Panasonic PV70 vs Pioneer 428XA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer RabagaZt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PV70 vs Pioneer 428XA

Heisann! Jeg skal dra å se på tv i morgen og jeg har tenkt å kjøpe PV70(42") eller 428XA, men tingen er at jeg er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Har vel stort sett bare lest gode ord om begge tv'ene så uansett hva jeg ender opp med så vil det stå en god tv på hybelen min.
    Er det noen nevneverdige forskjeller på disse tv'ene utenom prisen? Greit, Pioneeren koster ca dobbelt så mye og forskjellen er visstnok ikke natt og dag, mer ettermiddag og kveld. Hadde egentlig utelukket Pioneeren pga prisen, men etter en hyggelig overraskelse når det gjaldt skattepengene så har jeg råd til den uten at økonomien vil lide av det.

Hvis det er noen her inne som har noen kloke ord og råd når det gjelder de to tv'ene så er jeg lutter øre

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RabagaZt
    Heisann! Jeg skal dra å se på tv i morgen og jeg har tenkt å kjøpe PV70(42") eller 428XA, men tingen er at jeg er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Har vel stort sett bare lest gode ord om begge tv'ene så uansett hva jeg ender opp med så vil det stå en god tv på hybelen min.
    Er det noen nevneverdige forskjeller på disse tv'ene utenom prisen? Greit, Pioneeren koster ca dobbelt så mye og forskjellen er visstnok ikke natt og dag, mer ettermiddag og kveld. Hadde egentlig utelukket Pioneeren pga prisen, men etter en hyggelig overraskelse når det gjaldt skattepengene så har jeg råd til den uten at økonomien vil lide av det.

Hvis det er noen her inne som har noen kloke ord og råd når det gjelder de to tv'ene så er jeg lutter øre
    Prøv å få en "god" pris på pioneeren først,det er erfaringer her inne på at det finnes mange av 428XA på lagrene rundt om.Gjør det du kan for å komme ned mot en "god" pris,prøv gjerne å kjøre forskjellige butikker mot hverandre for å drive prisen ned.Får du den ned mot 20tusen,så er det bra.Ingen tvil om at den er bedre enn PV70,men du må som sagt vurdere prisen.
    Men har du råd,så angrer du aldri på Pioneeren.
    Et annet aspekt er jo at hvis du ikke "vil ha den" lengre,så holder den seg godt oppe på pris,slik at du vil kunne selge den og få igjen det du ga for den.
    Et annet aspekt er at du får hjelp med innstillingene(kalibreringene) av Pioneeren i en tråd her på forumet,hvor blandt annet Haugen og Frøy begge har lagt ut meget gode innstillinger for den,bildet blir TOPP. http://avforum.no/forum/tv-apparater...p-508xd-3.html
    Ingen tvil om at Pioneer har lagt gullegget med den tvn,selv om jeg syns den svir i lommeboka på pris,så er det ingen tvil om at den er en av denne verdens underverker til dags dato.
    Så jeg sier bare lykke til i morgen .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ikke har så mye peiling på tv, muliget for kalibrering med semiproft verktøy alle SpyderPro2 ol, bedømming av fargegjenngivelse av en bestemt referanse osv så synes jeg Pana'en er det klokeste valget. Uten tvil mest bildekvalitet for pengene. Meget godt bilde rett ut av esken, samt utrolig enkle menyer å stille inn bildet optimalt. Kun et par knepp, så er man i mål. Pluss at man har masse penger igjen til alt det andre man har lys på
    F.eks en skikkelig god DVD, BR, eller HD-DVD spiller. Det blir ikke bedre enn det svakeste ledd...

Men hvis man ikke har andre ting man har lyst til å kjøpe for alle pengene man har spart og kun det aller beste er godt nok, kommer man ikke unna Pio'en og dens fantastiske design og bildekvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •