Philips 47 PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm - Er det noe galt med denne? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 258
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Test av 37PFL9632

Her er en ganske omfattende test av 37" i 9632 serien.
    Philips 37PFL9632D Review: 37" Cineos 100Hz 1080p LCD TV

Her står det blant annet at 1080p signal ikke blir sendt direkte gjennom, men blir først konvertert til 1080i før det igjen blir konvertert tilbake til 1080p og dette introduserer en del deinterlace artifacts.
    Er det noen eiere her som har lagt merke til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testa dette fjernsynet med dansematta til PS2 og Xbox 360? Minst en av de burde fungere, ellers er jeg redd madammen setter ned foten...:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...

Ingen som har svinga seg foran skjermen, eller som har muligheten til å prøve?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er gammelt nytt for mange. Men har slitt litt med å finne en forhandler som har 47 pfl9732 utstilt...
    Men så dro jeg innom Philips Norge ved Ryen-krysset.. DER hadde de alle modellen stilt ut.. Jeg må si jeg ble imponert over utvalget..

Synd prisen for 47pfl9732 var på hele 29.990.. så jeg kommer nok ikke til å kjøpe der..

W

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt 42" plasma av type 5332 fra Philips, til kr. 8000,- på Siba. Må si jeg fikk mye for pengene og er kjempefornøyd. Etter litt kaliberering så er skjermen veldig bra. Bruker bakkenett og canal digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd

Har hatt 2 tv på testing før jeg kjøpte tv. Hadde først Sharp lc 46xl1E. Vart ikke fornøyd. Prøvde derretter Philips 47 PFL 9532d. Ikke fornøyd da heller. Kjøpte Philips 47" 9732/d. Da fikk jeg se hvordan en god tv skal se ut. Er fortsatt imponert over bildene. Aldri angra 1 sekund. Så bare kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke redd for at bildet ikke holder mål, da jeg har sett denne skjermen i aksjon og bildet er helt fantastisk! Problemet er det målbare lagget mot spillkonsoll og PC. Er ikke noen hardcore gamer, så hadde nok funka fint på de fleste spill. Problemet er dansematta til madammen...Vet det finnes justeringer med tanke på lagg til GH3, men ikke til GH2. Tviler derfor på at det er mulig å finjustere dansematta til PS på denne måten da...Lurte derfor på om dette var mulig på dansematta til 360!? Får undersøke litt til.

Egentlig noe talentløst av Philips dette. Tilkobling til PC og bruk av spillkonsoll uten innbrenningsfaren som finnes på plasma er vel de største fortrinnene LCD har på plasma. Når da dette ikke fungerer som det burde på 9732 kommer den til kort i forhold til en god plasma til samme pris når det gjelder bilde, i alle fall etter mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=KingOnan]Er vel ikke redd for at bildet ikke holder mål, da jeg har sett denne skjermen i aksjon og bildet er helt fantastisk! Problemet er det målbare lagget mot spillkonsoll og PC. Er ikke noen hardcore gamer, så hadde nok funka fint på de fleste spill. Problemet er dansematta til madammen...Vet det finnes justeringer med tanke på lagg til GH3, men ikke til GH2. Tviler derfor på at det er mulig å finjustere dansematta til PS på denne måten da...Lurte derfor på om dette var mulig på dansematta til 360!? Får undersøke litt til.

Egentlig noe talentløst av Philips dette. Tilkobling til PC og bruk av spillkonsoll uten innbrenningsfaren som finnes på plasma er vel de største fortrinnene LCD har på plasma. Når da dette ikke fungerer som det burde på 9732 kommer den til kort i forhold til en god plasma til samme pris når det gjelder bilde, i alle fall etter mine øyne.[/QUOT

Du må huske på at det finnes flere "madammer" der ute....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsinkelse fra PC/konsoll

Hei!

Etter hva jeg har forstått så har det ved tidligere firmware på denne tv'en vært 100-300 ms delay på bildet ved bruk av hdmi fra konsoll/PC.. Men at etter siste firmwareoppgraderinger har dette blitt bedre.

Til dere som har kjøpt denne tv'en: Stemmer dette?

Jeg vurderer å kjøpe en 47PFL9732D og evt. HTS8100 (virtual surround anlegg med DVD spiller) og kommer nok til å bruke en HTPC eller Tvix til å spille filmer/serier, samt digital dekoder fra GET med HDMI(som visstnok skal komme i mars :smile: )

og dersom det blir forsinkelse på tvix eller htpc, så er ikke det kritisk, så lenge lyden blir forsinket også.. Noen som har erfaring?

W

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var veldig klar for å kjøpe denne TV'en, men etter å ha lest i forskjellige forum om brukeres erfaringer har jeg (sannsynligvis) bestemt meg for å kjøpe en sony X3000. Det ser ut til å være en god del problemer med lag (da ved spilling) og flickering. Jeg har også lest at Philips ikke nødvendigvis skal slippe ny FW-oppdatering med det første.

Les denne tråden så forstår dere hva jeg snakker om:
    Philips 37/42/47 PFL9632/9732 Thread - AVForums

Bildet på Philips PFL9732 skal være veldig bra og det er mange som er fornøyd med ambilight. Likevel er problemene med spilling og andre problemer så fremtredende på dette tidspunktet at jeg ikke tar sjangsen på TV'en.

Lag'et ble forbedret fra rundt 300ms til rundt 100ms ved forrige oppdatering,
    men det diskuteres om det i det hele tatt er mulig å få det lengre ned enn 100ms.

Jeg skal heldigvis ikke kjøpe TV før i juni så jeg har muligheten til å vente å se. Sony ser ut til å ha fått fjernet de fleste barndomssykdommene i sine X-serier. Hvis Philips klarer det samme med PFL9732 blir det kanskje den likevel. Men skulle jeg kjøpt nå ville jeg ikke gått for Philipsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smak å behag.

Jeg vil si at Sony er bra tv da. Å jeg hadde tjangsen å få Sony sin tv attskillig billigere en det jeg betalte for Philipsen da. Pga. av at jeg har en i slekta som var i Japan på Sony sin fabrikk i fjor da. På grunn av jobbsamenheng. Men jeg valgte Philipsen da. Så jeg synes det sier litt. Vil ikke si noe ondt om Sony. Men jeg ville spart 10000 på å kjøpt Sony da. Det sier litt da. Å
    jeg er storfornøyd med Philipsen min. (å jeg er gla i fotball å der er Philips nede på 3. Å Sony sin ball er på vei i mål læææææææng etter med det ettersleppet)Så derfor valgte jeg Philips. Er du gla i fotball å raske bevegelser bør du sette dem side ved side å se.Da blir du ikke i tvil.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd

Jeg har hatt denne tv'n (47pfl9632) i noen uker nå, og kan ikke si meg annet enn storfornøyd. Med konsollspilling er jeg ikke plaget av "lagg", tenker ikke på det engang. Kobla derfor opp pc'n idag for å sjekke åssen det var der, og joda, tok ikke mange sekundene med musbruk før det syntes godt. For min del gikk derimot både Flatout2 og Civilization 4 greit, så det kommer som sagt ann på bruken og smak og behag hvor mye det plager deg da. Meg plager det ikke i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen forskjell på lagg på 9732 og 9632 tro? Har hørt litt begge deler; noen steder står det at disse er identiske foruten ambilighten. Andre steder, hvor de har gått i skikkelige dypdykk, blir det hevdet at det mangler en bildebehandlingschip på 9632 kontra 9732, altså er det bedre bildebehandling på 9732. Har også hørt mer klager på etterslep fra de med 9632 enn med 9732. Er ikke helt sikker på hva jeg skal tro...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om du ikke får ta med deg dansematta til butikken og ta en test (og danse-oppvisning)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Er det noen forskjell på lagg på 9732 og 9632 tro? Har hørt litt begge deler; noen steder står det at disse er identiske foruten ambilighten. Andre steder, hvor de har gått i skikkelige dypdykk, blir det hevdet at det mangler en bildebehandlingschip på 9632 kontra 9732, altså er det bedre bildebehandling på 9732. Har også hørt mer klager på etterslep fra de med 9632 enn med 9732. Er ikke helt sikker på hva jeg skal tro...

Er det ikke slik at 9732 har kortleser også da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shrek3
    Spørs om du ikke får ta med deg dansematta til butikken og ta en test (og danse-oppvisning)
    HAHAHAHAHA!!! Får sende madammen, siden det er hun som er avhengig av dansematta!:twisted:

Sitat Opprinnelig postet av warmaster
    Er det ikke slik at 9732 har kortleser også da?
    Joda, det stemmer det. Er ikke mulig å finne noen forskjeller mellom 96 og 97 på Philips sine sider, annet enn ambilight og minnekort. Likevel er jeg helt overbevist om at bildet ser bedre ut og at bildeprosesseringen er bedre på 97, da jeg har observert disse ved siden av hverandre...I tillegg er det altså noen som hevder at det mangler en chip eller lignende i 96. Sånne ting kommer jo likevel ikke frem av specs sidene.
    Uansett chip eller ikke: jeg opplever 97 som bedre, ergo kjøper jeg 97 fremfor 96!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    HAHAHAHAHA!!! Får sende madammen, siden det er hun som er avhengig av dansematta!:twisted:

Joda, det stemmer det. Er ikke mulig å finne noen forskjeller mellom 96 og 97 på Philips sine sider, annet enn ambilight og minnekort. Likevel er jeg helt overbevist om at bildet ser bedre ut og at bildeprosesseringen er bedre på 97, da jeg har observert disse ved siden av hverandre...I tillegg er det altså noen som hevder at det mangler en chip eller lignende i 96. Sånne ting kommer jo likevel ikke frem av specs sidene.
    Uansett chip eller ikke: jeg opplever 97 som bedre, ergo kjøper jeg 97 fremfor 96!
    forresten så er det vel av utseende slik at 9632 er helt svart.. mens 9732 har sølv ytters lang kanten?

W

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette stemmer også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

men i svarte f***!

nå hadde jeg ENDELIG valgt tv jeg ville ha,men så måtte det selvfølgelig være no som fører til tvil:evil:

til dere som har 9732:er dere virkelig plaget med lagg (eller hva det heter) med spillkonsoll og/eller pc?valget har falt på denne,men visst dette er tilfellet,da vet jeg ikke..da tror jeg det blir sony W3000:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lykke til med viftestøyen

Etter å ha lest litt rundt på div.forum er dette et problem på Sony.

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •