Kjøpe ny TV, 37" og Full HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe ny TV, 37" og Full HD?

Hei folkens! Tenkte jeg skulle kjøpe meg ny TV (og PS3 seff) og har da blitt anbefalt en Samsung LE37M87BD av noen her på jobben. Jeg leste et sted at det ikke er noen vits i FullHD når man ikke har større skjerm enn 37'", men en kollega her på jobben sier at man ser god forskjell likevel. Spesielt med PS3. Erfaringer? Nå skal det også sies at jeg er ekstremt pirkete på alt som har med sånt å gjøre og kommer sikkert til å granske hele skjermoverflaten etter pixelfeil og sånt!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du pirkete så kjøp en 1920x1080 skjerm så er du sikker, selv om det erfaringsmessig ikke er noe poeng på en såpass liten skjerm. Husk at med 1920x1080 så øker sannsynligheten for pixelfeil da antall pixler øker, men dersom du får en pixelfeil vil du jo legge mindre merke til den da hver pixel er mindre...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært flere tester der testpersonene har ansett HD ready skjermene (altså ikke full HD) som den skarpeste og beste.

Jeg har 40D3000 fra Sony. HD ready.
    Rett og slett fordi jeg ikke ser forskjell på HD ready og full HD.
    Dessuten er det mindre oppskalering til HDready fra vanlige TV signaler og SD DVD.

Min mening: Du bør opp i 50" for å se forskjell.

F

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I løpet av få år kjøper INGEN HD-light, så gå for full HD om du ikke vil ha gammeldags tv.

En annen viktig detalj, de fleste HD-light tv´er leveres med en oppløsning på 1366x768 - ikke aner jeg hvor de tar det fra, det er nemlig ingen TV eller filmstandard som har denne oppløsningen.

HD er enten 1280x720 eller 1920x1080, jeg ville aldri ha kjøpt tv med noe annet enn dette, med 1366x768 må en HD-light tv skalere bildet, med tap av kvalitet da pixlene ikke går opp.

En ting til: om man ikke ser forskjell på fullHD og HDlight så ser man dårlig, eller så har man for dårlig kildemateriale, forskjellen er stor!

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg fikk ut fra jeg også! Vet noen om det finnes noen sammenligningsbilder av dette? Da tenker jeg hovedsaklig kanskje bilder som er tatt direkte av tvene og ikke direct feed.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •