Inbrenning på pioneer 427

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Inbrenning på pioneer 427

Skulle skru på tven for å kose meg med fotball i går for å så å se at det lå en lys hvit meny aktig greie med skrift bak de grønne gresset. Jeg skjønner ikke hvordan dette har skjedd. Men det er andre som bruker tven i huset. Men det er ikke det viktigste. Har lest en del om innbrenning på Pioneer og stort sett har mitt inntrykk vært at det er mulig å få såkalt midlertidige innbrenninger på den ved normal tv titting. Det kan jo hende at noen i huser har glemt å skru av tuner/tv og latt den stå over natten. Men ingen kan huske noe sånt heller.

Kontrast og lysnivået var stilt inn etter en anbefaling jeg fant på denne siden 42 i kontrast og noe ned på lysstyrken(hvis det hjelper noe). Tven har bare unntaksvis blitt brukt til spilling og aldri blitt koblet pc på. Jeg har vært forsiktig med kontrasten de første ca 100 timene tv var i bruk og har også aktivert energisparingsfunskjonen.

Nå har denne menyen(som jeg ikke kan se hva er for noe) vært i øvre del av tven i ca 1 døgn. Lurer på om midlertidige innbrenninger kan være der så lenge eller at jeg er dødsdømt og har fått en permanent en. Menyen er dog veldig vanskelig å se med mørke bilder men blir veldig klar med lyse bilder

Er litt fortvilet. Er jo tross alt en veldig dyr tv som jeg ikke har betalt for men som jeg har anbefalt til mor og far

Takk for all eventuell hjelp

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Still bildet til DYNAMISK via menyen, og sett TV`en på en kanal som ikke er tunet inn (slik at du får et snøbilde). La dette stå slik over en natt, gjerne flere netter/dager om det ikke bedrer seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort dette allerede i 5-6 timer. Ser små tegn til uthviskelse. Men får vel bare la den stå sånn en stung

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Still bildet til DYNAMISK via menyen, og sett TV`en på en kanal som ikke er tunet inn (slik at du får et snøbilde). La dette stå slik over en natt, gjerne flere netter/dager om det ikke bedrer seg.
    Takk for hjelpen, hadde ikke satt den på dynamisk. trodde jeg hadde det. Ser at det er litt mer hvisket ut nå

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grøstad
    Takk for hjelpen, hadde ikke satt den på dynamisk. trodde jeg hadde det. Ser at det er litt mer hvisket ut nå
    Bare hyggelig. Godt å høre at det ordner seg.

Bank i bordet, har ikke opplevd en Pioneer plasma med innbrenning enda.

En slik "rens" kan du bare kjøre en gang i blant.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •