Philips 47 PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm - Er det noe galt med denne? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 258
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av andkar4
    Etter å ha lest litt rundt på div.forum er dette et problem på Sony.
    Den siste FW-oppdateringen fra Sony tar visst hånd om viftestøyproblemet. Det ser også ut til at problemer med clouding og smearing er mer eller mindre fjernet. Jeg var 98% sikker på at jeg skulle kjøpe Philips, men nå er jeg veldig i tvil og heller mot Sony.

Bildet på Philips er visst veldig, veldig bra. Om lag'et er et problem eller ikke er omdiskutert. Noen plages, andre legger ikke merke til det. Uansett er det nok minst 100ms lag i så og si alle Philips-set'ene (selv Philips er klar over dette) så det er bruken som avgjør om man merker det eller ikke. Ting som Guitar Hero (og sannsynligvis dansemattespill) kan bli veldig problematiske på denne TV'en.

Det er veldig vanskelig å finne den "perfekte" Tv'en. :???: Men det er fortsatt et par måneder til jeg skal kjøpe. Kanskje kommer Philips på banen med en kjempefantastiskdeilig FW-oppdatering (men dette ser ikke sannsynlig ut hvis man leser i visse forum). Hvis ikke dropper jeg nok Philips...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100ms i lagg høres ganske mye ut, og er vel det også. Likevel føler jeg at dette blir noe overdrevet, da alle LCD skjermer har et visst lagg. For eksempel kjøpte en onkel av meg en nyere LG skjerm, hvor vi målte et lagg på mellom 120 - 160ms. Du vil nok helt klart finne bedre enn dette, men mener å ha hørt/lest et sted at du må regne med rundt 40 - 60ms lagg på de fleste LCD skjermer.
    Det er jo nettopp bedring av etterslep/lagg noen av de nyeste skjermene, som kommer nå, bruker som skrytefaktor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 9732 i et par mnd. nå og opplever den som noe av det beste på markedet for øyeblikket. Bildet er helt overlegent på både tv signaler og ikke minst dvd... Ps3 er på vei og er spent på hva BlueRay vil utrette.

Når det gjelder lag som er så mye diskutert her så er det ikke merkbart ved bruk av f.eks. Ps2, men ved pc bruk vil en oppleve at musepekeren henger noe etter.

For de som er interessert legger jeg også inn en oversikt over hva Philips har oppgradert på den til dags dato....

Software history
    Main modifications
    Each release contains:
    �� All solutions identified in earlier versions
    �� Improved connectivity to improve compatibility with other external devices
    �� As Philips pursuits to continuesly improve their products,it is possible
    that the channels/preset list is affected after upgrading to a newer
    software version. Therefore we recommend to re-install the
    channels/presets after completing the software upgrade procedure.
    Q581E_1.64.14.15
    �� Picture quality improvement due to modified noise algorithm.
    �� Improved start-up behavior.
    �� Text correction of menu items when Slovenian language is selected.
    Q581E_1.64.14.14
    �� Lipsync problems with AC3 streams and TF1(France).
    �� In case MPEG audio is present,it shall be choosen above AC3.
    �� User still has the possibility to choose between the 2 audio formats
    via audio menu.
    Q581E_0.64.14.11
    �� Intro new set types
    �� Improvements for ”Hotel TV”
    �� Solved:hum/noise in left speaker
    �� Solution for UK top-up smart card
    �� Support neotion smart card
    Q581E_0.64.14.4
    �� general HDMI improvements
    �� solution for SKY HD box picture problems with HDMI in United Kingdom
    Q581E_0.59.31.0
    �� start-up behaviour improved
    Q581E_0.59.28.0
    �� picture improvements for 42PFL9900D and 52PFL9632D
    �� start-up behaviour improved
    Q581E-0.59.23.0
    �� solved: M6 broadcaster(Luxembourg) could not be captured
    Q581E-0.59.21.0
    �� improved USB performance
    �� improved channel installation
    Q581E-0.59.19.0
    �� solved: MUX reception Gilford (United Kingdom) not recognized
    �� solved: teletext occasionally blocked
    �� stability improvements for MHEG in in United Kingdom
    �� color correction when switching from DVI to HDMI
    �� picture improvement when PC is connected to TV with static content.
    (Associate or link your external as 'PC' via the menu settings)
    Q581E-0.59.14.0
    �� solved: purple bar at right side of the screen with Canal+
    �� picture improvements (removal of macro blocks)
    �� solved: some channels not found after auto-install in France
    (like Canal+ and TF1)
    Q581E-0.59.10.0
    �� solved: no 'shop-mode' for AmbiLight.
    Q581E-0.51.19.0
    �� improved picture performance with subtitles on
    Q581E-0.51.11.0
    �� expanded vertical shiftrange with up/down keys on Remote Control
    �� improved automatic installation procedure
    �� improved Teletext character set
    �� solved: picture shift wrong after 'recall factory settings'

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tro om det oppstår mer lagging via HDMI??du må gi tilbakemelding når du har fått testa PS3'n om du merker noe til dette..

jeg har så griselyst på denne tv'n å ska bestille de nærmeste dagene,så jeg må bestemme meg for hvilken det blir:-D pc har jeg ingen problemer med om det henger etter litt,verre med spillkonsoll..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andkar4
    Etter å ha lest litt rundt på div.forum er dette et problem på Sony.
    Dette ser ut til å ha blitt fikset ved siste FW-oppdatering... ihvertfall på X3000 og X3500-seriene.

Philipsen på sin side har visst problemer med en høy summelyd som kommer når TV'en står i standby.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Er det noen forskjell på lagg på 9732 og 9632 tro? Har hørt litt begge deler; noen steder står det at disse er identiske foruten ambilighten. Andre steder, hvor de har gått i skikkelige dypdykk, blir det hevdet at det mangler en bildebehandlingschip på 9632 kontra 9732, altså er det bedre bildebehandling på 9732. Har også hørt mer klager på etterslep fra de med 9632 enn med 9732. Er ikke helt sikker på hva jeg skal tro...
    Har nettopp fått bekrefta fra Philips at disse fjernsyna er identiske når det gjelder bilde og bildebehandling. Er vel øynene det er noe gæli med da...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en 42PFL9632. Det stemmer nok at innmaten er den samme ja, sjekket dette da jeg kjøpte min. Personlig synes jeg 9632 er penere rent utseendemessig, jeg er ikke glad i plastsølv. Kunne godt tenkt meg å hatt ambilight oppå også, men for min del er det er ikke verdt nesten 2000 kr som 9732 koster ekstra. Har heller ikke bruk for å spille av videofiler via USB på siden av TVen, tror ikke det er mange som virkelig bruker denne funksjonen (?). Men oppdatering av firmware via USB er en genistrek! Er veldig fornøyd med TVen, anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThuleAudio
    Jeg har selv en 42PFL9632. Det stemmer nok at innmaten er den samme ja, sjekket dette da jeg kjøpte min. Personlig synes jeg 9632 er penere rent utseendemessig, jeg er ikke glad i plastsølv. Kunne godt tenkt meg å hatt ambilight oppå også, men for min del er det er ikke verdt nesten 2000 kr som 9732 koster ekstra. Har heller ikke bruk for å spille av videofiler via USB på siden av TVen, tror ikke det er mange som virkelig bruker denne funksjonen (?). Men oppdatering av firmware via USB er en genistrek! Er veldig fornøyd med TVen, anbefales!
    Er stort sett enig med deg i de fleste punkt. Usikkerheten ligg i ambilighten. Hvordan funker 2-kanals ambilight i forhold til surround?

Leste noen omtaler på Cnet; Her fikk både 37" og 47" kjempeomtaler, men 42" fikk heller lunken kritikk, med "tidvis dårlig bildebehandling" som det som trekte ned...Dette sa de ingenting om på de to andre...Merkelig!

Dette kunne eventuelt stemme med det jeg mener å ha sett; siden det bare er 42" jeg har sett i butikkene, og de har jeg, som tidligere nevnt, syns har strevd mer med bildebehandlingen enn 9732. Jeg vil gjerne gjenta meg selv: Merkelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest denne tråden her har jeg bestemt meg og bestilt en 52PFL9632D. Gleder meg noe helt vilt til å koble opp både dreambox og Xbox360 til denne her Kommer med tilbakemld i denne tråden når jeg får sjekket litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne TV-en 1:1 pixelmapping ?

Hva med OSD - jeg hater at det popper opp svære volumfelter på skjermen når jeg f.eks. skal justere lyden mens jeg ser film. Har en gamme Philips i dag og den er forferdelig - et digert grønn felt som tar lang tid før det forsvinner - det er slik at jeg kvier meg for å justere lyden. Heldigvis kan jeg jo bruke surrounden min.

stable

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1:1 pixelmapping, JA
    OSD på volumkontroll, JA men den er ikke "stor og grønn". Hvorfor dette
    er et problem forstår jeg ikke, volumet på min står på 0 hele tiden, en må
    jo ha et eksternt lydanlegg når en har så bra TV

Newcomer Schøyen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser at noen har problemer med forsinkelser på 9732D og 9632D.
    Har alle disse tvene forsinkelser eller er det bare noen som merker det bedre enn andre hovedsaklig de med PC/konsoll?
    For alle tvene er jo like hvis tven er oppdatert.

Disse forsinkelsene har de noe med alle de bildebehandlingsfunksjonene som er på denne tven? Hva skjer hvis du skrur disse av? Blir der mindre forsinkelser da? Og har det noe med hvilken inngang du kobler (i dette tilfellet) xbox 360en på (HDMI/Component)?
    Har noen testet Guitar Hero på disse tvene?

Så over til PC tilkobling m/HDMI denne er også "Forsinket" så vidt jeg har forstått.
    Har dette noe med PCen som blir koblet til eller innstillinger/bildebehandlingsfunksjoner på tven/Pc?
    Her står der litt om 9632D 37`tommerens problemer med forsinkelser nederst på siden.
    Philips 37PFL9632D Picture Quality: HD Blu-ray, SD & PS3

Litt erfaring rundt dette hadde vært fint. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heilt korrekt at disse fjernsyna slit med lagg, det gjelder begge modellene og alle størrelsene. Etter oppdateringer er lagget på rundt 100ms, litt for mye for noen gamere. Grunnen til at det er forskjell på hva folk skriver, er at det merkes forskjellig etter hvilke typer spill du spiller og hvilken spiller du er. De som er "supergamere" som spiller på presisjon og lignende vil ganske sikkert merke etterslepet. Andre normale dødelige vil sansynligvis ikke merke noe. Ikke glem at alle LCD fjernsyn har etterslep, og det som blir oppgitt av produsent er bare å glemme. For eksempel målte en onkel av meg en nyere LG til å ha 60-80 ms i etterslep.

Når det gkelder guitar hero og dansematte lurer jeg på det samme. Jeg vet det er laggjustering på guitar hero 3, så dette er ikke noe problem. De andre vet jeg ikke...

For øvrig har jeg fått tilbakemelding fra Philips om at dette problemet er kjent og at det heller ikke kommer noen oppdateringer som gjør det bedre enn 100ms. Grunnen til etterslepet er ukjent. Det hjelper ikke å slå av alle tilleggsfunksjonene meg bekjent.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest om dette TV på både forum og tester så har jeg så å si bestemt meg for å kjøpe dette. Jeg har fremdeles ikke fått sett hvordan det virker, bare hørt om det, så det er vel ingen her som vet et sted i Bergen denne modellen finnes på visning, Mulig 9632 modellen.....
    Også hvor lurt er det egentlig å kjøpe et tv fra internett og ikke fra butikk. Har ikke sett prisen i butikk, men er som oftest billigere på internett, men hvordan fungerer det med garatier og slik da?

Og dette med lagg....100ms høres ganske mye ut! Et helt sekund.. Vil det si at når du vil snu personen i spillet til venstre og drar muser mot venstre, så tar det 1 sekund før han starter å snu seg? Og hva er eegntlig grunnen til at ps3 og xbox klarer seg , mens PCen har lagg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sil3nt
    Etter å ha lest om dette TV på både forum og tester så har jeg så å si bestemt meg for å kjøpe dette. Jeg har fremdeles ikke fått sett hvordan det virker, bare hørt om det, så det er vel ingen her som vet et sted i Bergen denne modellen finnes på visning, Mulig 9632 modellen.....
    Også hvor lurt er det egentlig å kjøpe et tv fra internett og ikke fra butikk. Har ikke sett prisen i butikk, men er som oftest billigere på internett, men hvordan fungerer det med garatier og slik da?

Og dette med lagg....100ms høres ganske mye ut! Et helt sekund.. [SNIPP] Og hva er eegntlig grunnen til at ps3 og xbox klarer seg , mens PCen har lagg?
    Kan ikke hjelpe deg ang. butikker som har den utstilt, men Expert har jo disse tv'ene så jeg ville prøvd en stor Expert-butikk i Bergensområdet.

Når det gjelder Garanti så har du selvsagt like gode rettigheter når du handler fra en NORSK-nettbutikk. og i tilegg så har du 10-dagers angrerett..

Heldigvis er det 100 ms det er snakk som så det blir bare 0,1 sekund.
    Men etter hva jeg har forstått så gjelder det også ps3/consoll som kobles til via hdmi. eller har jeg misforstått da?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    1:1 pixelmapping, JA
    OSD på volumkontroll, JA men den er ikke "stor og grønn". Hvorfor dette
    er et problem forstår jeg ikke, volumet på min står på 0 hele tiden, en må
    jo ha et eksternt lydanlegg når en har så bra TV
    Jeg gidder ikke å slå på surrounden bare for å se på nyheter eller sport, så en mulighet for å slå av OSD hadde vært perfekt.

stable

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warmaster
    Heldigvis er det 100 ms det er snakk som så det blir bare 0,1 sekund.
    Men etter hva jeg har forstått så gjelder det også ps3/consoll som kobles til via hdmi. eller har jeg misforstått da?

A
    Lagget gjelder både PC og konsoll ja. Både over HDMI og component.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stable
    Jeg gidder ikke å slå på surrounden bare for å se på nyheter eller sport, så en mulighet for å slå av OSD hadde vært perfekt.

stable
    Ja jeg ser den, selv har jeg bare fått en vane å skrudd på forsterker og TV
    uansett hva jeg skulle se på, sikkert mye pga. at også tale er veldig mye
    bedre i det surroundanleggene jeg har, en i alle TVne jeg har hatt.

Men volum OSD er ikke en stor grønn sak som går horisontalt over hele
    skjermen (kjenner noen som har en gammel Phil. 29" som er slik). Den
    er ganske beskjeden og går vertikalt oppover på venstre side.
    Har sjekket opp i TV menyen, volum OSD kan deaktiveres, så da kan man slippe å se den .

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Ja jeg ser den, selv har jeg bare fått en vane å skrudd på forsterker og TV
    uansett hva jeg skulle se på, sikkert mye pga. at også tale er veldig mye
    bedre i det surroundanleggene jeg har, en i alle TVne jeg har hatt.

Men volum OSD er ikke en stor grønn sak som går horisontalt over hele
    skjermen (kjenner noen som har en gammel Phil. 29" som er slik). Den
    er ganske beskjeden og går vertikalt oppover på venstre side, kjenner
    ikke til om det går an å deaktivere den, men tviler på det.

Jeg har en annen modell av PHILIPS som er vel to år gammel og der kan en slå av denne funksjonen, har slått den av selv om jeg kjører all lyd gjennom forsterkeren min.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tv'en på plass i stua. (52PFL9632D) Dette er bare helt rått er vel ikke annet å si..
    OSD kan slås helt av for de som ønsker det. Har ikke fått testa noe særlig på Xbox'en enda, men bildet er hvertfall helt rått. Noen som har en korrigerings DVD å "låne" ut??

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •