Philips 47 PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm - Er det noe galt med denne? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 258
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser forresten at 9703 har perfect colors, noko som 9603 ikkje har, så nok ein ting som skil dei, ikkje berre ambilight.

Ser at 9603 har lagt seg 1000-1500kr under 9632, medan 9703 er 5000kr dyrare enn forgjengaren 9732.

Utan å ha sett nøye på det, virkar det som 9603 pr. dags dato er det beste kjøpet av desse 4, og elkjøp er i skrivande stund billigast.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksisterer det noen tester på de nyeste Philips LCD-skjermene? Noen som kan være snille og legge en link eller to evt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Ser forresten at 9703 har perfect colors, noko som 9603 ikkje har, så nok ein ting som skil dei, ikkje berre ambilight.

Ser at 9603 har lagt seg 1000-1500kr under 9632, medan 9703 er 5000kr dyrare enn forgjengaren 9732.

Utan å ha sett nøye på det, virkar det som 9603 pr. dags dato er det beste kjøpet av desse 4, og elkjøp er i skrivande stund billigast.
    I følge mine opplysninger så har 9603 perfekt colurs,men den har ikke Wide Color Gamut.
    Jeg venter på 42PFL9603H om alt går bra i slutten av denne uka.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan

Må føye til at 9703 serien har en universal fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...fann ikkje perfect colors på 9603 på siden til Philips, men det vil i så fall ikkje vera fyrste gong desse sidene ikkje stemmer

Vil og nemne at 9703 har gått ned ein del i det siste og ligg no på ende i overkant av 18000, berre ein snau høvding dyrare enn veslebror; 9732.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett,det står ikke på siden deres,jeg har disse opplysningene
    fra 2008 katalogen til Philips,venter i spenning om jeg får den denne uka.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det noen som vet om 9603/9703 vil bli støttet av RiksTV - de har jo innebygd MPEG4 DVB-T støtte, så det burde vel fungere...
    På elkjøp mente de hardnakket at det ikke var støttet, at det kun var MPEG2 støtte og viste meg informasjonen som de hadde lagt inn i sine systemer som "aldri var feil"...
    Jeg mener at det må fungere, og at TVen med tid også vil kunne bli godkjent som RIKS-TV dekoder..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...Har ikkje gått ned mykje, men netonnet har no 9603 til 14750,-. Førebels har prisutviklinga på denne modellen samsvart bra med den vanvittig raske nedgangen det var på sony W3000. Gladnyhende for alle som vil ha ambilight i stova!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Masse info om Philips

Ligger mye teknisk info her om man leter.
    Index of /files

Eks: Index of /files/4
    Her ligger info om TV'er på 4x tommer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eskil@skoglund.org
    Hei, er det noen som vet om 9603/9703 vil bli støttet av RiksTV - de har jo innebygd MPEG4 DVB-T støtte, så det burde vel fungere...
    På elkjøp mente de hardnakket at det ikke var støttet, at det kun var MPEG2 støtte og viste meg informasjonen som de hadde lagt inn i sine systemer som "aldri var feil"...
    Jeg mener at det må fungere, og at TVen med tid også vil kunne bli godkjent som RIKS-TV dekoder..
    De modellene du nevner med betegnelse H støtter MPEG4 men de er ikke godkjent,men jeg har forstått at det går ann å få tak i CA mudul.Modellenne med D i betegnelsen støtter bare MPEG2.
    Min 9603H kommer ikke før ut i neste mnd.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De modellene som slutter med H skal kunne ta inn NRK1, 2, 3 + eventuelt
    lokalTV i det nye digitale bakkenettet "rett ut av eske". Det svarte Philips
    da jeg spurte.
    TV2 og de andre kanalene får du vel ikke før H modellene eventuelt blir
    godkjent av RiksTV.

Elkjøp har annonsert 42PFL9303D og den virker ikke i bakkenettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    De modellene som slutter med H skal kunne ta inn NRK1, 2, 3 + eventuelt
    lokalTV i det nye digitale bakkenettet "rett ut av eske". Det svarte Philips
    da jeg spurte.
    TV2 og de andre kanalene får du vel ikke før H modellene eventuelt blir
    godkjent av RiksTV.

Elkjøp har annonsert 42PFL9303D og den virker ikke i bakkenettet.
    Du har sikkert rett angående om motagelse av nakkenett med denne.
    Jeg har omgjort min bestilling til PFL9730H,men den kommer ikke før i juli.
    Har ikke sett test på 96/97 serien ennå,har noe andre det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Broren min har nettopp kjøpt ein philips 42pfl9603, og fekk testen den ut på EM sendingen på TV2 sport HD i dag (fredag). Bildene var berre fantastiske. Eg kjørte den på den rimelige lille HD boksen frå canal digital.
    Det eg la spesielt merke til var når ballen var i lufta i for eks. ein langpasning eller utspark frå keeper så flimra ballen litt (litt etterslep). Men dette varierte i grad gjennom heile kampen. Men utanom det så var det glimrande flyt på spelarane og i bildet generelt.
    Når det var pause, når det var frå studio så hoppa bildet litt (litt skjelvingar mitt på skjermen).
    Eg veit ikkje om dette har med canal digital sin billige HD tuner å gjøre eller noko forstyrelsar i hdmi kabelen til tv'en.
    Eg skal teste BBC sin HD sending i morgen for å sjå om det er samme problemet der med ballen, så gir eg tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som er interessert i min 42PFL9732D/10?
    6mnd gammel med kvittering!
    Tv`n er helt rå!
    Skal ha meg hakket større så da blir det 47 tommer 9703!

Selger ikke under 10000!

Kontakt rudalhei@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk testa tv'en 9603 på Hellas - Russland, og der var det litt betre, men eg synst dette er ein liten svakheit på tv'en. Eg veit ikkje om dette blir betra gjennom oppdateringar via USB minnepinne seinare. Og i tillegg så synst eg ikkje svartheitsnivået er så bra på den. Litt for lyse bilder sjølv kor mykje eg har stilt på den, men innsynsvinkelen er ein del betre enn på 9632.
    Det hadde vert greitt med nokre andre tips som har kjøpt seg denne tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det eg la spesielt merke til var når ballen var i lufta i for eks. ein langpasning eller utspark frå keeper så flimra ballen litt (litt etterslep). "

Slå av alle hjelpekretser når du kjører HD. Bildet ( og ballen) blir perfekt.
    En trenger ikke disse bildeforbedringskretsene når en kjører HD.
    Jeg har deaktivert de fleste selv på vanlige digitale sendinger fra Canal Digital.
    Denne TV'en (Philips 42PFL9603D) er fantastisk. Et røverkjøp!

Den er mye bedre enn alle andre TV'er jeg har hatt erfaring med.
    I min familie og vennegruppe sitter de med nye Sony, Pioneer og Panasonic, men ingen kan måle seg med denne. Alle kjører samme kilde, Canal Digital.
    Jeg bruker den også mye som PC-skjerm, og den er imponerende også her med 1080p 60Hz.

"Og i tillegg så synst eg ikkje svartheitsnivået er så bra på den. Litt for lyse bilder sjølv kor mykje eg har stilt på den, men innsynsvinkelen er ein del betre enn på 9632. "

Du har nok justert den litt feil. Svartnivået er klart det beste sammelignet med andre LCD TV'er. For lyst bilde ?? Denne TV'en skal ha høy kontrast, litt over middels lys og litt under middels farge, og skarphet mellom 5-7. Prøv deg frem, gjerne med en calibrerings-DVD, som du kan finne på nettet.

Med 4 stk. HDMI kontakter, bruker jeg kun HDMI fra alle kilder.

Newcomer drhillbilly@hotmail.com sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener Sil3nt med at minus med philips skjerm er quote "100 ms (0,1sec) forsinkelse fra pc/ konsoll".

Kan noen forklare meg hvorfor denne skjermen har dette, og hvilken skjermer som ikke har det? Ser etter en skjerm hovedsakelig for pc/konsoll bruk, og input delay frister ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drhillbilly@hotmail.com
    Hva mener Sil3nt med at minus med philips skjerm er quote "100 ms (0,1sec) forsinkelse fra pc/ konsoll".

Kan noen forklare meg hvorfor denne skjermen har dette, og hvilken skjermer som ikke har det? Ser etter en skjerm hovedsakelig for pc/konsoll bruk, og input delay frister ikke
    Du må konfigurere HDMI inngangen som du bruker til PC slik at du slår av alle hjelpekretser, slik en skal gjøre i forbindelse med PC-bruk.

Da får du ingen forsinkelse.
    Dersom du kjører lyden fra TV, får en uansett aldri noen tidsforsinkelse.

Bruker min daglig som PC-skerm.

Tidsforsinkelse (lyden kommer litt tidligere enn bildet) kan oppstå derson en kjører lyd fra kilden til Surround- eller stereo-anlegget og bildet via HDMI til TV som har hjelpekretser aktivert.

Har knall bilde fra alle mine kilder UTEN noen hjelpekretser.
    Alt går via HDMI 1080p +PC inngang 1080p 60Hz

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en Philips 42PFL9603D fra netonnet nå Er så spent Håper det er et knall TV

Tenkte det var likegreit å bestille på nettet for da får jeg den på døren Dessuten så jeg at elkjøp ikke har denne på lager nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å kutte ut hjelpekretsene på HD sendinger og då fungerte det optimalt.
    Har bare eit spørsmål når det gjelder å se Blu-ray filmer på PS3. Skal du velge hdmi utgangen som spillkonsoll eller bluray spiller, og spill som idealinnstilling?

Er litt forvirra fordi det er så mange innstillinger.

Mvh,

roger14

Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •