Trenger hjelp med LCD kjøp, 8-15000.Haster

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp med LCD kjøp, 8-15000.Haster

Ok, kan noen gi meg tips om en bra LCD skjerm som har

bra sortnivå
    bra innsyn
    lite/ingenting etterslep
    seffølgelig bra bilde.
    Pris 8-15000
    størrelse 42/40

Er fornøyd med hd ready jeg, noe bedre er og ok.

Tv'en skal brukes primær til tv titting, men skal og brukes til xbox og div, tenkte og sette meg inn i og kjøpe mediacenter.

Ser på komplett mange bra erfaringer med denne : Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40S81B

Sendte mail til komplett og de anbefalte meg denne :
    Komplett.no - QPVision 42" LCD-TV LD4280 1366x768, 1600:1, 8ms, HD-Ready

Noen synspunkter på disse og forslag til kriteriene mine ?

Det er jo en jungel med Lcd der ute, og form meg som er fersking så går jeg meg vilt.......

Takk takk

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mange kronene opp til Samsung LE40R8 og LE40M8..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Ikke mange kronene opp til Samsung LE40R8 og LE40M8..
    Hva mener du ?

Samsung LE40M86 koster jo 11623 og Samsung LE40R86 koster jo 10396!!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så hvorfor ikke kjøpe deg en M86?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo kanskje det. Men håpet på flere inspill og kanskje erfaringer. Har du erfaring med denne ? Eller andre ?

Hadde jo foreksempel vært å visst om at det som skal være sort er sort og ikke grått.
    Var en kar som sa til meg i dag at DE fleste Lcd skjermene ikke viste sort på det som skulle være sort, kjøp heller plasma sa han.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du selv har nevnt plasma så vil jeg anbefale Panasonic 42PV70 som ligger på mellom 11 og 12 laken.

Skal du bruke den mye sammen med PC evt, spillkonsoller så kan kanskje LCD være en tanke, men er det kun film og TV du skal bruke den til vil jeg anbefale plasma. Just my 2 cents...

Skal du gå for LCD ville jeg absolutt vurdert Samsung som en her sier, og den QPVisionmodellen du linket til ble vel best i test om jeg ikke husker feil. Se på Nyheter om lyd, video, film - audio, AV, PC, foto, spill, dvd, digital - Lyd og Bilde om du finner testen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42PV70 kan man få for 9 laken

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic TH-42PV70

Men det er tydeligvis litt leveringstid for tiden, så kanskje ikke så aktuelt. I de fysiske butikkene ligger den på 11-12 som nevnt tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qpvisionmodellen ble best i test ja, men finner ingen erfaringer på denne ?
    Testen er her : Test av QPVision LD-4280 LCD-TV - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Tørr ikke å kjøpe den før jeg leser erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om samsung LE40M86 og funne ut at det sikkert er en bra tv ser og at det er en modell som heter LE40M87. Noen som vet forskjellen ?

Stod og noe om firmaware feil, noe om movie pluss ? Noen som kan forklare meg det ? Og hva jeg bør se etter ?
    Har begge analog dekoder ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gauperaa
    42PV70 kan man få for 9 laken

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic TH-42PV70

Men det er tydeligvis litt leveringstid for tiden, så kanskje ikke så aktuelt. I de fysiske butikkene ligger den på 11-12 som nevnt tidligere.
    Problemet med de fleste her er at de har en høyst usikker leveringsdato, men man må selvfølgelig lete opp best pris om man ikke har bestemt seg for å kjøpe i fysisk butikk.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenny007
    Qpvisionmodellen ble best i test ja, men finner ingen erfaringer på denne ?
    Testen er her : Test av QPVision LD-4280 LCD-TV - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Tørr ikke å kjøpe den før jeg leser erfaringer.
    Det ble PV/PX70 også. Fikk 6 den og! Uansett, skal du ikke bruke PC, så er plasma det klare valget i den prisklassen. Jeg bruker masse xbox på plasma jeg, skjønner ikke hvorfor folk sier dette er så dårlig, funker kjempe bra, selv om tv'n må skalere opp til 720p. Du slipper jo etterslepet som finnes på de fleste LCD tv'er, i liten eller stor grad. Ser det er flere som har klagd på dette på Qpvision. Skal ikke si noe, har aldri testet tv'n selv, men generelt er det lite/ingenting etterslep på plasma og litt på LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skal du bruke den mye sammen med PC evt, spillkonsoller så kan kanskje LCD være en tanke, men er det kun film og TV du skal bruke den til vil jeg anbefale plasma. Just my 2 cents...
    For meg er det ikke PC-bruk som er det viktigste argumentet i denne debatten, heller gjenskinn i skjermen. Jeg er nemlig stor tilhenger av naturlig lys og vil helst ikke ha gardinene trukket for døgnet rundt. Riktignok ser jeg ikke så mye TV midt på dagen, men det hender jo i helgene, og da irriterer gjenskinn meg.

Ta en tur til din favorittelektrohandel og se på forskjellen i gjennskinn på to flatskjermer med henholdvis plasma og LCD som står ved siden av hverandre. Forskjellen er STOR!

For vanlig TV-bruk er heller ikke bildekvaliteten viktig nok til å forsvare å velge plasma foran LCD. Når man sitter og kniser av en prompevits i Løvebakken på NRK eller følger spent med på om Thomas og Harald klarer å slå Kurt Nilsen og Aylar i innebandy driter man i at ikke det sorte i bildet er HEELT sort.

Ser man masse film i mørke lokaler derimot...

Det var mine 2 cents.

Prok

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prokuristen
    For meg er det ikke PC-bruk som er det viktigste argumentet i denne debatten, heller gjenskinn i skjermen. Jeg er nemlig stor tilhenger av naturlig lys og vil helst ikke ha gardinene trukket for døgnet rundt. Riktignok ser jeg ikke så mye TV midt på dagen, men det hender jo i helgene, og da irriterer gjenskinn meg.

Ta en tur til din favorittelektrohandel og se på forskjellen i gjennskinn på to flatskjermer med henholdvis plasma og LCD som står ved siden av hverandre. Forskjellen er STOR!

For vanlig TV-bruk er heller ikke bildekvaliteten viktig nok til å forsvare å velge plasma foran LCD. Når man sitter og kniser av en prompevits i Løvebakken på NRK eller følger spent med på om Thomas og Harald klarer å slå Kurt Nilsen og Aylar i innebandy driter man i at ikke det sorte i bildet er HEELT sort.

Ser man masse film i mørke lokaler derimot...

Det var mine 2 cents.

Prok
    Gode argumenter uten tvil.

Jeg er ikke mye plaget av gjennskinnet i TVen min, var nesten mer plaget med den gamle CRTen.

Når det gjelder alt det andre er det vel til slutt trådstarter som må gjøre seg opp en mening om hva han er ute etter til slutt. Og forskjellen på LCD/plasma er vel strengt tatt ikke å stor som mange vil ha det til.

Det beste rådet er egentlig å ta seg en tur hjem til noen som har en av de modellene man er ute etter for å finne ut om det passer en. I et flombelyst butikklokale vil en uansett ikke få det rette inntrykket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Når det gjelder alt det andre er det vel til slutt trådstarter som må gjøre seg opp en mening om hva han er ute etter til slutt. Og forskjellen på LCD/plasma er vel strengt tatt ikke å stor som mange vil ha det til.

Det beste rådet er egentlig å ta seg en tur hjem til noen som har en av de modellene man er ute etter for å finne ut om det passer en. I et flombelyst butikklokale vil en uansett ikke få det rette inntrykket.
    Dette er jeg helt enig i! Det er heller ikke alle som er like komfortabel med å ha en glisende selger pustende i nakken, med selvlysende skjorte, vannkjemmet hår og motivasjon til å prakke på deg noe helt annet enn du egentlig trenger.

Det skal sies at jeg av tidligere nevnte årsaker ikke ønsker å kjøpe en plasma-tv, men samtidig ikke synes kvaliteten på LCD-tver står i riktig forhold til prisen i dag. Problemer med ujevnt baklys, dårlige farger, hakking ved panorering osv er en ting, det kan forsåvidt også unngås ved å grave litt dyrere i lommeboken.

Men jeg er fullstendig 100% allergisk mot bugs og dårlig service, og jeg har inntrykk av at dette er relativt stort problem i dag. Produsentene kjemper for å overleve, noe som går ut over servicen, samtidig som de pumper ut nye modeller i stedet for å rette på de feil de har gjort tidligere.

Det hele minner litt om alle problemene med mobiltelefoner som var for noen få år siden (mulig jeg tar feil her, men jeg har inntrykk av at det har blitt noe bedre i dag). Det var jo perioder hvor du var heldig om du ikke sendte inn mobilen din etter tre uker.

Så personlig kommer jeg etter mye om og men til å holde litt på min gamle og håpløse crt, og se an hvordan utviklingen blir fremover.

Prok

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar. Men det jeg egentlig var på jakt etter var en anbefaling av en lcd skjerm som hadde de kriteriene som jeg skrev

Håpet at noen kunne svare ut i fra erfaring.
    Men takk for alle svar som kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om samsung LE40M86 og funne ut at det sikkert er en bra tv ser og at det er en modell som heter LE40M87. Noen som vet forskjellen ?

Stod og noe om firmaware feil, noe om movie pluss ? Noen som kan forklare meg det ? Og hva jeg bør se etter ?
    Har begge analog dekoder ?

Forskjellen på M86 og M87 er visstnok bare designet.

Ut fra antallet rapporterte bugs på denne TVn har det vært mye barnesykdommer og diverse feil. I tillegg til den såkalte movie pluss-buggen, har det vært mye tull med lyden gjennom HDMI, skygger i bildet osv. Og Samsung har kanskje den dårligste kundeservicen av alle.

Du kan dog unngå en del problemer ved å passe på å kjøpe en TV med firmware 1013 eller nyere som er produsert etter mai 2007. I tillegg gir en del butikker bytterett og du har angrefrist ved kjøp på nett, så du kan teste TVn noen dager og evt returnere hvis du ikke er fornøyd.

Vil gjerne ha tilbakemelding/inntrykk hvis du går for denne.

Prok

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prokuristen
    Forskjellen på M86 og M87 er visstnok bare designet.

Ut fra antallet rapporterte bugs på denne TVn har det vært mye barnesykdommer og diverse feil. I tillegg til den såkalte movie pluss-buggen, har det vært mye tull med lyden gjennom HDMI, skygger i bildet osv. Og Samsung har kanskje den dårligste kundeservicen av alle.

Du kan dog unngå en del problemer ved å passe på å kjøpe en TV med firmware 1013 eller nyere som er produsert etter mai 2007. I tillegg gir en del butikker bytterett og du har angrefrist ved kjøp på nett, så du kan teste TVn noen dager og evt returnere hvis du ikke er fornøyd.

Vil gjerne ha tilbakemelding/inntrykk hvis du går for denne.

Prok
    Kan du anbefale meg en som er bra og som er "bankers" eller ville du gått for denne. Skal bestille i kveld ser du.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du anbefale meg en som er bra og som er "bankers" eller ville du gått for denne. Skal bestille i kveld ser du.
    Problemet med å finne en som er bankers er vel først og fremst prisen. I samme prisklasse ville jeg kanskje heller gått for Sony D3000, men den har tilsynelatende gått ut av produksjon og vanskelig å få tak i. Selv hadde jeg tenkt å kjøpe denne TVn, men venter heller litt når den ikke er å få tak i lenger.

Nummer to på min personlige liste i dag er M86/87. Den får masse skryt i forhold til alle kriteriene dine. Jeg har dog aldri hatt den hjemme for testing. Vær også ops på at kvaliteten på en flatskjerm følger det gode gamle uttrykket shit in, shit out. Har du dårlig signal, kan du liksågodt kjøpe noe billigere/mindre.

Hvis jeg skulle ha kjøpt denne TVn ville jeg vært heelt sikker på at firmware og produksjonsdato er som nevnt over. En såpass dyr TV som dette, SKAL fungere som forventet. Det er hvertfall min mening. Da hjelper det lite at Samsung synes at disse feilene er uproblematisk for veldig mange.

Prok

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ska jeg greie å finne prod.dato og firmware ? Har tenkt å bestille på nettet sparer masse penger da.

Her er link til den tv'en vi snakker om regner jeg med ?
    Hardware.no - Prisguide - TV - Samsung LE40M86

Liker best å handle hos komplett, men ser det er flere som er rimeligere.

Tok en sammenlikning på de to og fant ut at de ikke var like. Den ene hadde ikke analog tuner stod det stemmer dette ?
    Hardware.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0