pdp-5080xa

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: pdp-5080xa

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pdp-5080xa

Hei.

Har akkurat kjøpt meg nytt tv, som ble pioneer 5080xa. Men det jeg lurte på er om det går an og velge bort di svarte *stripene* som kommer når du ser film i 16:9 format uten og velge zoom funksjon slik at bildet blir dradd og fjes blir avlange osv. At du kjører wide screen på hele skjermen.

Har også hørrt at disse stripene gir ujevn slitasje på skjemen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk på knappen nederst til høyre på fjernkontrollen din for å få ulike formater.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom filmene er i 2.35:1, så blir det sorte "striper" over og under i bildet - uansett (med mindre du Zoomer bildet, men da blir forholdet mellom bredde og lengde ikke riktig). Ser du på filmer i 1.85:1 format , eventuelt 1.77:1 eller 1.66:1, så fyller du stort sett hele skjermen på en korrekt måte. Men husk at alle kilden som du har koblet til skjermen må sende ut Widescreen, dvs. 16:9 signal, for å få rett bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah ok, for di fleste filmene jeg har sett til nå har vært me disse *stripene* har jo kunnet zoome bildet inn men da bler det som du sier, at lengde og bredde ikke passer, jeg bruker en blue ray spiller koblet rett inn i tven med hdmi kabel. Så sånn og forstå så er det enkelte filmer som du bare må se med *striper*, så lenge di ikker er et format så støtter at du kan kjøre øve hele skjermen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •