ikke noe annet, noe som i utgangspunktet gjør at plasma skulle passe meg bedre.

Når det gjelder 1080p/24 er dette også en ting jeg har hengt meg litt opp i.

Jeg har også alltid hatt plasma før, og har alltid vært skeptisk til lcd..helt til jeg så denne skjermen, både meg og mine "bilde-nerd" venner er utrolig overrasket over bildekvalitet/ farge og sort nivå på denne skjermen, samt at responstiden er utrolig, det er jo ikke antydninger til slep.

Har også sett blu-ray filmer på tv'en, bla. SWAT og TRANSPORTER, og jeg kan ikke se noe antydning til at bildet ikke oppdaterer seg for nok, og at det evt hakker. Godt mulig at en med ekstremt "trent" øye kan se forskjell, hvis man stiller tv'ene mot hverandre, men jeg har ingen vanskelighet for å anbefale Sharp sine lcd tv'er!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46" var det jeg mente..:-o

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrG
    På elektroworld messen hevdet de på sharp sin stand at dette var messens beste TV. Elkjøp anbefalte denne også varmt med et temmelig bra tilbud på denne (kr 34.000.-) så jeg klinte til

MrG
    Vel, det samme hørte jeg fra Sony om X3500 serien, Philips om PLF 9732 serien og Samsung om F8/F9 serien.

Alle er uten tvil særdeles bra TVer. Alle har noen "outstanding" innovasjoner som de andre ikke har. Alle har noen svakheter som ikke de andre har.

Sony X3500 ble i Hjemmekino kåret til LCD-kongen. Philips 47 PFL 9732 og Pioneer 4280XA ble beskrevet som de to beste TVene de noengang hadde testet hos dingz.no (TEST: Pioneer PDP-4280XA vs Philips 47PFL9732D - Dingz : Dingz Test)

Selv endte jeg opp med en Philips 47 PFL 9732 med 3 ms responstid, ny "Clear LCD" teknologi for dypere svart (det var denne teknologien som gjorde at den av EISA ble valgt til beste full HD- LCD TV i Europa i 2007), samt Ambilight og 1080p/24p støtte og mye mer.

Det var ikke så lett å sammenligne på messen. Har heller ikke fått TVen i hus ennå. Siden "the proof of the pudding is in the eating" får jeg vente med ytterligere karakteristikker til jeg har fått prøvd den hjemme. Men spent er jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •