Viktig meg 100hz for ps3 gaming?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viktig meg 100hz for ps3 gaming?

Hei! Lurte på om det er veldig viktig og ha 100hz tv når jeg skal spille ps3? er jo ikke no elite gamer, men kjipt hvis bildet hakker...?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 eller 60 bildeoppdateringer i sekundet er nok til å gi fin flyt. Du vil ikke savne 100Hz med mindre du plages av at grafikken flimrer litt rundt tynne tekstlinjer og lignende. Hakking er når bildeoppdateringene plutselig ikke kommer til rett tid (f.eks når det er for mye som skjer slik at spillmaskina bruker for lang tid på å tegne hvert bilde).

Husk at hver bildeoppdatering inneholder ny bildeinformasjon, så selv om det bare et "halvert" bildesignal som sendes ut femti ganger i sekundet vil bilderøret i samarbeid med oppfattelsesevnen din sette dette sammen til et helt bilde med fin flyt.

Jeg regner altså med at du har tenkt å bruke en bilderørstv. Hvis du skal bruke en flatskjerm avgjøres flyten av bildebehandlinga i tv´en.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er vel optimalisert til å kjøre rundt 50fps, siden mer eller mindre alt av TV-skjermer ikke har mulighet for noe høyere Hz. En 100Hz TV viser vel uansett bildene to ganger eller et interpolert bilde av noe slag, og ikke 100 nekeltbilder fra en kilde som f.eks en monitor til PC kan klare.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å utfylle foregående innlegg:
    For CRT-tv handler "100Hz" primært om å unngå flimring. Dersom 50Hz flimring på CRT er et problem for deg så vil det også være et problem ved spilling, og 100Hz CRT er en mulig løsning på det.

For LCD-tv handler "100Hz" om å jevne ut bevegelser. Siden spillekonsoller ikke kan sende ut mer enn 50/60fps så må tv-en "gjette" seg til nye frames. Dette gir ikke kortere forsinkelse (heller høyere), og ikke mer informasjon, men noen oppfatter bevegelser på LCD som mer naturlige med slik behandling.

-k

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt nervøs nå som Knutinh hadde svart i tråden, men jeg kom ganske bra ut av det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •