37-42" LCD eller Plasma og pris.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer maartn sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

37-42" LCD eller Plasma og pris.

Er på utkikk etter 37-42'' "flatv" og er egentlig ganske grønn på dette området. Har lest litt, og har bare blitt forvirret med alle meningene som er rundt lcd eller plasma. Jeg tenkte å bruke en 8-9 000,- på TV, og har dermed kikket litt på brukt. Litt å spare der forhåpentligvis. Men jeg har noen konkrete spørsmål til dere Hi-fi entusiaster:

1. Ser at det finnes enkelte modeller av 37-42" tv'er til en 8 000,- f.eks. Merker jeg egentlig aldri har hørt om også. Er disse noe å satse på?

2. Jeg vil koble PC'en opp mot skjermen, evnt mediacenter. Burde jeg da velge LCD?

3. Når TV'en er såpass stor som 42" eller 37" for den del, er det da ikke noe særlig med LCD? Hørt noe om at når det er snakk om stor tv, burde man velge plasma?

4. Har kikket litt på denne på finn.no , go for it? Kan også gjerne få tips om hva jeg burde kjøpe når jeg har 8 000,- å rutte med.

Tusen takk om noen orker hjelpe

Mvh
    Martin

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Merker og modeller som er populære i markedet er nettopp det av en grunn. Skjermer "ingen har hørt om" er det bare å styre unna.

2: Ikke nødvendigvis. Med mediacenter så antar jeg du vil se filmer som ligger der og en plasma vil fungere vel så bra.

3: I dag spiller det ingen rolle i det segmentet (størrelse vs. oppløsning). Det finnes flere LCD-modeller som er større enn 46 tommer...

4: Hadde ikke kjøpt brukt til den prisen når du får en helt ny Panasonic 42" plasma for omtrent samme pris.

Som avslutningskommentar kan jeg bare nevne at jeg synes anerkjente modeller av LCD gir akseptable bilder, men kan ikke måle seg med plasma på filmer. Jeg er mao. en plasmatilhenger.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner.. men en panasonic skjerm (42" f.eks) får man en god skjerm da til 8000?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du Panasonic PV70 enten som 37 eller 42-tommer, får du en knallskjerm til prisen. Den har forøvrig kommet svært godt ut i tester...

Mvh Riceman

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med at stillestående bilder kan "fryse" fast? Er det riktig? Virker litt skummelt.

Og det fungerer greit til PC? Lurer på å gå for panasonic PV70, noen som har erfaringer med denne skjermen?

Eller kom med flere TV'er som jeg burde satse på i denne prisklassen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •