Electroworld 2007 - En mulighet til å sammenligne alle?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electroworld 2007 - En mulighet til å sammenligne alle?

Ser ut til at de fleste aktuelle TV-merker vil være tilstede på Electoworld 2007, så nå burde det være mulighet til å få sammenlignet alle aktuelle modeller samtidig under ett og samme tak.

Skulle håpe det blir mulighet til å få dem demonstrert i omgivelser vi vanligvis ser på TV - med relativt dunkel belysning. Skal bli artig å se hvilke utstillere som har egne demorom hvor lyset kan dempes og hvem som kun viser sine skjermer i skarpt opplyste messelokaler. Dette gir vel kanskje en indikasjon på hvem som mener de har noe å fare med når det gjelder sortnivå og fargedybde.

Jeg skal ihvertfall benytte tiden godt da jeg i lengre tid har planlagt å bestille en 46 - 50", uten helt å klare å bestemme meg for hva.

Oppfordrer alle som har anledning til å besøke Electroworld til å ta vare på sine erfaringer og dele dem på forumet etterpå.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...spørs nok om det kun er Pioneer som tør skru av lyset, gitt... Jeg tror nok ikke du skal ha noen forhåpninger om veldig gode forhold på TV-demonstrasjonene, stort sett plasseres de i full flombelysning og dermed ødelegger en mye av grunnlaget for en skikkelig vurdering. Du kan jo selvsagt få tatt en titt på designet og ikke minst se litt på hvordan bevegelsene utarter seg, men det kan også bli vanskelig til tider da mye av demomaterialet tenderer til å være saktegående film av landskap o.l.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren treffer spikeren på hodet her.

Det nærmeste en kan komme en vurdering av en skjerm, er om en har med seg en DVD man kjenner godt. Helst en DVD-scene med mye panoreringer, mye mørke områder med en rekke detaljer og helst scener der fargegjengivelse kommer frem. Videre er det også viktig å teste TV-bilder, om en har tenkt til å bruke tuneren. HD-bildene som blir demonstrert i butikken (som Lygren er inne på) er en eneste stor vits. De representerer ikke det bruket 99,999% av kundene kommer til å bruke skjermen til uansett.

Personlig har jeg sluttet helt å sammenligne TV`er hos brunevare-kjeder.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    ... HD-bildene som blir demonstrert i butikken (som Lygren er inne på) er en eneste stor vits. De representerer ikke det bruket 99,999% av kundene kommer til å bruke skjermen til uansett.

Personlig har jeg sluttet helt å sammenligne TV`er hos brunevare-kjeder.
    Det er vel nettopp derfor jeg har et lønnlig håp (muligens fåfengt) om at det skal være noen utstillere som har satt opp demorom med mere naturlig belysning

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer hvertfall til å benytte meg av muligheten for å se alle de apparatene jeg har sett meg ut som mulige kanidater under ett tak til helgen.

Samsung 46F86
    Sharp 46HD1E
    Sony 46X3000
    Sony 46X3500
    Philips 47PLF9732
    Philips 47PLF9632

Vil ha 1080p/24 støtte, bra bildebehandling og god pc-støtte.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blaa
    Jeg kommer hvertfall til å benytte meg av muligheten for å se alle de apparatene jeg har sett meg ut som mulige kanidater under ett tak til helgen.

Samsung 46F86
    Sharp 46HD1E
    Sony 46X3000
    Sony 46X3500
    Philips 47PLF9732
    Philips 47PLF9632

Vil ha 1080p/24 støtte, bra bildebehandling og god pc-støtte.
    Yepp!!

Det er vel stort de samme jeg vurderer, pluss at jeg ikke helt har forlatt plasma. Hva er forresten forskjellen på Philips 9732 og 9632? Philips 47PLF9732 kom jo meget godt ut i en test hos Dingz.no sammen med Pioneer PDP 4280XA (TEST: Pioneer PDP-4280XA vs Philips 47PFL9732D - Dingz : Dingz Test.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på 9732 og 9632 er Ambilight surround (siste ambilighten over skjermen, 9632 har 'bare' ambilight på sidene), minnekortleseren, også er vel 9632 sort mens 9732 er sølv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •