Philips 47 PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm - Er det noe galt med denne? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 258
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at dingz.no kritiserer betrakningsvinkelen til denne modellen.
    Noen her som har testet dette? Hvor ille er det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette la jeg også merke til med en gang TVen kom i hus. Jeg hadde en Samsung 40M87 til låns før jeg fikk Philipsen, og Samsungen var mye bedre på dette området. Jeg tenker ikke på det nå lenger, så ille er det ikke. Men ja, det er et poeng dersom man sitter veldig skrått mot TVen. For meg veier alt det positive med denne TVen opp for denne lille "skavanken".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ille er det?
    Har sitteplasser i ca 120 grader ut fra tv..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overrasket over den labre interessen for denne TV`n. Vurderer nå LCD for første gang etter to Panasonic plasmaer.

Er det noen der ute som er følsom for "hakking" som har denne, ser at den får skryt for at den har lite av dette problemet. For meg er dette såpass viktig at jeg står over den nye Pioneer pga samme problemet (klar over at dette er kun min overfølsomhet som gjør dette og ikke kritikk av Pioneer)

Er også nysjerrig på om noen har testet denne med HD kilde med 24p.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til _Marius_:

Litt vanskelig å si hvor "ille" det er, men man ser forskjell om man setter seg litt til siden. Det man merker det på er vel stort sett at svart blir gråere. Men som sagt, dette har ikke plaget meg.

Til sebbi:

Panoreringer er et av de første tingene jeg opplevde stor forskjell på fra Samsung 40M87 som jeg hadde til låns tidligere. Jeg synes dette var plagsomt på Samsungen, mens Philipsen synes jeg flyter veldig bra. Samsungen led også av å være litt treg, slik at raske actionscener alltid ble litt "groggy". Mulig det gikk an å justere noe, men jeg hadde allerede bestemt meg for å kjøpe philipsen, så jeg orka ikke :-D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andkar4
    Jeg har fått TV'en levert i min andre leilighet den 22 okt 2007 og jeg har ennå ikke vært der, slik at jeg har fått pakket den ut.
    Skal dit neste helg - gleder meg.
    Levert til din "andre leilighet"? Har TV'n stått på trappa i 14 dager nå eller? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er nesten riktig

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Levert til din "andre leilighet"? Har TV'n stått på trappa i 14 dager nå eller? ;-)
    For å komme med en liten forklaring.
    Jeg har en leilighet på Østlandet, som jeg bruker av og til, i tillegg til at jeg bor på Sørlandet.
    Jeg har en 37PF9731 (fjorårets EISA-vinner) i Sør, denne står i med ca 2,5 meters avstand og det er meget passelig (syntes jeg).
    Jeg kjøpte derfor, i sommer, også en 37 " til min leilighet på østlandet, da avstanden her ville bli nokså samme. Det viste seg at jeg måtte flytte den til en annen vegg og fikk en avstand på ca 4.5 meter, dermed ble 37 " alt for liten og jeg solgte derfor denne(etter en ukes bruk). Etter noen vurderinger ble det til at jeg ville vente på den nye modellen (9732), og etter en runde med konemor, ble vi "enig" om 47"'eren. Desverre var bare konemor tilstede da TV'en ble levert, så den står ennå innepakket og på pall. Nå skal jeg reise bort på fredag - så nå skal det bli andre boller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konge !!!!!

47PFL9732D er nå pakket ut og har vært klar i noen dager (har ikke like god tilgang til Internett). TV'en er faktisk en klar forbedret utgave av fjorårets EISA-vinner (PF9731D), som jeg også har. Slør eksisterer ikke, kjøre på GET-decoder, den andre TV'en får signal fra en Canal Digital-decoder, så noe av forbedringen kan ligge der, uten at jeg kan bekrefte dette. Begge TV'ene er oppgitt til 3 ms, men det er praksisen som teller. Jeg antar at det er 100 Hz clear LCD og Perfect pixel HD som gjør susen.
    det som overrasket meg er at PIP er fjernet i forhold til fjorårets model, jeg kan stå over dette - men det er en praktisk detalj som savnes, når en har det fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hente min i ettermiddag - er veldig spent!!

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også bestilt denne skjermen, ambilight-greia ble for fristende

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt rått!!

Har nå hatt skjermen i hus en ukes tid og kan bare si én ting - helt rått!!

Har ikke hatt tid til noe testing eller avanserte innstillinger ennå, men selv med kun den enkle innstillingsveiviseren du får under oppstarten så vbiser TVen gnistrende farge og og et supert sortnivå med mange detaljer (ihvertfall sammenlignet med min Samsung 40M71B som henger i en annen stue).

Og Ambilight blir du jo bare hekta på.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står min inne i stua, blir oppkobling i kveld. Forferdelig treg arbeidsdagen idag, føler meg som en unge på julaften
    Har du beynt å leke med innstillinger? Ikke så lett å finne anbefalte kalibreringer for denne skjermen enda...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har jobbet så mye i det siste at jeg ikke en gang har fått tid til å åpne manualen. Har bare leilighetsvis kikket litt på noen DVD - snutter og et par TV-programmer. Kikket litt på fotball i går, jeg så ihvertfall ikke noe tegn til etterslep. Bildene fra digital GET-box er helt supre.

Sjekket såvidt betraktingsvinkelen. Synes ikke den var dårlig, den blir ihvertfall ikke noe problem innenfor det området vi har sitteplassene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThuleAudio
    For å legge til enda noen positive sider i tillegg til roarkr's innlegg, så vil jeg trekke fram:
    -Oppdatering av firmware er en lek, plug and play
    En av de beste posetive sidene synes jeg, og de kommer med oppdateringer også :-) veldig enkelt og greit.
    Er vel ingen andre produsenter som gjør dette like enkelt, de fleste må man levere til service.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet litt med HD DVD i går kveld, rett og slett nydelig bilde og endelig helt glatte panoreringer, selv med HD-E1 som "bare" gir 1080i, rett og slett deilig å slippe den hakkingen jeg hadde før Sortnivået virker også å være veldig bra og ambilighten skaper en ekstra piff i stemningen, veldig behagelig:-D
    Må til med litt mer nøyaktig kalibrering, så blir nok alt perfekt, veldig fornøyd så langt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D har til låns en slik tv,hadde en Panasonic 42PZ70 hvor kjøpet ble hevet etter at tv for andre gang måtte på reise.
    Var fast bestemt på en annen Panasonic Plasma,men etter å ha tittet på denne litt i går kveld så er jeg jammen ikke sikker.
    Har heller ikke justert noe videre,ble bare fasinert hvor flott å rolig bilde
    er selv på standard sattelittsignaler.Ingen slør her,å ingen rykking i bildet,det er det første en legger merke til,jeg er imponert:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne !
    Men stusser litt på innsynsvinkelen, ca hvor mange grader ut på siden må en før bilde blir merkbart dårligere ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må utenfor området som du normalt ser på TV. Dvs, ingen praktisk betydning spør du meg.
    TV'n er TOPP! Tror ikke du får noe særlig bedre med dagens teknologi.

roakr

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk , ser de har den på Elkjøp får ta meg en tur å sjekke den ut
    --
    Er panelet og billedbehandlig identisk på 9732 og 9632 ?

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde bl.a. 42PFL9732D og 52PFL9632D (52" har faktisk et panel med
    enda bedre kontrast en 37" 42" og 47") på SmartClub Alnabru forige helg.
    52PFL9632D imponerte meg veldig, nydelig design også.
    NetOnNet*- . har også greie priser på disse
    frakt (pall hjem ved døra) ser ut til å være 499,-NOK.

Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •