Philips 47 PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm - Er det noe galt med denne? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 258
    Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det ser ut som at det er pc-spillerne som kan oppleve lagg, ja. Konsollspillere, som meg selv, ser ikke ut til å merke noe av det, jeg har iallefall ikke opplevt antydning til det hverken i COD4 eller PGR2 på XBOX360.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Hei shrek3.
    Kan ikke du gi tilbakemelding når du har fått testet tven sammen med ps3, og gjerne et raskt racingspill, jeg tror det er der det vil være størst problemer.
    Fikk kobla opp tv'n ikveld, og jeg angrer absolutt ikke på kjøpet :-D

Har testa litt med PS3, men det må sies at jeg sikkert ikke har fått stillt inn tv'n optimalt enda.

* Begynte med Colin McRae DiRT. Syns jeg merka litt lagg, men det kan også være fordi jeg ikke har spilt det spillet på 3 uker at det føltes litt rart, for etter å ha spilt noen rally-events så la jeg ikke lenger merka til det.

* Prøvde så MotorStorm. Ingen antydning til lagg i det hele tatt.

* Prøvde deretter Uncharted (demoen), etterfulgt av Jericho (demoen). Ingen merkbar lagg her heller.

Jericho gikk i 1080p, mens de andre i 720p.

Har ikke fått testa bruk av de 3 hdmi-kontaktene samtidig.

Skal også forsøke å få kobla til pc'n en dag, og teste Flatout2 med ratt og pedaler.

Så jeg konkluderer ihvertfall for meg selv at med min type spilling så er det ikke noe problemer med lagg.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme TV som deg Shrek3 og har også spilt litt PS3/Motorstorm merket
    da ikke noe til lagg, koblet i går opp PSP med komponent kabel, faktisk
    morsomt å spille på 47" istedenfor 3,5"? som er på PSPn bildene ble
    faktisk overraskende bra med god fargemettning og rolige bilder, merket
    ikke noe til lagg heller (men jeg er ingen hardbarket "gamer" heller da)
    Testet også en UMD film og bildene var også bra, men man ser jo
    at dette er mye komprimert i forhold til f.eks DVD, men det var faktisk
    mye bedre en jeg hadde trodd på forhånd.
    Ang. fargernyanse på TVn så har jeg justert en egendefinert der
    man endrer på:
    - R-WP rød hvitnivå
    - G-WP grønn hvitnivå
    - B-WP blå hvitnivå
    - R-BL rød svartnivå
    - G-BL grønn svartnivå
    Og er ekstremt fornøyd med bildene denne TVn lager, med alle kilder
    (bortsett fra TV Norge analogt, men dette signalet er uansett borte
    om 1 år).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...
    Tydelig at dette problemet med lagg varierer fra apparat til apparat, eller fra person til person...

Er det noen som har prøvd å spille guitarhero 2, eller spill fra PC på dette fjernsynet? Skulle tro dette vil være den "ultimate" testen!? Om GH2 går greit går nok alt greit. Hadde vært morsomt å høre om noen har opplevd at dette fungerte? Den "ultimate" PC testen ville vært unreal tournament?

Er så usikker på denne laggen, men tror likevel jeg kommer til å ta sjansen, har ikke sett andre LCD skjermer med så bra prosessering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Den "ultimate" PC testen ville vært unreal tournament?
    Vel, da er det nok pc'n min det strander på og ikke tv'n er jeg redd. Min kjære pc med Amd 2100+ 1.7GHz CPU (klokka opp til 2GHz), burde vært skifta ut for lenge siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok. Da har jeg bestemt meg (tror jeg).
    Jeg kommer til å gå for en 47plf9732 og håper at jeg ikke kommer til å bli plaget av for mye av lagg-problemer.
    Har fra før en to år gammel philips 37pf9830 som det aldri har vært noe tull med, og som jeg mener har en bedre bildekvalitet enn mange av de nye lcd tvene som selges for tiden.
    Ambilight er dessuten noe som en blir avhengig av, og som absolutt forsvarer prisen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkel kåre Ja ok. Da har jeg bestemt meg (tror jeg).
    Jeg kommer til å gå for en 47plf9732
    Det har "nesten" jeg også. - Men kommer trolig til å kjøpe modellen under hos Siba. Har du funnet noe sted hvor de har denne til en "bra pris"?

Har sett en del på den videon på Dingz.no (med denne og Pioneer plasmaen), og det eneste som jeg er litt tvilende til er innsynsvinkelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innsynsvinkelen er vel minuset med philipsen, men jeg tror ikke det er et stort problem. Jeg har som sagt en philips fra før, og den har også en litt snever innsynsvinkel, men det har igrunnen aldri vært noe problem. Det er andre ting som er mye viktigere når en skal vurdere en tv (sortnivå, bildebehandling, osv), og her er det mange som har mye å lære av philips etter min mening.
    Jeg har feks. også sett litt på noen sony modeller, og jeg må si at bildebehandlingen til philips er minst et hakk bedre(mye jevnere og med mindre støy), men dette er selvsagt litt smak og behag og hvilket bilde en foretrekker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shrek3
    Vel, da er det nok pc'n min det strander på og ikke tv'n er jeg redd. Min kjære pc med Amd 2100+ 1.7GHz CPU (klokka opp til 2GHz), burde vært skifta ut for lenge siden.
    Hehehe!! Er ikke bare tv som trekker penger nei...

Sitat Opprinnelig postet av edding
    Har sett en del på den videon på Dingz.no (med denne og Pioneer plasmaen), og det eneste som jeg er litt tvilende til er innsynsvinkelen.
    Vil vel ikke få store problemer med dette da fjernsynet blir så stort at man må sitte noen meter unna. Til lenger unna fjernsynet man sitter, dess lenger ut til siden må du før du får noe særlig vinkel. Vil vel kanskje ikke være det ideelle fjernsynet å myse skrått inn på fra kjøkkenbordet(gitt at det ikke er i et annet rom selvfølgelig) da men...

Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    eg har feks. også sett litt på noen sony modeller, og jeg må si at bildebehandlingen til philips er minst et hakk bedre(mye jevnere og med mindre støy)
    Her er jeg så enig! Har funnet ut at jeg er superkresen på hakking i bildet, og det jeg har sett av dette fjernsynet kontra andre, deriblant Sony sine, skyver meg stadig nærmere Philipsen. Synes Philips er mye bedre. Hadde heller latt svart vært lilla enn å sitte å se på et fjernsyn som sliter med bildeprosesseringen.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Hehehe!! Er ikke bare tv som trekker penger nei...
    klipp

Her er jeg så enig! Har funnet ut at jeg er superkresen på hakking i bildet, og det jeg har sett av dette fjernsynet kontra andre, deriblant Sony sine, skyver meg stadig nærmere Philipsen. Synes Philips er mye bedre. Hadde heller latt svart vært lilla enn å sitte å se på et fjernsyn som sliter med bildeprosesseringen.
    Hakkete panoreringer er plagsomt ja, særlig når TVene begynner å bli så
    store. Jeg ser nok en del film med HD Natural Motion OFF (som regel
    ON når jeg ser TV sendinger), men disse TVene hakker mindre en mange
    konkurenter selv med HD Natural Motion OFF.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av hovedgrunnene til at jeg valgte nettopp denne skjermen var hakking i panoreringer, den har det ikke Jeg var veldig plaget av dette og skulle derfor ha en skjerm som uten problem tok imot og viste 1080/24p, som jeg eventuelt måtte fore den med ved hjelp av en oppgradering, men det slapp jeg; min HD-E1 sender 1080i ut og skjermen har så bra bildebehandling at jeg ikke trenger noen oppgradering, den gir helt glatte panoreringer selv ved dette signalet. Veldig godt fornøyd på dette punktet, ved siden av bildekvaliteten og ambilight-effekten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp her: får ikke 5.1 lyd fra ps3'n ut på forsterkeren. Anbefalt oppsett iflg tv-manualen er hdmi fra ps3 til tv, så digital out fra tv til forsterker. Er dette jeg prøver på, men forsterkeren sier bare PCM 48 (stereo).

Hvor har jeg bomma ?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp her: får ikke 5.1 lyd fra ps3'n ut på forsterkeren. Anbefalt oppsett iflg tv-manualen er hdmi fra ps3 til tv, så digital out fra tv til forsterker. Er dette jeg prøver på, men forsterkeren sier bare PCM 48 (stereo).

Hvor har jeg bomma ?
    Jeg fikk også stereo da jeg koblet slik, litt usikker på om TVn kan videresende
    RAW datastrøm (DD DTS) fra HDMI inngang til coax digital ut?
    Jeg gadd ikke å tukle så mye med det så jeg bruker optisk lyd ut fra PS3
    direkte til surroundforsterker. Ulempen med dette er at det ser ut til at PS3
    ikke kan sende 5.1 PCM og de nye HD lydformatene ut på optisk?
    Båndbredden på optisk/Toslink er kanskje alt for dårlig.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor har jeg bomma ?
    Når du skal sette opp en reciever, skal du følge bruksanvisninga til recieveren, ikke til tven .

Rett er, om reciever har HDMI-inn, HDMI til reciever, så hdmi videre til tv. Hvis ikke - så hdmi til tv, og optisk kabel til reciever ved siden av .

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Når du skal sette opp en reciever, skal du følge bruksanvisninga til recieveren, ikke til tven .

Rett er, om reciever har HDMI-inn, HDMI til reciever, så hdmi videre til tv. Hvis ikke - så hdmi til tv, og optisk kabel til reciever ved siden av .
    Har du en ny surroundreciver med en god HDMI switch så JA, men har du en
    eldre surroundreciver med førstegenerasjons HDMI så NEI ikke bruk den,
    de kan bl.a. ikke switch 1080P, og bildet blir dårligere selv på lavere
    oppløsninger, har en gammel surroundreciver selv, HDMI switch'en virker jo
    (ikke på 1080P selvsakt) men bildet blir ødelakt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er iallefall en TV jeg skal ta til betrakning når jeg skal ha meg ny. Men den kniver litt med andre store:
    Sony W3000 (Første TV'en som fikk meg til å sjekke ut LCD ytterligere var W2000, kom senere over Philips sine med Pixelplus 3 HD, FANTASTISK)
    Pioneer Kuro (Har noen bemerkninger, spessielt litt hakking)
    Panasonic PX og PZ (Pris/ytelse er jo helt rå på disse)

oooh mama . spennende. Men Toshiba har jo også noen å vise frem da . Masse å ta av før man velger her gitt, Metz har jo også dukket opp igjen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting å vektlegge til fordel for phillipsen er at du selv kan oppdatere firmware via usbtilkoblinga. Denne muligheten er vel litt ymse blandt de andre produsentene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung 50" Q96 plasma jeg forsåvidt er fornøyd med.
    Ser mye film, derfor har alltid plasma vært førstvalg ved valg av TV. Men nå er jeg veldig fristet for å gå for en Philips LCD pga Ambilight, Full HD, skarpere bilde og den gode bildebehandlingen på alle kilder. Jeg har både HD DVD og Blueray, så tilgangen på HD materialle er sto. I tillegg har jeg digital kabel tv.. Dere som har 9732 serien, er dere fornøyd både med bildekvaliteten på SD og filmseeing på kveldstid? Er Ambilight bare en gimikk, eller har det noe for seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ambilight

Har dette på min andre tv,jeg er blitt avhengig,så enkelt er det:lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for philipsen. No sit eg berre og ventar til prisen fell endå eit lite hakk til, så i løpet av februar sit eg nok og nyt herlegheta i stoga! Gler meg ja!!:-D Fortset gjerne å poste erfaringar, kan hende det dukkar opp noko etterkvart. Særskilt når det gjeld dette med lagg.

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •