Philips 47 PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm - Er det noe galt med denne? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 258
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter å ha fulgt denne tråden, tok jeg valget, og kjøpte meg en 47PFL9632D. Fikk den for en uke siden, og er meget fornøyd. MEN...en detalj irriterer meg:
    Innimellom "hopper/rister" enkeltdetaljer i bildet: F.eks logoen oppe i hjørnet til VOOM-HD, eller enkeltdetaljer i animasjonsfilmer. Noen andre som opplever dette?

Newcomer Schøyen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet dette ikke har noe med denne tråden og gjøre men jeg må bare spør.
    Jeg vurdere og kjøpe 47 9732D eller 9632D.
    Tven jeg har i dag har jeg koblet pcen med en 10m lang VGA kabel.

Og som alle sikkert vet så er der ikke vga inngang på denne tven. Vet at der er en adapter fra DVI til VGA og DVI HDMI og motsatt, men kan jeg bruke to adaptere fra VGA til DVI til HDMI og bruke den 10m lange vga kabelen som jeg har?

Har hørt at HDMI ikke bør være lenger enn 5m hvis du ikke bruker en forsterker reapeater?

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde ikke by på noen problemer med 10m HDMI bare kvaliteten på kabelen er god. Men jeg ville bytta vga kabelen med HDMI og konvertert bare en gang. VGA-HDMI .

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schøyen
    Jeg vet dette ikke har noe med denne tråden og gjøre men jeg må bare spør.
    Jeg vurdere og kjøpe 47 9732D eller 9632D.
    Tven jeg har i dag har jeg koblet pcen med en 10m lang VGA kabel.

Og som alle sikkert vet så er der ikke vga inngang på denne tven. Vet at der er en adapter fra DVI til VGA og DVI HDMI og motsatt, men kan jeg bruke to adaptere fra VGA til DVI til HDMI og bruke den 10m lange vga kabelen som jeg har?

Har hørt at HDMI ikke bør være lenger enn 5m hvis du ikke bruker en forsterker reapeater?

:-D
    Du må nok ha DVI ut på PCn din for å få dette til å virke, med overgang til
    HDMI. Vanlig VGA fra DSUB kontakten på PCn er bare et analogt signal som
    HDMI ikke kan ta i mot. (DVI kontakt ut fra PC kan inneholde både analogt
    signal og digitalt signal, disse signalene er fysisk adskilt på forskjellige pinner/kontakter)

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar :-D

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schøyen
    Takker for svar :-D
    Hvis du har komponent video (3 RCA kontakter) ut på skjermkortet ditt så
    kan det også virke med godt resultat, dette signalet kan også sendes i
    ganske lange kabelstrekk og overføre HD. Kjenner en som bruker dette
    mellom HTPC og en Plasma TV med bra resultat, men jeg har ikke testet det
    på disse Philips skjermene.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med og velge 9732D EISA vinneren og Sony sin 46X3500.
    Vil bruke tven til Xbox 360 og film via PC.
    Har lest en god del tester og begge tven er veldig bra. Men ifølge hdtest.co.uk så er Sony`en årets tv av div. velgere.
    Tester i Cnet.com sier også denne (46X3500) er bedre.
    Noen synspunkter rundt dette?
    Takker for svar. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil påstå at begge fjernsyna er knall, men dei har svakhetar begge to.

Philipsen har det, etterkvart, så kjente problemet med lagg. Kor mykje dette vil påverke deg kjem litt an på korleis du spelar.
    Noko svak betraktningsvinkel.

Sonyen har litt problem med hakking i prosseseringane. Ikkje så ille som W3000, men meir enn Philipsen som er så å seie "fri" for den slags.

Ellers er sonyen hakket dyrare, men har litt betre fargar og djubde i biletet, synest eg. Betre svart nivå. Betre på HDsignal enn Philipsen. Betre betraktningsvinkel.

Philipsen på si side, har ambilight. Ambilighten gjer det geniale at den aukar svartnivået betrakteleg, sidan det er ei ljoskjelde rett ved sidan av biletet. Spørsmålet er vel om du likar ambilight eller ei. Eg synest det er heilt rått!!
    Philipsen har si sterkaste side på SD signal, der den er noko av det ypperste som er å framdrive.

Reis i forretning og sjå på dei, gjerne side om side, dersom mogeleg. Lefdahl har begge trur eg. Prøv med alle mogelege signalkjelder og innstillingar. Til sjuande og sist er det augo dine som skal betrakte fjernsynet i, forhåpentlegvis, ein del år framover.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    standardkommentaren når jeg har "filmbesøk"; "for et sinnsvakt skarpt bilde" og det er bare på vanlig dvd
    Jeg er iallefall kjempefornøyd med min philips, men i forhold til forrige poster, så synes jeg det er på hd-kilder den virkelig kommer til sin rett, hd dvd og xbox360 gir utrolig skarpe bilder og i kombinasjon med ambilight så blir det helt rått. Skjerm som bør sjekkes ut før du bestemmer deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg bare spørre (selv om dette ikke er en prisjakt-tråd), siden det er så mange som er aktive i tråden som nå har kjøpt TV; hvor mye har dere betalt for 47PFL9732D/10 (+ evt frakt) og hvor har dere kjøpt fra?

Var på min lokale Expert i går og de skulle ha 25 k for 42", pris på 47" hadde de ikke. Når jeg f.eks. går på SHG og ser en pris på 47": 22.335 + 995,- i frakt, er det jo liten tvil om at jeg kommer til å kjøpe på nett. Et annet eksempel på pris er netonnet som tar 23.190 for TV og 499,- i frakt. Synd at ikke kjedebutikkene kan fire på prisen når man eksemplifiserer prisnivået på nett. Skjønner at ikke en vanlig butikk kan ha samme pris som nettbaserte butikker, men jeg ville kjøpt av en lokal forhandler hvis forskjellen bare var et par tusenlapper (og ikke 7-8 tusen).

Håper jeg ikke saboterer for trådstarter ved å komme med en prisdiskusjon, isåfall kan jeg uten problemer flytte/slette innlegget

Mvh
    Knut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte 24`for min 47PFL9632D hos Euronics for 14 dager siden. Kunne fått den til samme pris hos Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris på 47PFL9732

Var innom expert på økern i dag og så litt på nevnte tv'er...
    mener at prisen der for 47PFL9732 var 26990,- (med forbehold om feil)
    kan man forvente at prisen på denne tv snart begynner å dale litt iom at den har vært en liten stund på markedet nå, at det lønner seg å ha litt is i magen?

fikk forståelsen av at denne tv har høytalere rundt hele ramma, og at lyden skulle være så mye bedre enn andre tv'er. stemmer dette?

har fra før en 9830 som har pip(bilde i bilde)
    hvorfor i all verden har philips fjernet denne på 47PFL9732?
    å ikke egen pc inngang heller...

forøvrig en stilig tv og sikkert en av de beste

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philipsen har fått ein del pepar for dårleg lyd, så eg trur nok ikkje du bør forvente noko stor oppleving...Jamnt over greie fjernsynshøgtalarar etter det eg har høyrt/erfart. Ikkje det valdsame "trøkket" kan u sei...

Sit sjølv og avventar prisnedgang på denne skjermen. Den har ligge på same pris no sidan nyttår i alle fall; ein stad mellom 17K og 20K om du handlar på nett. Ser spesielt W3000 har dala noko heilt kriminelt sidan lansering, og har gått ned nesten ein tusen lapp i veka har eg inntrykk av...Einaste som ser ut til å ha stagnert denne prisnedgangen ørlitt no i det siste er pakkepris med rikstv pakka.
    Bør vera eit spørsmål om tid no før noko skjer, men eg likar ikkje at einaste som greier å koma ned mot 17K er utanlandske nettbutikkar som SHG og Pixmania

Kan vel vera at Philipsen rett og slett sel for dårleg. Dei har eit noko frynsete rykte innan flatskjerm, sidan dei fyrste skjermane dei slapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler dere andre her inne tv`n til surround anlegget?

Forslaget til Philips er jo at all lyd skal gå via digitalutgangen på tv "display synchronized".

Mitt problem er at min 3 år gamle Pioneer DVD (DVR520H) har kun optisk lydutgang, og det er ingen optisk lydinngang bak på tv. Har ikke lyst til å bruke scart slik Philips foreslår, men heller kjøre den optiske rett inn på forsterkeren. Og for meg oppstår da problem nr.2: lyd vil ikke stemme med bilde, siden den gamle (4 år) forsterkeren min ikke har "time-delay". :?

Vurderer å kjøpe ny forsterker (Yamaha RX-V1800) der all lyd og bilde kjøres inn, og med kun en HDMI ut fra forsterker til tv. Den klarer "lipsync". (Men i så fall, skulle jeg med en slik løsning også ha brukt den digitale lydutgangen på TV`n tilbake på forsterkeren for best mulig resultat?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pathduck
    Hvordan kobler dere andre her inne tv`n til surround anlegget?

Forslaget til Philips er jo at all lyd skal gå via digitalutgangen på tv "display synchronized".

Mitt problem er at min 3 år gamle Pioneer DVD (DVR520H) har kun optisk lydutgang, og det er ingen optisk lydinngang bak på tv. Har ikke lyst til å bruke scart slik Philips foreslår, men heller kjøre den optiske rett inn på forsterkeren. Og for meg oppstår da problem nr.2: lyd vil ikke stemme med bilde, siden den gamle (4 år) forsterkeren min ikke har "time-delay". :?

Vurderer å kjøpe ny forsterker (Yamaha RX-V1800) der all lyd og bilde kjøres inn, og med kun en HDMI ut fra forsterker til tv. Den klarer "lipsync". (Men i så fall, skulle jeg med en slik løsning også ha brukt den digitale lydutgangen på TV`n tilbake på forsterkeren for best mulig resultat?
    Hvis du kobler alle signalkilder via forsterker med HDMI, er den digitale
    utgangen på TVn bare nødvendig å bruke hvis du bruker den interne
    TV tuneren og vil ha lyd over til forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par sider tilbake i Philips 37/42/47 PFL9632/9732 Thread - Page 147 - AVForums er det visst noen som har problemer med hdmi mellom yamaha reciver og phillips tv'n. Har også vurdert den yamahaen, men bør helst funke da. Phillips hadde visst prata om noe nytt firmware i februar, men ser ikke ut som det kommer..

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Philips 47 PFL9732D bestilt 23 500,- levert fra netonnet.no :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heldige du...nesten litt misunnelig jeg :-D

den prisen der, er det ferdig levert på dør med alt inkludert?
    hvordan blir det med en evt reklamasjon i tilfelle feil, må man sjøl da mase og pese for å få sendt tv hit eller dit?

sikler fælt på en sånn altså

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levert på dør koster den 23 190,- + 499,- altså 23 689,- skulle det skje noe med tven så antar jeg at du tar kontakt med, i mitt tilfelle netonnet.
    Så får du vel beskjed om å sende den til dem eller Philips. Eller kansje bare direkte kontakt med Philips.

Litt viktig og ta vare på embalasjen i tilfelle du må sende den en eller annen gang, men slike produkter går som regel ikke i stykker av seg selv...
    Det er en svensk nettbutikk som har holdt på siden 1999 de har god kundeservice utifra min erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er viktig å passe på embalasjen

En håper altid at utstyr en kjøper ikke skal gå i stykker, med min andre TV er en 37PF9731, som var behengt med produksjonsfeil. Denne kjøpte jeg av en lokal TV-forhandler, som gikk konkurs (firmaet hadde eksistert i sikkert 30 år) og den måtte sendes inn for oppdatering (de måtte forta justeringer i servicemenyene - der vi ikke skal ha adgang). Ringte Philips og fikk et kundenr hos Linjegods, de kom å hentet på døren og leverte på døren igjen etter turen til Oslo. Jeg hadde hendigvis spart på embalasjen, slik at jeg kunne pakke den forsvarlig.

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •