Philips 47 PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm - Er det noe galt med denne? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 258
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heihei,
    har etter å ha lest litt rundt her og andre steder fallt ned på denne tven. Ambilight traff fruen rett i hjerterota, så plutselig var det ikke så dumt å "kaste masse penger ut vinduet på ny tv"

Er rimelig grønn hva lyd og bilde angår så mitt spørsmål er om noen har en formening om vi burde gå for en 42" eller 47". Sitteavstanden er ikke mer enn en to og en halv-tre meter. Vil 47" bli for voldsomt, eller tåler disse skjermene at en sitter tett opp til? En tur innom butikken her om dagen var både jeg og fruen overrasket over hvor pent bildet på 37"PFL9732D var selv med trynet trykket opp til panelet (ti cm) imotsetning til det meste annet av skjermer som var utstilt. Lurere altså på om en 47" vil se pen ut på relativt kort avstand. Eller er det uansett for voldsomt med 47" på denne avstanden?

Er det ellers noen som vet om en butikk i Oslo området som har 47" utstillt? Hadde vært artig å se den i aksjon, bare sett 37" så langt.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Er det noen flere som har erfaringer med denne philipsen, og spilling på fks. ps3?
    Er det virkelig så store "lagg" problemer som noen gir inntrykk av?
    Har litt vondt for å tro at toppmodellen til philips, som skal være så bra på alle områder, skal slitte med slike problemer.
    Jeg har 47PFL9632D og PS3 har spilt en del Motorstorm nå et par dager,
    har ikke merket noe til "lagg" (tidsforsinkelse) i det hele tatt, har oppdatert
    TVn med siste software 000.064.014.014
    Veldig veldig bra bilder, når man ikke sitter for langt til siden. Hadde faktisk
    ikke trodd at vanlig DVD (HDMI fra PS3) kunne bli så bra.
    Har pr. d.d. en Blue Ray film det blir jo sykt bra, men det overrasker jo ikke
    så mye, iom. at kilden er så mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt å kjøpe en Samsung M86/87 men etter å ha lest denne tråden og dingz.no sin utnevnelse til årets (2007) lcd, må jeg bare gå for PFL9732D. Problemet nå er bare at den koster så mye mere, at jeg må spare før jeg kan kjøpe. Noen som har sett 42" til under 20`?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har annonsert den til 18000 her: shg.no

Men de har den selvfølgelig ikke inne.

Ellers koster den 19995 på Siba.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morsomtnavn
    Heihei,
    har etter å ha lest litt rundt her og andre steder fallt ned på denne tven. Ambilight traff fruen rett i hjerterota, så plutselig var det ikke så dumt å "kaste masse penger ut vinduet på ny tv"

Er rimelig grønn hva lyd og bilde angår så mitt spørsmål er om noen har en formening om vi burde gå for en 42" eller 47". Sitteavstanden er ikke mer enn en to og en halv-tre meter. Vil 47" bli for voldsomt, eller tåler disse skjermene at en sitter tett opp til? En tur innom butikken her om dagen var både jeg og fruen overrasket over hvor pent bildet på 37"PFL9732D var selv med trynet trykket opp til panelet (ti cm) imotsetning til det meste annet av skjermer som var utstilt. Lurere altså på om en 47" vil se pen ut på relativt kort avstand. Eller er det uansett for voldsomt med 47" på denne avstanden?

Er det ellers noen som vet om en butikk i Oslo området som har 47" utstillt? Hadde vært artig å se den i aksjon, bare sett 37" så langt.

Rimelig grønn sjøl på dette området men jeg har en 37" på 2,5-3 meter... ville ikke hatt no særlig større.
    Er vel en tommelfingerregel som sier diagonal størrelse på tv multiplisert med 3.
    Eks 37" x 3 = 111" = 2,8 meter.

Men det virker som det som e gjengs her på forumet er jo større jo bedre, har selv opplevd at med godt bilde og høy oppløsning kan man ha ganske stor tv på kort avstand uten at det blir problem men jeg har nå ikke lyst og sitte å snu på hodet for å følge med på en fotballkamp på tv...

Noe som forøvrig er konge på Canal+ Sport HD på denne tv'n... :P

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nilz1
    Jeg hadde tenkt å kjøpe en Samsung M86/87 men etter å ha lest denne tråden og dingz.no sin utnevnelse til årets (2007) lcd, må jeg bare gå for PFL9732D. Problemet nå er bare at den koster så mye mere, at jeg må spare før jeg kan kjøpe. Noen som har sett 42" til under 20`?
    Hvis du kan klare deg uten ambilight oppover og minnekortleser så
    er 42PFL9632D ellers 100% samme TV koster fra 16.995,- hos Siba
    noen 100 lapper mer hos netonnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da er spørsmålet: Hvor mye av seeropplevelsen mister man hvis man går for den billigere modellen med ambilight kun på siden ?

Jeg kom over noen innlegg på et dansk forum som nevnte at disse tv'ene hadde irriterende pipelyder. Hvordan er det for dere som har disse modellene ? Er det et gammelt problem som nå er løst, eller er det der fortsatt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med pipingen stemmer nok ja, men dette er kun i standby. Om du har det veldig stille hjemme så hører du det, men om noen prater eller oppvaskmaskinen står på så er det ikke hørbart (ihvertfall ikke for mine ører). Plasma-pipingen til Pioneer er mye verre om du har hørt den.

Jeg har forresten en 42PFL9632 og har hatt den i ca 3 mnd nå. Jeg er meget, meget fornøyd med den, Pioneer plasma var alternativet for meg, men pga at jeg kobler mot PC og Xbox360 så falt valget på Philipsen, har ikke angret et millisekund!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noe piping på min 47PFL9632D verken i standby eller påslått.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Hvis du kan klare deg uten ambilight oppover og minnekortleser så
    er 42PFL9632D ellers 100% samme TV koster fra 16.995,- hos Siba
    noen 100 lapper mer hos netonnet.
    Dvs at 9632 har usb? Leste en eller annen plassen at man kunne spille av mediafiler direkte fra USBpå 9732?

Edit: Siba er tom for begge akkurat nå, og gidder ikke kjøpe på netbutikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9632 har usb ja. Du kan vise bilder og spille mp3 f.eks. fra en minnepinne. Men det aller viktigste er at du kan oppdatere softwaren direkte på denne porten. 9732 kan vel i tillegg spille av videofiler, men jeg tror dette er nokså begrenset med tanke på formater.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThuleAudio
    9632 har usb ja. Du kan vise bilder og spille mp3 f.eks. fra en minnepinne. Men det aller viktigste er at du kan oppdatere softwaren direkte på denne porten. 9732 kan vel i tillegg spille av videofiler, men jeg tror dette er nokså begrenset med tanke på formater.
    Kjenner at jeg er nødt til å vente til 9732 dukker opp igjen, og til en pris jeg kan klare :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Har ikke hørt noe piping på min 47PFL9632D verken i standby eller påslått.
    Har heller ikke hørt noe piping fra min 47PFL9732D.

Er kjempefornøyd med TVen og ville ikke vært foruten Ambilight også på toppen (men dette er jo da etter at jeg har blitt vant med det).

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste et sted at ambilighten gjør seg best når TV'en henger på en hvit vegg.

Noen som har den stående på fot og isåfall mister ambilighten litt av effekten da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Leste et sted at ambilighten gjør seg best når TV'en henger på en hvit vegg.

Noen som har den stående på fot og isåfall mister ambilighten litt av effekten da?
    Jeg har den stående på en fot ca 20 -25 cm ut fra en hvit vegg. Ambilighten fungerer helt utmerket. Du kan stille inn intensiteten (bl.a.) på lyset, noe som gjør at du selv bestemmer hvor sterk effekten skal være.

Selv om min står noe ut fra veggen benytter jeg ikke sterkeste intensitet, så du er overhodet ikke avhengig av å ha den på vegg.

Dog kan jeg nok tenke meg at veggen bør være hvit eller lys, men jeg har jo ikke prøvd dette på annet enn hvit vegg.

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende tv, men jeg har lest at det ikke er mulig å lagre forskjellige innstillinger til de forskjellige inngangene. Noe som er nok til at denne er uaktuell for meg.

Stemmer det??

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zedarix
    Veldig spennende tv, men jeg har lest at det ikke er mulig å lagre forskjellige innstillinger til de forskjellige inngangene. Noe som er nok til at denne er uaktuell for meg.

Stemmer det??
    Har 47PFL9632D, Nei det stemmer ikke, du må justere farge, kontrast, lys,
    skarphet osv for alle innganger + analog TV tuner (jeg bruker i dag 1 Scart
    RGB 2 stk HDMI og TV tuner). Men setter du f.eks Perfect Pixel ON på en
    HDMI inngang så er den ON på de 2 andre HDMI innganger også. Dvs noen
    innstillingerer er individuelle for hver inngang mens andre funksjoner gjelder
    flere innganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AHA
    Jeg har den stående på en fot ca 20 -25 cm ut fra en hvit vegg. Ambilighten fungerer helt utmerket. Du kan stille inn intensiteten (bl.a.) på lyset, noe som gjør at du selv bestemmer hvor sterk effekten skal være.

Selv om min står noe ut fra veggen benytter jeg ikke sterkeste intensitet, så du er overhodet ikke avhengig av å ha den på vegg.

Dog kan jeg nok tenke meg at veggen bør være hvit eller lys, men jeg har jo ikke prøvd dette på annet enn hvit vegg.
    AHA jeg ser at du har en Philips 47PFL9732, jeg lurer på hvor langt du sitter fra den. Jeg driver å vurderer 47 mot 42 tommer, sitter 3,2 meter fra tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zerax
    AHA jeg ser at du har en Philips 47PFL9732, jeg lurer på hvor langt du sitter fra den. Jeg driver å vurderer 47 mot 42 tommer, sitter 3,2 meter fra tv'en.

Det er ingen ting å tenke på engang, gå for 47 tommeren. Jeg sitter 2m. fra en 37 tommer, og det er alt for langt unna! Jeg lurer selv på en slik philips, men jeg vurderer 47" mot 52". Skal selvsagt flytte stolene litt lenger unna tven, men noe lenger enn 3 meter blir det nok ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Det er ingen ting å tenke på engang, gå for 47 tommeren. Jeg sitter 2m. fra en 37 tommer, og det er alt for langt unna! Jeg lurer selv på en slik philips, men jeg vurderer 47" mot 52". Skal selvsagt flytte stolene litt lenger unna tven, men noe lenger enn 3 meter blir det nok ikke.
    Da blir det nok en 47pfl9732, 23000 hos shg.no

Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •