Philips 47 PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm - Er det noe galt med denne? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 258
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har utrolig lyst på denne TVen, men det er ikke så lett å bestemme seg med alle sine egne erfaringer....Noen sier at det omtrent er den beste Tven på markede, mens andre sier den har masse feil.
    Så langt har det stått mellom denne Philipsen og Sony sin X3500 modell som så og si er en av sonys beste mot en av philips beste, og omtrent i samme prisklasse. Trenger litt hjelp til å bestemme meg for hvilket jeg skal velge. Kansje litt dumt å spørre innpå tråden til philips da kansje mangen liker dette godt, men jaja. Det egentlig philips jeg har mest på hjernen. Det jeg har lagt merke til er at philipsen her har:
    +++++++++++++Plussside+++++++++++++++
    *Null "hakking"
    *Godt sortnivå
    *14 bit panel?
    *Amilight, som skal forbedre inntrykket av sortnivået
    *God Bildebehandling
    *100hz/3ms/1080p24 1:1 Pixelmaping
    ------------------Minusside-------------------
    * 1200:1 konstrast (trenger ikke å ha så mye å si, men har litt og virket lite på en så ny model)
    *Dårlig innsynsvinkel
    *Ingen PC tilkobling , utenom hdmi
    *100 ms (0,1sec) forsinkelse fra pc/ konsoll

+++++++Sonys plusside+++++++++++++++
    *Noe av det beste sortnivået som er på LCD
    *2000:1 kontrast
    *God Bildebehandlig
    *Pc tilkobling
    *10 bit panel
    *100hz/8ms/1080p(24?)
    *Et tv som blir anbefalt av de fleste
    ---------minusside----------------------
    *"hakking" ved panorering
    * tegn til etterslep (har jeg lest på et par forum, vet ikke sikkert, så mangen kan være uening i dette)

Sony er også klargjort for riks TV, men liker ikke å putte ekstra ting i tven.
    Føler at det blir det samme som å kjøpe TV med innebygget videospiller :P
    Philips har usb tilkobling som er grei til firmware oppgradering. Begge er full HD.
    Andre erfaringer er at 100ms forsinkelse ikke er så stort problem (hvis du ikke er harcore gamer) i forhold til Sonys "hakking" ved panoreringer.
    Philips har skarpere bilde (pixel pluss teknologien), mens sony har mykere bilde.
    Philips specs er bedre på alt utenom konstrasten og det at den ikke har PC inngang. Men det virker som den har mer negative sider en Sonyen. Jeg var klar for Philipsen, men sonyen var det så mye snakk om så jeg måtte skjekke den og nå er jeg ikke sikker. Spesielt når den eneste philipsen de har på utstilling i Bergen bare hadde SD signal og stod på gulvet, og det ikke finnes noe av Sonys model her (som jeg har funnet ut av da) hvis noen vet er det bare å si i fra =)
    Det ble litt mye, men nå har jeg også laget et lite sammendrag av de to =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Sony er også klargjort for riks TV, men liker ikke å putte ekstra ting i tven.
    Føler at det blir det samme som å kjøpe TV med innebygget videospiller :P"

Philips har også innebygget tune/mottaker men støtter ikke det norske bakkenett..så hær får du en innebygget "videospiller" som ikke er brukbar

jeg har også vurdert sterkt denne tv'n og sony sin,jeg var såå nær ved å kjøpe men så ble det rot med feriepenger:? ..det er utvilsom en meget god tv,men nå blir jeg å gå for den nye Panasonic plasma-tv'n som kommer:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikkje mogeleg å få i pose og sekk har eg funne ut.

Kjem stort sett an på kva du er ute etter, og kva som betyr noko. Har du ikkje noko mot den vesle panoreringshakkinga du får på sonyen, og stort sett alle andre LCD og plasma modellar, er det lite å lure på i mine augo; då bør sonyen sigle opp som vinnar.

Om du er som meg, allergisk mot hakking i biletet, vert det meir å ta hensyn til. Då må alle svakhetane med etterslep og innsynsvinkelen til Philipsen vurderast nøyare. Oppgjeven kontrast har lite betydning, då Philipsen leverar knallgode bilete, noko av det aller beste vil eg påstå. I tillegg vil eg nemne at Philipsen er noko av det ypperste på SD signal, samt at det er glimrande på HD signal.

Ellers vil eg nemne at Philips har nye modellar på gang. Desse skal visstnok sleppast i mai, og om du tek utgangspunkt i dollarprisen og gangar med den magiske tieren, kan det sjå ut som om prisane vil verta noko hyggjelegare og. Her er det og snakk om moellar fullspekka med teknologi, samt ambilight og ny premiert design. Kan nok hende pengane mine ikkje har rukke å brenne opp lommeboka mi før me år sett desse herleghetane i forretninga.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oj oj oj!dæven nye Philips virker fristende,uimotståelig lekker..prisen på 52"ser heller ikke ut til å bli så gal..digga BLU-RAY spillern også,såg veldig lekker ut..nå blir man i tvil igjen på hva man skal velge..:evil: vel vel..time will show,hvertfall spennende å være tv kjøper i disse dager:-D

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæsken, da blir det en 52" av den typen. De var fine....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokså lekre greier dette ja.
    Får håpe dei har behalde same kvalitetane som i forrige serien, samt luka bort problemet med lagg. Om dei i tillegg får betre innsynsvinkel, noko som betyr mindre for min del, er det ingen tvil kva for fjernsyn som kjem til å stå i stoga mi før sumaren. Då skal det godt gjerast for noko fjernsyn som helst å matche dette, det vera seg LCD eller plasma.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt skjønne det med innsynsvinkelen jeg. Har en 37" PHILIPS nå og synes ikke den er dårlig, ser mye fra siden når jeg i tillegg driver med pcèn

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olliver
    Philips har også innebygget tune/mottaker men støtter ikke det norske bakkenett..så hær får du en innebygget "videospiller" som ikke er brukbar
    Ja vet at begge har, men bare Sony funker i Norge. Det jeg mente var at jeg ikke mente at det hadde noe å si for meg, da jeg ikke liker at en tv skal drive på med ekstra "innebygde" greier.
    Jaja, uansett så ser Philips 52 PFL7603D sexy ut :P og med litt mer forbedringer og kansje løsninger på problemene med "lagg" og innsynsvinkel blir det nok ingen grunn for noen at den ikke skal henge på veggene til folk.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sil3nt
    Ja vet at begge har, men bare Sony funker i Norge. Det jeg mente var at jeg ikke mente at det hadde noe å si for meg, da jeg ikke liker at en tv skal drive på med ekstra "innebygde" greier.
    Jaja, uansett så ser Philips 52 PFL7603D sexy ut :P og med litt mer forbedringer og kansje løsninger på problemene med "lagg" og innsynsvinkel blir det nok ingen grunn for noen at den ikke skal henge på veggene til folk.
    Pent design på de nye skjermene også, men dette blir neppe toppmodellene
    til Philips. De mangler bl.a. Perfect Pixel (har pixel plus 3).
    Toppmodellene til Philips vil nok også i fremtiden ha et typenr. som inneholder
    tallet 9 f.eks. 52PFL9XXX, som de har hatt i mange år.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mogeleg du har rett Halvor, men er det ikkje forskjell på Pixelplus 3 og Pixelplus 3 HD, som denne modellen har?

Det står og i den svenske artikkelen at dette er den nye high-end serien til Philips, og ord som "flaggskip" vert og brukt.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Mogeleg du har rett Halvor, men er det ikkje forskjell på Pixelplus 3 og Pixelplus 3 HD, som denne modellen har?

Det står og i den svenske artikkelen at dette er den nye high-end serien til Philips, og ord som "flaggskip" vert og brukt.
    Trodde at Philips bare hadde en type Pixelplus 3, men mulig jeg tar feil.
    Uansett 47pfl9532d (som er en utgått modell) hadde også Pixelplus 3 HD.
    http://www.p4c.philips.com/files/4/4...10_pss_nor.pdf

Ser også at Home - Royal Philips har lagt inn den nye 42pfl7603d på siden.
    http://www.p4c.philips.com/files/4/4...12_pss_nor.pdf
    30000:1 i dynamisk kontrast er vel også nytt fra Philips på LCD.

Jeg så også at den Svenske nettsiden skrev high-end og flaggskip, men mener
    det ikke er helt riktig, kanskje pr. d.d. på panel (høy kontrast), men ikke på
    bildebehandling. Det vil kanskje komme modeller senere med samme panel og
    Perfect Pixel ?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten svare meg selv på denne, da det ser ut som om USA versjonen av
    pfl7603d får full pakke med Perfect Pixel, 120Hz Clear LCD og 2ms responstid.
    Nb. Philips har hatt trykkfeil i brosjyrer tidligere, så vi kan bli lurt her.
    Men er dette riktig stemmer high-end og flaggskip bedre:
    http://www.p4c.philips.com/files/4/4...27_pss_aen.pdf

Ganske ulike data fra "ribbet" EU variant i forrige post.

Ser også ut til at det vil komme en 57" variant av disse når en ser på bruksanvisning:
    http://www.p4c.philips.com/files/4/4...27_dfu_aen.pdf

ps. PFL7603D serien burde sikkert hatt egen tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware-oppdatering til 96 og 97-serien lagt ut. Versjon 000.064.014.017 ligger nå ute på philips sine hjemmesider.

Jeg var forresten en tur på Tenerife i påsken. Var innom en elektrobutikk der, fikk sett den nye TVen med ambilight i rammen. Ganske stilig, men samtidig ganske harry og lavalampe-aktig

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    37PFL9732D fikk veldig bra test i siste Hjemmekino, nr.4.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware-oppdatering til 96 og 97-serien lagt ut igjen. Versjon 000.064.014.018 ligger nå ute på philips sine hjemmesider.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som ikke klarer hakking i panonreringer, kan dere ikke gå på kino heller? Det er tross alt bare 24 bilder i sekundet på en vanlig film? Jeg synes ting ser helt unaturlig ut når en "smoother" ut bevegelsene med 100hz, interpolerte mellomframes osv..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24 bilder i sekundet er alt for lite JA, og er den største svakheten med film på
    Kino. Men det er en standard over hele verden, så Kino med fler bilder
    pr. sek. på film blir helt sikkert ikke aktuelt på mange år.
    Men jeg vil påstå at begrensningen på 24 bilder/sek. ikke er hovedårsaken
    til at en del flatskjermer hakker, fordi noen av de hakker mer en kino/film.

Jeg mener jo da selfølgelig at hakking er unaturlig, fordi det man ser LIVE
    ikke hakker. Men bevegelsesforbedrings kretsene i TV kan noen ganger lage
    andre iriterende artefakter i bildet, som f.eks. glorier rundt objekter som
    beveger seg i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at denne tv har gått opp igjen i pris,tror dere denne vil synke igjen til rundt 20 000 eller er det ikke noe vits i å vente på det?Nå er det ingen steder som har denne til rundt 25 000 heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Ser at denne tv har gått opp igjen i pris,tror dere denne vil synke igjen til rundt 20 000 eller er det ikke noe vits i å vente på det?Nå er det ingen steder som har denne til rundt 25 000 heller.
    Ser Elkjøp selger 42PFL9603D til 14.995,-
    Dette må da være ett bedre kjøp enn 9732?
    Noen som har erfaringer med den nye fra Philips?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vera meir naturleg å samanlikne prisen med 9632, sidan det som er forskjellen på 97.. og 96.. er ambilight: 96.. tokanals, 97.. surround. Er vel stort sett dette som utgjer prisforskjellen. Dyre lamper...

Har ikkje fått sett på dei nye enno, berre dei nye i 70.. serien. Desse, som skal vera eit lite hakk under 90.. serien, hadde like bra bilete som 9632. Har ikkje fått tid til å sjå nøye på det enno, så eg veit ikkje kor bra prosesseringa er. Så biletmessig vil eg tru 9603 er minst like bra som forgjengaren, og etter det eg har lese i andre forum er det minst like bra på prosessering og, samt at det har fått ein ny game mode som fjernar lag problemet som fans på 9632/9732.

Ser nesten ut som dette blir som med MD spelarane til Sony: Hugsar når den fyrste kom, den var svindyr, og den forblei svindyr uansett kor mange nye modellar sony pressa fram. Året etter var denne fyrste spelaren den dyraste dei hadde, sjølv om dei andre var betre på både lyd og funksjonar. Etter å ha spurt meg litt rundt om dette var svaret eg fekk at grunnen var at dei hadde brukt dyre delar til den fyrste og at den hadde vore dyr å produsere sidan dei ikkje hadde eit godt nok utvikla samleband enno. Med nyare teknologi kunne dei produsere mykje rimelegare, noko som kom med dei nye modellane. Kan nesten virke som dette er litt tilfelle med Philips her og, sidan 9632/9732 var banebrytande med tanke på prosesseringsteknologien i apparata.

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •