Philips 47 PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm - Er det noe galt med denne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 258
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 47 PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm - Er det noe galt med denne?

Philips får ikke mye "credit" i dette forumet, men er det mye galt med denne skjermen?

Er på jakt etter en 42 - 50" tommer og har i lengre tid vekslet mellom Samsung, Sharp, Sony og Pioneer sine modeller som favoritter - det er lett å endre mening hver gang man er inne på AVforum.

Men så kommer jeg tilfeldig over denne og det ser jo ut til å være en skikkelig "høydare".

Se bare hva EISA skriver i sin begrunnelse for å kåre den 2007/2008 beste FULL-HD LCDTV i Europa:

"Description:
    The Philips 47PFL9732D delivers breathtaking visual quality in full High Definition. Even the smallest details are clearly visible in 1920x1080p resolution, enhanced by truly outstanding motion compensation processing from Philips’s innovative Perfect Pixel HD Engine. To conjure up such impressive visual magic, the Perfect Pixel HD Engine draws upon ten times more processing power than its Pixel Plus 3 HD predecessor, enabling analysis (and, if necessary, correction) of 249 million pixels per second. This awesome capability holds out the potential to show movies in full 24p (24 frames per second progressive) resolution, for a genuinely cinematic experience. Other video formats, too, receive the highest-quality reproduction. With the 47PFL9732D Philips has raised LCD TV standards to a new level of accomplishment."

(Philips 47PFL9732D | EISA - European Imaging and Sound Association)

Siden Philips ikke ser ut til å stå så høyt i kurs, er det noe jeg har gått glipp av, eller kan det være at denne kan være et bedre alternativ enn f. eks. Sony KDL 46 X3000/3500?

Noen som ar erfaringer med denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips ligger ikke høyt i dette forumet,det var jo nok å se hva forumet bidro
    med nyheter fra Philips fra EISA messen,ikke et ord,mye om diverse andre merker.Jeg har Philips å vil ikke ha noe annet,er misunnelig om du kjøper denne:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips har alltid hatt svært god bildekvalitet på sine dyrere tv modeller. Men når de ligger i bunnen på listen over de mest feilfrie flatskjermene så er ikke Philips noe jeg anbefaler å kjøpe.

Sony's X3000 serie leverer nok bilder av minst like høy kvalitet. I tillegg er de sammen med Panasonic de mest feilfrie skjermene man kan kjøpe.

Men Philips har jo et utrolig kult ess i ermet : Ambilight !!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Philips har alltid hatt svært god bildekvalitet på sine dyrere tv modeller. Men når de ligger i bunnen på listen over de mest feilfrie flatskjermene så er ikke Philips noe jeg anbefaler å kjøpe.

Sony's X3000 serie leverer nok bilder av minst like høy kvalitet. I tillegg er de sammen med Panasonic de mest feilfrie skjermene man kan kjøpe.

Men Philips har jo et utrolig kult ess i ermet : Ambilight !!
    Har min tredje Philips Flatskjerm,ingen av de har hadd feil,men jeg har hadd feil
    på minne to ikke Philipser,Samsung å Panasonic,så det er vel etter som en ser det.Jobba på et verksted som reparerte slik produkter,opplevde at Philips ikke hadde mere feil en andre på de dyre modellene.
    De selger jo veldig mye ut i Europa å Philips var Sveriges nest-best solgte flatskjermerke i fjor,er dette at Philips er dårlig et sær norsk fenomen,undres bare:?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb

OK, det er mulig. Vet ikke på hvilken plass Sony TVene havnet i denne kåringen, men det må jo være noe med Philipsen siden den blir kåret til den beste???? Eller vet de ikke hva de driver med i EISA?

Er det noen som har erfaring med denne spesifikke modellen (eller tilsv. i 42")?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oryx
    Philips ligger ikke høyt i dette forumet,det var jo nok å se hva forumet bidro
    med nyheter fra Philips fra EISA messen,ikke et ord,mye om diverse andre merker.Jeg har Philips å vil ikke ha noe annet,er misunnelig om du kjøper denne:???:
    Har ikke bestemt meg, den er jo såpass dyr at det ville være ille om den skulle ha mye feil som noen i forumet påpeker. Kommer tilbake med erfaringer om jeg kjøper den.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vi var innom Philips på IFA også, men på to stressedager kan en ikke regne med at en får med seg alt... Det blir litt tullete å si at AVforum har noe "mot" Philips av den grunn, det har vi selvsagt ikke. Så langt har Philips nok vært litt kostbare, og da fokusert på litt andre elementer enn de som går rett hjem hos bildeentusiaster, der f.eks. Ambilight ikke nødvendigvis er noe en er villig til å betale mye for når spesifikasjene for øvrig ikke er er nevneverdig bedre enn hos konkurrentene.

Når det er sagt synes jeg Philips´siste generasjon ser spennende nok ut de, og det er mye mulig Philips har fått utfortjent lite oppmerksomhet her inne og i AV-pressen for øvrig. Dere får legge ut erfaringer med TVen de som måtte finne på å kjøpe den da vettu, så løftes kanskje nettopp denne oppmerksomheten som del av dette! AVforum er tross alt brukergenerert, og det er med andre ord brukerne selv som velger å diskutere Pioneer med 100.000 visninger på de offisielle trådene på nærmest hver generasjon (tror rett og slett ikke på at det faktum at en Pioneer henger på veggen min er skyld i det)...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi var innom Philips på IFA også, men på to stressedager kan en ikke regne med at en får med seg alt... Det blir litt tullete å si at AVforum har noe "mot" Philips av den grunn, det har vi selvsagt ikke. Så langt har Philips nok vært litt kostbare, og da fokusert på litt andre elementer enn de som går rett hjem hos bildeentusiaster, der f.eks. Ambilight ikke nødvendigvis er noe en er villig til å betale mye for når spesifikasjene for øvrig ikke er er nevneverdig bedre enn hos konkurrentene.

Når det er sagt synes jeg Philips´siste generasjon ser spennende nok ut de, og det er mye mulig Philips har fått utfortjent lite oppmerksomhet her inne og i AV-pressen for øvrig. Dere får legge ut erfaringer med TVen de som måtte finne på å kjøpe den da vettu, så løftes kanskje nettopp denne oppmerksomheten som del av dette! AVforum er tross alt brukergenerert, og det er med andre ord brukerne selv som velger å diskutere Pioneer med 100.000 visninger på de offisielle trådene på nærmest hver generasjon (tror rett og slett ikke på at det faktum at en Pioneer henger på veggen min er skyld i det)...
    Greit nok at tiden ikke strekker til på en slik messe,men hadde det vært et annet merke enn Philips som ble kåret til beste LCD full HD-TV så hadde den vært omtalt her på forumet.skjønner ikke helt argumentet ditt med at de ikke går hjem hos billedentusiaster.
    En trenger appsolutt ikke ha en Pioneer plasma for å kunne kalles billedentusiast.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nei, jeg har jo ikke nødvendigvis svaret for hvorfor ett produkt gjør det bedre enn et annet, du får gjerne fylle inn med kommentarer for hvorfor.

Når det gjelder EISA er jeg ærlig talt mer opptatt av det jeg selv har interesse for. Av de svært mange produktene og presentasjonenen i Tyskland var det altså andre TVer som fanget min oppmerksomhet fremfor denne TVen, mulig som nevnt det var ufortjent...

Uansett synes jeg at diskusjonen her bør peiles inn på det tekniske rundt denne TVen - hvis du faktisk har erfaring med TVen leser vi mer enn gjerne dine kommentarer! Videre diskusjon rundt AVforums motforestillinger til Philips får ligge, det har en ingen hold for å mene, og det passer seg heller ikke i en teknisk tråd. Skal du få oppmerksomheten opp for Philips på TV-fronten her inne er det informasjon og kunnskap som gjelder; gjerne sett opp mot alternativer en også har erfaring med!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Nei, jeg har jo ikke nødvendigvis svaret for hvorfor ett produkt gjør det bedre enn et annet, du får gjerne fylle inn med kommentarer for hvorfor.

Når det gjelder EISA er jeg ærlig talt mer opptatt av det jeg selv har interesse for. Av de svært mange produktene og presentasjonenen i Tyskland var det altså andre TVer som fanget min oppmerksomhet fremfor denne TVen, mulig som nevnt det var ufortjent...

Uansett synes jeg at diskusjonen her bør peiles inn på det tekniske rundt denne TVen - hvis du faktisk har erfaring med TVen leser vi mer enn gjerne dine kommentarer! Videre diskusjon rundt AVforums motforestillinger til Philips får ligge, det har en ingen hold for å mene, og det passer seg heller ikke i en teknisk tråd. Skal du få oppmerksomheten opp for Philips på TV-fronten her inne er det informasjon og kunnskap som gjelder; gjerne sett opp mot alternativer en også har erfaring med!
    Jeg sluttter å av her,men var innom presentasjonen fra messa,om hvor hvidt Sharp har lagd det tynneste tv har så mye med biledkvaliteten å gjøre vet jeg ikke,ikke vet jeg heller hvorfor Samsung-JVC-Sharp å Sony å sammen Piooneer er tilgodesett med over 20 bilder med omtaler fra messa,da er det lov å stille spørsmål

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne TV'n fikk jo veldig god kritikk på Dingz.no TEST: Pioneer PDP-4280XA vs Philips 47PFL9732D - Dingz : Dingz Test Jeg er veldig interessert i denne. Men jeg vil gjerne lese de samme folkenes test av de nye Sony skjermene og kanskje også de nye Sammy F96 før jeg slår til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kjøpte Philips igjen.

Jeg kjøpte en 37PF9731D i fjor, jeg er veldig fornøyd med denne, når en bare aksepterer at den trenger 5 minutters oppvarming, før den blir kvitt "persiennene", så når den har kommet i gang er den helt topp.
    Jeg har kjøpt en lelighet i en annen by og siden jeg ikke er der så mye, vurderte jeg om jeg skulle kjøpe en rimligere modell, men etter noe tankevirksomhet - ble det en 47PFL9732D.
    Jeg "måtte ha" ; Ambilight, full-HD, USB (for softwareopppdatering) osv, osv.

Jeg har bestilt, men ikke fått TV'en levert, skal dit i helgen - så jeg håper på at den er kommet til forhandleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har absolutt ingenting i mot Philips sin 9-serie, det er skikkelig gode tver, med godt sort-nivå som også er veldig bra på panoreringer!

Problemet med Philips er at de i tillegg til godt bilde skal prakke på deg fordyrende elementer som ambilight, griselekker fjernkontroll, god lyd osv!

Dette har de nå løst med at "toppmodellen" i 7-serien, har mange av godbitene fra 9-serien!

Når det gjelder feil på skjermer, har jeg som "tv-pusher" gode erfaringer med årets og fjorårets modeller hvor det har vært lav feilratio! De "gamle" skjermene og spesielt de eldre plasmaene er en helt annen historie!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony X3500 ble i Hjemmekino kåret til LCD-kongen. Philips 47 PFL 9732 og Pioneer 4280XA ble beskrevet som de to beste TVene de noengang hadde testet hos dingz.no (TEST: Pioneer PDP-4280XA vs Philips 47PFL9732D - Dingz : Dingz Test)

Brukte mye tid på Electroworld, studerte TVer opp og ned.

Selv endte jeg til slutt opp med en Philips 47 PFL 9732 med 3 ms responstid, ny "Clear LCD" teknologi for dypere svart (det var denne teknologien som gjorde at den av EISA ble valgt til beste full HD- LCD TV i Europa i 2007), samt Ambilight og 1080p/24p støtte og mye mer.

Har ikke fått TVen i hus ennå. Siden "the proof of the pudding is in the eating" skal jeg vente med ytterligere karakteristikker til jeg har fått prøvd den hjemme. Men spent er jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har nå hatt en Philips 47PFL9632 i vel en uke nå. Har vært litt skeptisk til LCD TV, da jeg ikke synes de jeg har sett i butikker har gitt godt bilde.

Etter mye Internett lesing og sjekking og etter en "runde" med Samsung - Sony- Toshiba og Sharp, landet jeg på Philipsen. Fikk først et kjempetilbud på en Sharp 46XL1E på 17.000 på åpningsdagen på Sandvikas nye kjøpesenter, men avbestilte og kjøpte Philipsen på Siba til 27900. Mye penger , men delt på antall seerdager over livslengden blir det småpenger.

Så det store spørsmålet: Er jeg fornøyd?

Denne LCD TV overgår min villeste drøm og viser hvor god dagens LCD skjermer er blitt. DEN ER TOPP på film, via DVS 1080P (upscaling), TOPP på Canaldigital satelitt og Get digital kabel. Bilder fra min PC tatt med Canon SLR over min Netgear EVA8000 trådløse er bedre en jeg noen gang har sett i stua mi tidligere. Kjempebilder på 119cm diagonalt, men nydelige farger.

XBOX360 bildene er utrolig bra.

3 HDMI 1.3 og 2 Scart ++ er mer en nok.

Ambilight trodde jeg bare var et salgsgimmick, men etter en tids bruk blir du avhengig av dette. Det gir TV titting en helt ny dimensjon. Når jeg nå skrur av Ambilight blir TV kjedelig, selv denne gedigne 47 skjermen.

Selv lyden synes jeg er bra.

Mye ros, men dette er en TOPP LCD TV som trygd kan anbefales. Slå til,
    del 27.000 kr på 365(dager)*8(år), så koster det deg kun 10kr dagen.
    Du vil ikke angre. Å sitte med en dårligere TV og irritere seg i flere år er dumt.
    http://avforum.no/forum/images/smilies/icon_smile.gif
    :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at jeg skrev feil produktnummer i forrige innlegg

det skal selvfølgelig være en 47 PFL9732, dvs seneste modell

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter denne karakteristikken kan jeg nesten ikke vente med å få den i hus. Bestilte den på messa sist helg. På grunn av at de var gått tommme er det nå 3 - 4 ukers leveringstid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 42PFL9632 i hus i ca en mnd nå, og er også veldig fornøyd. Du har gjort et godt valg! :-D

Enig med roarkr angående Ambilight, dette er faktisk en veldig bra ting. TVen blir liksom litt 'død' hvis man skrur det av. Helt rått når man ser film! Og personlig synes jeg det gjør TV-tittingen mer behagelig for øynene.

Lyden synes jeg er litt stusslig, mulig den er bedre på 9732. Men bruker uansett stereoen til lyd. Har enda ikke kommet over noen flat-TV med god lyd, og jeg jobbet inntil nylig med å sette opp TVer. Men dette er bare en bagatell.

For å legge til enda noen positive sider i tillegg til roarkr's innlegg, så vil jeg trekke fram:
    -Fjernkontrollen er herlig. Rask, god rekkevidde og ser bra ut. Mange produsenter jukser fælt her.
    -Oppdatering av firmware er en lek, plug and play
    -Menyene er raske, og har "wizards" (Noe jeg ikke har sett på andre merker)
    -Svingbar fot (Det burde jo vært standard på alle TVer)
    -Tilkoblingene bak TVen vender nedover. Litt knot å koble på, men bedre for kablingen ellers. Kablene føres gjennom foten og skjules derfor bra.

Har kjørt en del Discovery og BBC HD materiale, samt HD filmer, og jeg må si at bildet er helt rått! Panoreringer hakker ikke og hudtoner er naturlige. XBOX360 er også herlig i HD!

Dette gjorde vel ikke akkurat ventetiden din kortere? hehe :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThuleAudio
    Dette gjorde vel ikke akkurat ventetiden din kortere? hehe :-D
    Nei, det skal jeg si deg. Det kribler litt i meg når jeg leser innlegg fra folk som har så gode erfaringer med et produkt.

Fikk telefon fra Elkjøp for ti minutter siden. De skulle garantert ha den om to uker, kanskje før. Dersom dette er sant blir det jo kortere ventetid enn hva jeg ble forespeilet på messa.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Mitt problem er enda større

Jeg har fått TV'en levert i min andre leilighet den 22 okt 2007 og jeg har ennå ikke vært der, slik at jeg har fått pakket den ut.
    Skal dit neste helg - gleder meg.

Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •